Gå til innhold

Toxicpizza72

Medlem
  • Innholdsteller

    8
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nettsamfunnsomdømme

0 Neutral

Om Toxicpizza72

  • Rang
    Nybegynner

Profile Information

  • Kjønn
    Mann
  • Bosted
    Oslo
  • Interesser
    Rock,guitars,Family,Hendrix,Travel,fitness,etc,etc
  1. Jeg tipper 40-50Watt loddebolt er mye brukt til gitar-lodding, men til dekslene har jeg en 100Watter fra Biltema til 119,- (..bruker den nå egentlig til det meste av gitarlodding siden den gir langt bedre varme, men også gjør selve loddingen enklere for meg!). Jeg fant fram en god instruksjons-video fra RS Guitar Guitarworks:
  2. Gammel tråd, men alikevel , satte inn ett sett med Cream-T 61 i min flying V 68 Reissue (for classic rock).. og der blir de !
  3. Ouch! ..kjipt og få greie på i ettertid da. ..Men er sprekker/brudd godt faglig reparerert/limt , så kan det faktisk være like sterkt som originalt...Det er er stort sett ved ett senere "second-hand/brukt"-marked at man får lide for sånne "småblemmer" (prutegrunnlag) ..Men uansett, bildene taler for seg selv, griselekker V ihvertfall ! .. Det var faktisk kombinasjonen av det "uvanlige" plekterbrettet/Tim Shaw-buckerne, og ikke minst finish/fargen på den som dengang vekket opp interessen hos meg! Var kun kapitalen som gjorde at den gikk på vent hele tiden! Til syvende å sist , Spiller den bra og låter bra..for nettopp DEG, da er den verdt det !
  4. Hei , Jeg tviler sterkt på at linken til StianJ er en dyrere 67RI, Må være annonsefeil! Jeg har selv en 68 reissue, som også har stoptail og har forøvrig samme specs, og ser helt lik ut som i linken!, 67 reissue-modellene mener jeg kom med Vibrola tremolo-system,rundere hode,lavere gripebrett (høyde mellom kropp å gripebrett) for å være mere historisk korrekt ! ..og med 490R and 498T humbuckere !
  5. Jeg klarer ikke selv å se.. Jeg hadde selv tidligere en flott 2012 ebony LP Classic Custom med baked maple-gripebrett , den var brun/rosewood-aktig på fargen i treverket da jeg kjøpte den, etter 3 runder med Dunlop 65 lemon-oil ( iløpet av ett år) , så var gripebrettet mørkt/svart som ebony ..Bare etter første runden så var det "instant effect"! Jeg fikk selv bare ett godt inntrykk av baked maple, veldig myk og behagelig overflate for fingrene å spille over den, lyden var helt upåklagelig! I dag er den forresten i besittelse, av en kamerat av meg som siklet en stund på om ikke jeg ville selge den!
  6. Hvis gitaren er sprell ny kan du faktisk bare bytte den inn, hvis ikke, så..Prøv å ta det som en mann! .. ..Naturlige slitasjer gir bare sjarm, gode minner om den & den bulken (etterhvert) ..Jeg personelig synes naturlig slitte gitarer ser heelt flotte ut..I mitt hode er det bare slik at, så lenge spillbarheten er som en drøm, lyden/ressonans/tone/sustain låter som en drøm , Ja, så må resten gjerne vike lengre til side! ..Uansett på en mørk scene er det ingen som legger merke til/bryr seg om eventuelle krakkelering/riper! Folk møter opp pga lyden!
  7. Gratulerer, Har selv tidligere kikket/siklet litt på den, lekker sak ja..Er temmelig sikker på at Dritfete annonserte dengang med at det satt i originale Tim Shaw-humbuckere i den (som var verdt i seg selv flere tusen på bruktmarkedet, i følge annonsen (opptil 5000,- bare for de!) , Det lille plekterbrettet var jo som du nevnte opprinnelig på de original 58 korina V`ene , Men kjenner ikke selv til om hvordan/når Gibson har sluppet ut sånne "50`s plekterbrett på begynnelsen av 80-tallet! (?) .. Jeg har selv en cherry gloss Gibson 1968 reissue V 2012 med granadillo gripegrett jeg har nå fullstendig moddet om, med Faber InSert studs og bridge ,50`s wiring independant volume controls,1 stk. Sprague bumblebee capacitor 0,25 nF, ett sett med Thomas Nilsen`s Cream-T 61 humbuckere, CTS 500K...Helt fantastisk gitar, ikke noe binding,perlemor,gull eller tull, kun ren herlig mojo. Har blitt veeeldig glad i V`en etter modden min! XD
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.