Gå til innhold

Vinnerliste


Populært innhold

Viser innholdet med mest poeng siden 16. feb. 2020 i Innlegg

  1. 10 poeng
    Fått fikset 2006 Explorer nå . Fretboard var utrolig grapsete og måtte polere bånd . Er en liten sprekk bakpå halsen etter roting med en svært trang tilgang til truss mutter . Er nok helt ufarlig men forseglet med litt lakk . Bånd er veldig bra - nut er lav men går akkurat . Fin orig. hardcase med de tykke lærhåndtaket + alle papirer . Satte kromcovers på orig. 496R 500T pickups - dette roer de ned ørlite og med litt lavere pickupshøyde så funker de ok ( til metal) . Skal den brukes til annet enn metal så bør nok pickups byttes , men nå er det vel stort sett metalfolk som kjøper Explorer ...... Byttet truss mutter da den gamle var nesten helt slitt ut - bridge gjort om til locking med to små studs - nytt svart 3-ply pickguard som jeg hadde liggende ( er ennå plast på den hvis noen lurer på utseendet) . Er mulig jeg setter på tophats med metal pointers senere . Spiller helt ok nå etter et oppsett .
  2. 10 poeng
    Tja... skal liksom bli en gitar, etter hvert.
  3. 8 poeng
    Blir å plukke opp denne i kveld. Ikke ofte denne bare blir stående.
  4. 7 poeng
  5. 3 poeng
    Jeg har 2 stk. liggende . Kjøpt i USA før krona raste . Den ene er strøken og den andre er pen stand . Begge har Gibson kasser . De stiger i pris på Reverb/Ebay ( så en til 11k ) , men har sett noen få til ca halv pris i Norge . Pen svarte ebony fretboards med crescent moon inlays . Det kom ut noen på slutten med Ebony/dot inlays da Gibson var tom for crescent moon inlay fretboards . Det er finere tykkere blankere "lakk" på disse gamle faded i forhold til nyere og generelt bedre kvalitet . Halsene er bedre . 498t 500t pickups som er vanlig på Flying V . Begge har tophat knotter - jeg har ikke byttet de , så de kom muligens med de originalt......Begge er 2002 . Prøvde å få tak i svart 3-ply brett til en av de , men klarte ikke å finne en som passer til ok pris .
  6. 3 poeng
    Har i dag fått frest halslomme og rundet av kantene på kroppen. Kjøpte en fresemal på ebay, men den passet dårlig til halsen, så jeg laget en ny i mdf. Må si meg fornøyd med passformen, selv om det ikke ble helt supertight 😊 Nå blir det montering av hals og plassering av bro så snart skruer og bakplate dukker opp i postkassa 😊
  7. 2 poeng
    Ligger en Axis ute på Finn nuh. Beste gitar’n, ass.
  8. 2 poeng
    Jeg har hatt denne på brettet i noen år nå, helt kanon kompressor! Men lages ikke lenger og er litt dyr, tror jeg betalte rundt to lapper for den.
  9. 2 poeng
  10. 2 poeng
    Da var Cutlass på plass. Trenger nye strenger og en ørliten set-up, men ellers veldig lovende.
  11. 1 poeng
    Ble litt spilling på Orvillen idag
  12. 1 poeng
    Ingenting eksotisk er jeg redd. Casino er lagd i Korea i midten av 90-tallet, 335 er fra 2005. Herlige gitarer, syns jeg.
  13. 1 poeng
    En bekjent av meg som har den gitaren nå.
  14. 1 poeng
    Vi har brukt Golden Age Project R1 båndmikrofon til en del i det siste, blant annet oppmikking av forsterker og saksofon. Det låter veldig fint. Den koster ca 1800,- ny for passiv utgave og ca 2400,- for aktiv.
  15. 1 poeng
    Hmmm... Pris er vel +/- 2000 kr brukt. Da skal man vel få en god mikrofon?
  16. 1 poeng
    Brooooiph....f...fafa...broo...oif...oif....f (Etter kald Tuborg på styrten i et varmt legeme)
  17. 1 poeng
    Jeg tror det ender med denne her: https://www.tcelectronic.com/Categories/Tcelectronic/Guitar/Stompboxes/HYPERGRAVITY-COMPRESSOR/p/P0DDG#googtrans(en|en) Virker som den kan gjøre omtrent hva som helst med kyndig programmering, og jeg er hittil ikke blitt skuffet av TC Electronic (om vi ser bort fra den nye billigserien, som ikke imponerer meg).
  18. 1 poeng
    Er noe spesielt med Adrian Smith sine soloer!
  19. 1 poeng
    Fikk denne med orginal case i en trade. Et beist av en metalløks. Betraktelig tynnere og dermed tynnere enn man skulle tro. Artworken er spekket av detaljer, Dime selv er også der inne. Råkjapp V-hals med grover tuners og en FR-lisensiert trem som gjør jobben.
  20. 1 poeng
    Ja, det var nok vel så mye Meazzi-maskinen som formet den klassiske Shadows-lyden som Voxen og Stratocasteren. Den tilførte nok også atskillig kapasitans, som senker resonansrekvensen betraktelig. Men i innspillingene i Abbey Road ble det også brukt kompressor i studio, Altec 436 and Abbey Roads egenproduserte RS124. Det er nok mest disse som lager kompresjonsatferden jeg snakker om, og som jeg er på jakt etter noe som likner på.
  21. 1 poeng
    Spiller denne for nitusenåttehundreogfemtisyvende gang (minst). Kjøpte ny (dvs. brukt på Finn) preamp til platespilleren i dag, og siden det er verdens beste plate er det alltid den jeg spiller når jeg får noe nytt til anlegget. RIAA-en er forøvrig en Pro-Ject Tube Box S. Fin oppgradering i forhold til den gamle NAD-en.
  22. 1 poeng
    Stjeler ideen fra @tg1! Har alltid tenkt på å lage utstyrstråd, men en slags rig rundown er kanskje mer spennende. Velger å ekskludere gitarer og annet utstyr jeg ikke bruker regelmessig i bandene mine. Kan kjapt nevne litt om hva slags lydideal jeg har. Favorittgitaristene mine er Eddie Van Halen, André Olbrich, Andy LaRoque, Glenn Tipton og Michael Romeo. Musikken jeg hører på er 50% metall (speed metal, power/prog, black metal), resterende 80-talls hardrock, synthwave, prog rock, indie/americana. Gitarene: Jackson USA Select RR1 Kjøpte denne brukt fra en sveitser i desember i 2019 og har knapt spilt på andre gitarer siden. Den spiller selvfølgelig helt fantastisk, er dønn stabil og har omtrent ingen skavanker. Lite slitasje også, til tross for at den er ti år gammel. I de siste tre årene har jeg spilt en del live, og jeg har kommet frem til at V/RR-gitarer er desidert mest komfortable å stå og spille med, spesielt om man synger samtidig, så det var bare logisk at jeg måtte ende opp med en RR1 til slutt! GMW San Dimas Edit: Legger til også denne i åpningsposten. Det morsomme er at jeg vet av tre (!) forumitter som har hatt den før meg, men jeg klarte ikke å finne en NGD-tråd, bare tråder der gitaren har blitt nevnt. Gitaren ble bygget for Tom McDyne av GMW i 2004 i forkant av en turné med Circle II Circle. Ifølge McDyne er den bygget etter målene på den originale San Dimasen fra 80-tallet. En liten fun fact. Pga. at McDyne ville ha vinylsticker av coveret på albumene han turnerte for ønsket han å ha halsmikken så langt opp mot halsen som mulig, selv om Lee Garver i GMW advarte om at den ikke lenger kom til å være i "sweet spot". Derfor er det nærmest umulig å spille overtoner med åpen streng, spesielt på femte bånd - når man bruker halsmikk. Ibanez RG560 Denne kjøpte jeg av @Debris i 2008. Hyggelig handel med en hyggelig kar. Jeg har modifisert den en del siden jeg fikk den. Det største som er blitt gjort er at den har fått nye bånd (Jescar EVO Gold) hos Falck. Ellers har den fått en Seymour Duncan JB og messingblokk til Edgen. Fantastisk gitar med masse sjarm. Lettspilt som få, og den er nok min fremste sofagitar. Tidligere gitarer nevnt i denne posten: Charvel Pro-Mod San Dimas, ESP LTD MH-1000 Deluxe, Jackson King V Pro. Effekter: Jeg har et relativt kjedelig pedalbrett sammenlignet med de fleste på forumet her, men tenkte å forklare litt hvordan jeg bruker det. Pitchblack, TS-9 og Phase 90 går foran ampen, NS-2, Mooer EQ og DM-7w går i effektsløyfa. Tubescreameren står omtrent alltid på når jeg spiller med vreng. EQ-pedalen brukes kun som soloboost i tillegg til delayen. Noen ganger bruker jeg Phase 90-en når det er et riff som skal fremheves, eller jeg bare vil spille Ain't Talking About Love på øvingslokalet. Ikke den mest essensielle pedalen, men veldig kul. Har også fotpedal til forsterkeren og spiller sjeldent på clean-kanalen uten delay på. Spiller i det hele tatt sjeldent på clean-kanalen. Oppdatering: Har lagt til en EQ og byttet ut DD-3 med DM-7w da DD-3 streiket. Forsterkere: Peavey 5150 + Laney IRT412 Har hatt Peaveyen min siden dagen siden vi spilte vår første gig med Keiser og har egentlig ikke lett særlig etter forsterkere siden den gang. Passer meg utmerket. Spiller oftest med low på 5, mid på 7 og high på 5 med både presence og resonance på rundt 5, alt avhengig av lokalets akustikk. Pre-gain på 3-4, avhengig av hvilken gitar jeg bruker. Kabinettet kunne jeg kanskje tenkt meg å bytte ut etter hvert, men synes det funker veldig bra til prisen. Har som regel med meg 5150-en på giger om ikke det er 5-6 band som spiller samme kveld og lydmann ønsker at bandene helst bruker samme utstyr. Kabinett brukes kun på øvingslokalet. Boss Katana 100 Denne står på øvingslokalet til det andre bandet. Noen 5150 er det selvfølgelig ikke, men den spiller høyt som fy og låter svært bra. Jeg er av den oppfatningen av at alle burde ha en Katana! Der har dere utstyret jeg bruker aktivt. Har noen få gitarer til, samt en bass, men disse brukes ikke i band. Tar gjerne imot tips til andre måter å bruke riggen min på, utstyr som hadde komplementert den osv. Når det er sagt er jeg svært fornøyd med hvordan det låter, og bruker omtrent aldri tid på skru lyd på øvinger.
  23. 1 poeng
  24. 1 poeng
    GIbson Flying V Crescent Moon eller noe heter den vel, da. Hadde ikke @Sugardaddy65 en slik en tidligere?
  25. 1 poeng
    Gitarer; 2020-versjon og forhåpentligvis mange år fremover.
  26. 1 poeng
    Dette er helt åpent for smak og behag, men den *vanligste* rekkefølgen å ha vreng -> modulasjon -> delay -> reverb. Det finnes unntak; det er noen modulasjoner som mange synes fungerer bedre foran vreng, som f.eks. phaser og univibe Rekkefølgen på vrengpedaler er også noe du bør eksperimentere med. Vanligvis har man de mildeste vrengpedalene først, og ender med de tyngste, men det er så mange faktorer inne i bildet at det er ikke en universell regel. Det er ganske uvanlg å kjøre reverb før delay, og i alle fall reverb før chorus. Reverb er klangen av et rom, så de aller fleste gitarister har den helt til slutt i rekken. I ditt tilfelle ville jeg nok personlig kjørt følgende rekkefølge (kun ut fra min egen smak og behag): NS-2, med DS-1 og MT-2 i loopen -> DC-2w -> DM-2w -> RV-6
  27. 1 poeng
    Heisann. Er det en gitarist og en vokalist som kan tenke seg et prosjekt, i den litt tyngre gaten. En blanding av Zeppelin, Purple, bon Jovi, vel dere skjønner. Gi meg en pling....
  28. 1 poeng
    Jeg fikk litt Mezzoforte og Casiopea vibber av denne:)
  29. 1 poeng
    Det er nok Google Translates skyld at "neck" nå av og til oversettes med nakke (og omvendt). Det korrekte engelske ordet for norsk "nakke" er "nape". Norsk hals kan oversettes både som "neck" og "throat", fordi vi benevner både utsiden og innsiden med det samme ordet, mens "throat" på norsk heter "strupe". Hilsen engelsklærer.
  30. 1 poeng
    GMW San Dimas '04 Ny gitar inn som er verdt å nevne! Det morsomme er at jeg vet av tre (!) forumitter som har hatt den før meg, men jeg klarte ikke å finne en NGD-tråd, bare tråder der gitaren har blitt nevnt. Gitaren ble bygget for Tom McDyne av GMW i 2004 i forkant av en turné med Circle II Circle. Ifølge McDyne er den bygget etter målene på den originale San Dimasen fra 80-tallet. En liten fun fact. Pga. at McDyne ville ha vinylsticker av coveret på albumene han turnerte for ønsket han å ha halsmikken så langt opp mot halsen som mulig, selv om Lee Garver i GMW advarte om at den ikke lenger kom til å være i "sweet spot". Derfor er det nærmest umulig å spille overtoner med åpen streng, spesielt på femte bånd - når man bruker halsmikk. Uansett, en nydelig gitar å spille på. Spesielt halsen er fantastisk. All historien gjør det bare enda gøyere å eie gitaren.
Vinnerlisten er satt til Oslo/GMT+01:00
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.