Gå til innhold

Vinnerliste


Populært innhold

Viser innholdet med mest poeng fra 07. sep. 2019 i alle områder

  1. 8 poeng
    Mekket litt på goldtopen min i dag. Siden man tross alt skal ha en hobby bestemte jeg meg for å "Duane-ifisere" gitaren litt. Helt poengløst å gjøre det, men det er nå moro lell. Jeg satte på noen Grover milk bottle tunere, et nytt TRC med litt videre bevelling, en ravfarget knott på pickup-velgeren og plukket av poker chipen. I tillegg satte jeg inn et sett T-Tops fra rundt 1969-70 (seff med Peter Green-mod). Låter ytterst pent; klart og definert. Morer meg stort med å spille på denne.
  2. 1 poeng
    Med rette linjer nedover halsen, en konturmåler som målte en annen hals og shinto rasp.
  3. 1 poeng
    Førsteinntrykket er veldig bra! Må høre mer nøye når jeg har mulighet til å sette meg foran anlegget, og lete det fram på Tidal. 😊
  4. 1 poeng
    Sa brura til... den andre brura?
  5. 1 poeng
    Det er vel 6 mm du trenger til den. Har en her med hvit tupp. Nei, dette ble feil! Har en som er noe mindre i gjengene, 5.3 mm kanskje, som passer i min Mexico strat! Med svart tupp. Kan vel bytte tupp hvis du skal ha hvit! Send melding hvis du er interessert!
  6. 1 poeng
    Blir veldig kjekt at dette blir fjernet fra oss dødelige. Hilsen Kæptn som venter på CITES-godkjenning på sin nye gitar.....
  7. 1 poeng
    I tilfelle du ikke får napp, er ikke prisen på en ny særlig avskrekkende heller: https://www.gitarhuset.no/tremolo-arm/fender/fender-tremolo-arm-standard-serie-chrome-099-2310-100-p0000000493
  8. 1 poeng
    Jeg forstår det slik at alt fortsetter som før når vi snakker om palisander som _råvare_, men etter at varen (musikkinstrumentet) er produsert, så må ikke palisanderen godkjennes på nytt. Produsenten skal vel allerede ha fått godkjent handel med den.
  9. 1 poeng
    Har jo en habil pickupmaker her på forumet som leverer til flere av landets gitarmakere... @SteikBacon aka Edmire Music på den store fjasboka... har tre gitarer med hans pickuper. To fra Husemoen og en -54 Reissue Les Paul Custom (siste har jeg riktignok ikke fått anledning til å teste ennå... Long story). Ellers så har en Mason Electrics som har utrusta gitarer for både gitarister som yours truly og Vidar Busk. Åge Sæther i Kristiansund.
  10. 1 poeng
    Syns også at det er best å bare tråle gjennom finn.no og se hva som ligger ute, for å så vurdere om det er noe for deg. Det er lite buckers ute nå, men hender det et par å velge mellom Kan også nevne at jeg har Seymour Duncan 59 blues set i en Les Paul, låter litt bright i bridge - men VELDIG allsidig oppsett! Fungerer omtrent til alt, med mindre du skal stemme ned mange hakk. De er også "rimeligere" ift hva andre humbuckere koster fra Seymour Duncan. Det er jo kanskje noe å vurdre at du kan putte noe high gain i Jackson og noe medium i Les Paul. https://www.gitarhuset.no/produkter/gitardeler/gitarmikrofoner-/-pickups/seymour-duncan/seymour-duncan-sh-59-vintage-blues-set-humbucker-set-011108-05-b-p0000272128 EDIT: Verdt å huske på at hvis du først skal bestille far GFS, så lønner det seg å slenge med noen potmetre, kanskjet et par buckere til og litt kabler for at det skal lønne seg med frakt og fortolling. Jeg endte fort opp med å betale en del over tusenlappen for et sett en gang med alle avgifter.
  11. 1 poeng
    Jeg er ikke så picky selv når det kommer til buckers så lenge de holder seg i et slags klassisk PAF`ish landskap. Jeg har derfor ikke noe tips til Jacksonen (bortsett fra nevnte Tone Zone som jeg syntes låt enormt bra, hot men artikulert, som jeg hadde i en Charvel og to jeg eide for en stund siden når jeg trodde jeg skulle lære meg å shredde. Skar seg fullstendig forøvrig og er tilbake til kjedelige pentatonskalaer i sakte film). Til Epien derimot kan det være en ide å kikke litt på bruktmarkedet. Av en eller annen grunn dukker det ofte opp feks Gibson 490T/R til en billig penge. En fin allrounder som kler LP-formatet godt. Mulig folk har en oppfatning om at disse ikke er bra siden de ofte var å finne i rimeligere Gibsoner som feks SG Faded og ble bytta i noe boutique-greier.. Ikke vet jeg, de er etter min smak helt topp. Kjøpte også et sett med DiMarzio 36th Ann. til en bra pris på Finn for litt siden. Disse er kanskje noe brightere enn hva du spør etter, men er artikulerte og fine. Uansett, det kan være en tanke å sjekke bruktmarkedet altså Av andre ting som ikke er nevnt enda og som er forholdsvis rimelige er Stew Mac sine Golden Age mikker. Helt topp og bang for the buck. Til Fernandesen tipper jeg en dual blade eller noe ville gjort susen. Ser ut som helt standard single coil utfresing. Little 59 er en ok sak som vil gi den mer trøkk. Ellers har sikkert GFS noe rimelig i den kategorien også. Tonerider har jeg også veldig god erfaring med og gir en tommel opp til de også.
  12. 1 poeng
    Syns personlig at 500T er helt totalt overkill til alt, men er er det sikkert delte meninger. Sinnsyke mengder gain, udefinert og vanskelig å kontrollere skikkelig hvis du spiller i band. Men 498T i Les Paul studio låt helt fint til f.eks rock og annet som krever medium gain Syns likevel at 498T "mangler ett eller annet". Men den gjør jobben! Forøvrig gøy å ha en humbucker-tråd igjen! Føles lenge mellom hver gang 😛
  13. 1 poeng
    Og de keramiske er grøtete...
  14. 1 poeng
    Dette kan bli en laaaang tråd.... Kanskje vært bedre å fokusert på en gitar om gangen men .... Jackson ( nå har jeg null peiling hva Dinky det er - Japan ? ) , men da dette er kun oppfattet som metalgitar ( av de fleste) så brukes ofte Dimarzio Tonezone og SD JB . Tonezone er mye klarere i lyden men har veldig høy output . Antakelig står det Duncan design på den nå ? De er grøtete i lyden og funker stort sett til high gain kun . Dimarzio Evo er mindre output og klare i lyden ( brukt mye av Vai..før i hvert fall) . Disse pickupsa koster brukt 400-600,- vanligvis . Gibson 57 Classics er veldig allsidige på LP . Ellers syns jeg Gibson 498t funker bra på LP for de som vil ha medium high output uten at det blir for drøyt ( med keramiske magneter 500t) .
  15. 1 poeng
  16. 1 poeng
    Jeg har montert Tonerider Alnico IV Classics i to Epiphoner, og det var en soleklar oppgradering. (Begge gitarene hadde Epiphone Alnico Classics originalt) Jeg har også benytta meg av GFS tidligere. Jeg liker Toneriders bedre. Nå hører det med til historien at jeg også har bytta elektronikk i gitarene. Det gjorde jeg før jeg bytta pickups, så jeg kan fortsatt si at Tonerider'ne låter mye bedre enn stock Epi Alnico Classics. Nå har Epiphone også en Alnico 2 Probucker som får litt mer skryt. Den har jeg ikke testet.
  17. 1 poeng
    Våget meg på Tonerider for første gang for et par dager siden, en Rebel 90 (humbucker sized P90), og den overgikk alle forventninger! Noe av det som overrasket meg mest var det lave støynivået, siden P90 vanligvis er den mest støyete singlecoilen pga saftig output og ingen støykansellering (mulig at den er bedre skjermet der enn i et plastikk-cover). I forhold til lyden så er det meget imponerende hvordan den holder de lave strengene krystallklare og ganske twangy (den sitter tross alt i en Telecaster), mens den samtidig feiter opp de høye strengene betraktelig. Har kun Suhr og Bare Knuckle pickups i de andre gitarene mine, og det var i grunn ikke noe merkbar nedgradering med denne syns jeg! Suhr og spesielt BK har dog en fordel med betraktelig større utvalg, men er du ute etter en mer klassisk type pickup så er Tonerider på ingen måte et dårlig valg.
  18. 1 poeng
    Nei, det var absolutt ikke dumt 😁
  19. 1 poeng
    Det er kanskje litt lettere å navigere fra disse? Vi er i utgangspunktet to om denne utgivelsen, men har med noen dyktige medhjelpere på flere av låtene. Alle låtene er komponert, spilt inn og produsert av oss begge. Mastringen har min gode venn Tommy (den andre av oss to) stått for. Etter å ha brukt noe tid på å undersøke hvordan musikken vår best kunne distribueres, falt valget på DistroKid. De holder til i USA og distribuerer, i følge hjemmesiden, til "Spotify, iTunes, Apple Music, Pandora, Amazon, Google Play, Tidal, iHeartRadio, YouTube, Deezer and 150+ other stores & streaming services." Det finnes flere sammenlikninger med andre tjenester samt reviews på nettet, for de som måtte være interesserte i temaet. All innspilling er gjort i mitt (hjemme-) studio med en blanding av akustiske/elektriske instrumenter, loops, programmerte trommer/perkusjon og annen form for lyddesign. Jeg har stått for gitarer og bass (unntatt på Wind, Confluence og Same Difference), samt akustiske trommer på deler av noen låter. De andre som bidrar på albumet er: Christine Omsland Nikolaisen - fløyte på Wind Thomas Edvardsen - piano på Dunes og Confluence Morten Brøten - bass på Wind, Confluence og Same Difference
Vinnerlisten er satt til Oslo/GMT+02:00
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.