Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Handle gitar på nett – god eller dårlig ide?


007

Det å ha muligheten til å handle en gitar på nett, er en velsignelse for mange av oss. Spesielt vi som ikke bor i en storby hvor du kan finne flere musikkforretninger som til sammen kan gi et godt tilbud av gitarer, er nettet stedet å være.

Av en eller annen årsak virker det som om det var flere musikkforretninger for noen ti-år siden. Også mindre steder kunne skilte med butikken der du kjøpte plater, lyttet til den siste musikken og handlet det instrumentet du var på jakt etter.

 

Ikke dermed sagt at det å kjøpe en gitar var fort gjort. Du brukte lang tid, testet ut mange gitarer for å finne den som satt perfekt i hånden og den som lot deg gjøre de beste overgangene mellom strengene. Prosessen tok timer i flere dager - dersom du på forhånd visste hva du skulle ha.

 

Det å handle på nett har ikke endret denne prosessen. Det tar uker før du bestemmer deg og testingen har kanskje blitt vanskeligere.

 

Netthandel

Nettbutikkene har ofte store sortiment og gode priser. Dette er en kombinasjon som vanligvis ikke er realiserbar, i hvert fall ikke om du skal tjene penger. Det som vanligvis skjer hos en nettforhandler er at han ikke har gitarene på lager. Når et salg er gjort, videreformidles det til leverandøren eller en grossist som sender varene til deg på vegne av nettbutikken. Når nettbutikken slipper å investere i et stort lager, kan han sette ned prisene og gi deg gode tilbud.

 

Det første negative som slår deg med netthandel er muligheten til å prøve gitarene.. Manglende mulighet til å teste er kanskje den hyppigste årsaken til at folk velger ikke å handle på nett og det på tross av muligheten til å få gode priser. Finnes det muligheter?

Det jeg gjør er å lage en liste over alle de gitarene som passer min musikksmak og stil. Så sjekker jeg med leverandørene om det finnes forhandlere her hvor jeg bor eller i mitt nærområde hvor jeg kan prøvespille på gitarene. Når testingen er gjort og valget er tatt, kan jeg handle min nye venn på nett.

 

Angrerett

Husk at du ved netthandel i Norge har 14 dagers angrerett. Du behøver ikke begrunne hvorfor du angrer deg. Benytter du deg av angreretten skal du sende eller levere gitaren tilbake til forhandler og han skal gi deg tilbake kjøpesummen. Du som kjøper må står for transportkostnadene.

Endret av 007





Brukertilbakemelding

Anbefalte kommentarer

Det er ingen kommentarer å vise.


  • Forumstatistikk

    40,4k
    Totalt antall emner
    732,2k
    Totalt antall innlegg
  • Medlemsstatistikk

    13 258
    Totalt antall medlemmer
    1 734
    Flest pålogget
    Nashboots
    Nyeste medlem
    Nashboots
    Ble med
  • Hvem er pålogget   0 medlemmer, 0 anonyme, 10 gjester (Se komplett liste)

    • Det er ingen medlemmer pålogget nå
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.