Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Effektpedal som gir Petrucci-lyd?


Konnis

Anbefalte innlegg

Jeg beriker forumet ytterligere med mine spørsmål. :ninja:

Jeg liker, som så mange andre, gitarlyden til Mr. Petrucci. Problemet er at jeg hverken har penger, plass eller rygg til å kjøpe et par Mesa/Boogie-amper, 8stk Mesa 412-kabinett og alskens fiksfakseri denne herremannen benytter seg av. Jeg derimot, som yrende tenåringsgitarist med kanskje litt for høye ambisjoner, er ute etter en liten, gjerne rimelig, effektpedal som kan velsigne meg med lyden av Mesa pushet til sitt ytterste. Blir sikkert veldig vanskelig å skaffe, men;

Noen anbefalinger av pedal som kan gi meg solo og rytme-lyd i Petrucci-land, eller er den rett og slett umulig å kopiere uten Mesa på høytallergrillen? :ninja:

Vet om en Mesa V-Twin Pedal eller noe, men denne produseres ikke lenger.

EDIT: Endret hele tråden fra en tåpelig en, til en (forhåpentligvis) mindre tåpelig.

Endret av Konnis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 46
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Cube'n min er en fantastisk sak. Den kan produsere alle slags lyder, deriblant tilnærmet Petrucci-lyd. Så den lyden er jeg fornøyd med.

Men, 20W er ikke noe man kan drasse med seg og bruke på øving og sånt. Et øvingslokale vi kanskje skal leie har Marshall MG100DFX (ja, jeg vet. oO), og her vil jeg nok pøse på med pedaler istedenfor å bruke innebygd vreng.

Endret av Konnis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan låter Petrucci da?

Det er så store lydforskjeller mellom platene til Dream Theater..

Jeg ville bare anbefalt en god forsterker. Men siden du ikke vil drasse med deg en combo, så holder det å bruke vrengen som er på MG'en.

Men etter min erfaring så tar Mg'en det meste av vrengpedaler. Har selv brukt MT-2 og det låt fint til Train Of Thought og Six Degrees OIT.

Selvsagt ikke i Petrucciland, men man skal vell ikke forvente det heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg mente er at 20W ikke holder, lyden i Cuben er ypperlig til hjemmebruk, men lyden på bandøvingsvolum er heller tvilsom. Lyden jeg er ute etter er Systematic Chaos-ish.

Du tenker på ny amp altså?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pod XT skal være like bra som X3 siden de nye presetsa er dårlig. Men liksom, skal du få Petrucci lyd, så skal du ikke gå etter digital lyd da, mener jo det at du burde prøve ut litt dyrere ting.. Mesa Boogie er jo det han bruker, ikke sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.