Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

fersking! "fått bra tilbud? gidder dere å ta en titt?"


katari

Anbefalte innlegg

Jess.. jeg er en fersking :unsure: . og jeg vil lære å spille el gitar og jeg vil lære og spille rock/heavy/alt/prog -ja i de baner. finnes det noen gitarskole eller noen som er gode til å lære bort hvor jeg slipper å spille viser og pop(det kommer til å ta knekken på lysta for å si det mildt..)

skriver en del og synes det er på tide og lære å få noe lyd inn i bildet!

også kommer spørsmålet dere alle har hørt før! Hvilke elgitarer er ok og starte med. har hatt en fender før som jeg solgte! i ett svakt øyeblikk.. jeg er helt grønn på fagspråk og fatter ikke hva som er forskjellen på de forskjellige typene fender f.eks.

Jeg bor i lavblokk og tenker det er smart med forsterker som kan plugges til hodetelefoner. er det f.eks greit og starte med sånn plugg inn og ta med greie? eller er det altfor shitty? vordan er de billiggreiene fra f.eks VOX?

altså trenger jeg noen tips om merker som funker greit da. jeg er ikke så kresen på om det er noen få riper eller litt eldre modell-så lenge lyden er grei. maks 5000 for alt, men såklart så billig som mulig. (kanskje noen vet om noen som selger eller vil selge eller som har noe til låns?)

Jeg tenkte å snakke med noen musikksjappe locals men tørr ikke i frykt for å bli lurt til ett dårlig kjøp.

Flott om noen kan gi meg en kjapp leksjon i elgitar fagspråk?? på forhånd takk!

Endret av katari
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 99
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Velkommen til forumet. Det finnes ikke dumme spørsmål, bare dumme svar. Det er nesten helt sant.

Har du brukt tid på å lese litt, og søke litt på det du lurer på?

Vi som er "forumoholikere", har svart på mye av det du spør om flere ganger før.

Det finnes mange tråder på "hva slags gitar skal jeg kjøpe meg, jeg har xxxx kroner, og liker xxxx gitarist.

Men for å svare litt, jo , brukt er lurt, fem lapper er bra, kikk gjerne i kjøp- og salg her på forumet. Der er det mye fint som er mer valuta for pengene enn nye produkter i butikken.

Roland Cube 30 er en glimrende forsterker for ditt bruk. Har alt du trenger og mer til, og med helt kurant lyd. Og hodetelefonutgang.

Endret av CastorFiber
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til forumet. Det finnes ikke dumme spørsmål, bare dumme svar. Det er nesten helt sant.

Har du brukt tid på å lese litt, og søke litt på det du lurer på?

Vi som er "forumoholikere", har svart på mye av det du spør om flere ganger før.

Det finnes mange tråder på "hva slags gitar skal jeg kjøpe meg, jeg har xxxx kroner, og liker xxxx gitarist.

Men for å svare litt, jo , brukt er lurt, fem lapper er bra, kikk gjerne i kjøp- og salg her på forumet. Der er det mye fint som er mer valuta for pengene enn nye produkter i butikken.

Roland Cube 30 er en glimrende forsterker for ditt bruk. Har alt du trenger og mer til, og med helt kurant lyd. Og hodetelefonutgang.

takk takk! ok.. sett litt på kjøp og salg diverse steder..

når det kommer til fendere hvor bør de helst komme ifra? er f.eks korea utgaver noe tess? må ikke absolut ha en fender men hvilke andre merker er ok. (er ikke hypp på fender kopier-selv om lyden sikkert kan være like bra.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gitarer med lave bruktpriser som jeg har veldig gode erfaringer med er mexico fendere, ibanez og epiphone, Du kan jo se på noen av disse merkene.

Om du bor i blokk kan kanskje en Line 6 pod av noe slag passe bra til øving og slik. Du får eksprementert med mange lyder, og bli kjent med effekter.

Ellers har Roland Cube kjempemange fine øvningsforsterkere til en billig penge. Vox AD -serien er også veldig god. Vet ikke hvordan det er med øretelefon på disse ampene da. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nåja, da jeg postet, var det ikke noen link i din post. Derav "luftgitar".

Og ikke meningen å være lei, altså.

Spør du meg, ville jeg kanskje ha kjøpt en gitar av et annet merke enn Fender. Dette er den billigste typen Fender man kan få tak i, og da trenger du ikke å betale noe for merkenavnet. Min mening er at det finnes mange "kopier" med et annet navn på hodet som er langt bedre enn en slik gitar, selv om det står Fender på den.

Andre på forumet er kanskje uenige, men det er en annen sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nåja, da jeg postet, var det ikke noen link i din post. Derav "luftgitar".

Og ikke meningen å være lei, altså.

Spør du meg, ville jeg kanskje ha kjøpt en gitar av et annet merke enn Fender. Dette er den billigste typen Fender man kan få tak i, og da trenger du ikke å betale noe for merkenavnet. Min mening er at det finnes mange "kopier" med et annet navn på hodet som er langt bedre enn en slik gitar, selv om det står Fender på den.

Andre på forumet er kanskje uenige, men det er en annen sak.

not offended altså:) enig i at det ike er vita å kjøpe dritt bare for merkets del. når det kommer til epiphone hva er forskjellen på SG og ES og de forskjellige forkortelsene på de?. prisene går fra 1500 og oppover. lier egentlig ikke looken på disse. liker veldig godt "fenderformen". hvilen bruktpris burde jeg opp i får å få en ok fender da? eller pris på lookalikes som er ca like ok?(navn er fint!)

adder ett mongospm til jeg.. hva er forskjellen på telecaster,classic osv..?

Endret av katari
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.