Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Multieffekt til metall?


ToreFagerheim

Anbefalte innlegg

Tenkjer eg må få meg noko slikt som eg kan kobla rett i PA, ta opp med, øva med osv. Noko som kan gje meg bra, tight metallyd og som er solid i pakka og vil vara til eg skal selgja det igjen.

Det å prøva i butikk er då ganske meiningslaust, då det tek så lang tid å verta kjend med grensesnittet på kvar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å kjøpe en brukt Tech 21/Sansamp PSA1

Den er glimrende på supertight metallyd! (i tillegg er den veldig tøff å tracke basslyd med)

Må du ha effekter putter du den inn i et rack med en Intellifex eller noe.

Deretter tester du den gjennom sluttrinnet på Peaveytoppen din, fare for at

du liker det bedre en "straightup" 5150 for supertight meltalvreng, vet om noen

som gjør det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv Boss GT10 - og er veldig fornøyd med denne...... men; jeg har hørt (lest) på flere brukerforumer/nettsteder at de nye Zoom G7 eller G9 fungerer veldig bra til metal..... Så, hvis du kun spiller metal - kunne kanskje dette være noe å sjekke ut. Vet at Zoom ikke har hatt noe godt rykte på seg tidligere - men med denne nye Zoom-"generasjonen" av multieffekt-brett har de etter sigende nærmest overgått seg selv....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Digitech GSP 1101 med Controll2 fotbrett, overlegen i den prisklassen.

Koster vell nærmere 10000 i Norge, men burde nærme seg halv pris fra statene(du må bare kjøpe en sånn adapter fra 230V til 110V, tror ikke det skal koste skjorta).

Og Digitech oppdaterer mjukvaren med jevne mellomrom som man kan laste ned, og på neste oppdatering er det lovet flere amp modeller.

Har tenkt til å bruke min på samme måte som du har tenkt på, og jeg ser at flere rørfreaks på nettet ikke gidder å dra med seg svære amper på scenen lenger når de kan plugge seg rett inn i PA med GSPen, og få en tone god nok til å slippe all den tunge sceneriggingen med tunge røramper...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hadde et Digitech GNX-4 pedalbrett som jeg solgte for litt siden pga. overgang til pedaler, nå har jeg gått over til multieffekt igjen(GSP1101).

Men det jeg skulle si var at det GNX-4 brettet er helt genialt siden det er innebygd studio i den.

Du kan gjøre opptak rett til den innebygde recorderen i den, eller bruke det som lydkort og gjøre opptak på PC.

Jeg kjøpte også noe som heter MFX supermodels til den, et firma som har laget et kartotek med modeleringer av det meste som kan krype å gå av forsterkere.

Det var da man virkelig forsto hvor bra det brettet faktisk var, og angrer faktisk litt på at jeg solgte.

Det brettet kan ikke være så voldsomt dyrt lenger siden det har vært på markedet en stund, men om du vil ha noe nyere så vil jeg anbefale RP500 til Digitech.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Digitech GSP 1101 med Controll2 fotbrett, overlegen i den prisklassen.

Koster vell nærmere 10000 i Norge, men burde nærme seg halv pris fra statene(du må bare kjøpe en sånn adapter fra 230V til 110V, tror ikke det skal koste skjorta).

Og Digitech oppdaterer mjukvaren med jevne mellomrom som man kan laste ned, og på neste oppdatering er det lovet flere amp modeller.

Har tenkt til å bruke min på samme måte som du har tenkt på, og jeg ser at flere rørfreaks på nettet ikke gidder å dra med seg svære amper på scenen lenger når de kan plugge seg rett inn i PA med GSPen, og få en tone god nok til å slippe all den tunge sceneriggingen med tunge røramper...

+1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Digitech GSP 1101 med Controll2 fotbrett, overlegen i den prisklassen.

Koster vell nærmere 10000 i Norge, men burde nærme seg halv pris fra statene(du må bare kjøpe en sånn adapter fra 230V til 110V, tror ikke det skal koste skjorta).

Og Digitech oppdaterer mjukvaren med jevne mellomrom som man kan laste ned, og på neste oppdatering er det lovet flere amp modeller.

Har tenkt til å bruke min på samme måte som du har tenkt på, og jeg ser at flere rørfreaks på nettet ikke gidder å dra med seg svære amper på scenen lenger når de kan plugge seg rett inn i PA med GSPen, og få en tone god nok til å slippe all den tunge sceneriggingen med tunge røramper...

Hvis du regner den Norske prisen er det jo ikke langt igjen til en Axe!

Ikke så mye å lure på da..

Men til 5000,- synes jeg GSP1101 er bra, beste fra Digitech på lenge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.