Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Skrivesperre


Anbefalte innlegg

Jeg har aldri vært noe god til å skrive en tekst.

I dette tilfellet har jeg en ytterst så fin melodi jeg har laget, men mangler tekst.

Jeg har skrivesperre, som jeg så ofte har hatt før. Noe man kan bruke er en rimordbok og lete seg fram til et godt tema og gode ord å bruke.

Men har ikke funnet noe slikt på engelsk, jeg ønsker å skrive på engelsk.

Noen som har noen gode tips til en med skrivesperre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Euphor: Det kjem heilt an på. Nokre tekstar er bra berre av di dei rimar.

Når ein skal skriva ein tekst, tykkjer i alle fall eg at det er viktig å ha eit poeng. Så tenk over kva du vil med teksten, eller kva som faktisk kan passa til melodien. Kjensler er eit relativt greit utgangspunkt, men då må du ikkje falle i fella og skrive ein kjærleiksballade med ein gong. Prøv å skriva om interessante og originale ting.

Og så er det jo for mange (meg inkludert) ikkje berre å setje seg ned og skrive. Ein får idèar kvar som helst, i dusjen, på bussen, medan du et middag, kva som helst, og då kan det vere ein idè å ha ei notatbok med seg.

Håpar det var til noko hjelp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Du får trøste deg med at det finnes mange som meg. Hører aldri på tekstene likevel. Se på for eksempel Kiss, som har solgt en del plater, for å si det sånn, tekstene består jo stort sett av elendige sjekkeklisjeer stablet opp på hverandre.

Etter min mening er en av de mest geniale tekstene som noensinne er skrevet, "Rockin' all over the world".

Det er teksten sin, det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter min mening er en av de mest geniale tekstene som noensinne er skrevet, "Rockin' all over the world".

John Fogerty er en av mine favoritt musikere, en kreativ og inventiv type(med unntak av de senere årene da :P synes Blue Moon Swamp var den siste ordentlig gode skiva hans)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kreativ om natten er et vanlig fenomen hos musikere.

Jeg sørger for at jeg har en opptaker ved siden av meg, jeg har en liten mp3-spiller, en Zoom 4 og en mobiltelefon (bruker ikke alle på en gang da). Alle disse har en rec-knapp.

Om natta så bare slår jeg på rec og hvisker inn den strofa jeg har inne, trenger ikke vekke hele huset med allsang og ompaorkester. Det funker greit og kjærringa har ikke våkna enda :)

Dette fungerer hvor som helst, til og med i kjerka :)

Dr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kreativ om natten er et vanlig fenomen hos musikere.

Jeg sørger for at jeg har en opptaker ved siden av meg, jeg har en liten mp3-spiller, en Zoom 4 og en mobiltelefon (bruker ikke alle på en gang da). Alle disse har en rec-knapp.

Om natta så bare slår jeg på rec og hvisker inn den strofa jeg har inne, trenger ikke vekke hele huset med allsang og ompaorkester. Det funker greit og kjærringa har ikke våkna enda :)

Dette fungerer hvor som helst, til og med i kjerka :)

Dr.

Absolutt ingen dum idè ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.