Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Blues Deluxe'n min klirrer! (ikke lenger)


kake

Anbefalte innlegg

Kjøpte en brukt Fender Blues Deluxe Reissue, og den låter bra! Men problemet er at den har en plagsom klirrelyd i rørene på den. Klirringen blir mye dempet om noen holder på rørene. Tror rørene er de den kom med. Hva kan jeg gjøre med det?

Endret av kake
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lyden kan høres ut som knust glass eller noe... Er mye mer tydelig på noen toner enn andre. Det er sånn skumting (eller noe) på to av tubene, som jeg har prøvd å dytte på. Hvis jeg gjør det forsvinner ikke lyden, men blir mer tydelig på noen toner enn andre. Om jeg dytter på forsterkeren høres det ut som jeg dytter knust glass over flis, og om jeg knipser på spessielt det ene røret, blir det en fæl lyd som kan beskrives som en boks full av knust glass som ristes. Hva kan, og burde jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg bare vil teste å bytte rør i den jeg, siden det ikke er byttet rør i den siden den var ny og den er rundt ett år gammel. Hvilke rør skal jeg bestille? Hvor er det billigst, og hvilke er best?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D Sendte mail til eurotubes, og fikk veldig kort tid etter svar, og de oppfordret meg til å bytte plass på røra. Det gjorde jeg, og ulyden ble borte! Nå er jeg glad! :) Og kan ellers bare si at jeg elsker forsterkern allerede ^^

Edit:

"You can find full retube kits under Fender amps in the online store and simply ordering a standard retube kit for a Fender Hotrod Deluxe / Deville (this is the same exact tube lineup as the Reissue Blues series amps) will get you the tubes recommended above. The only kits that will not work are the Blues kits because the BDRI amps do not use the second half of the V2 tube."

Regner med at dette betyr at jeg kan bruke hvilke som helst rør som blir solgt til Hotrod Deluxe / Deville på Blues Deluxe Reissuen min? Regner men det, men spør for sikkerhetsskyld.

Endret av kake
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.