Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Doktor Knepp

Medlem
  • Innholdsteller

    158
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Doktor Knepp

Nylige profilbesøk

1 608 profilvisninger

Doktor Knepp's Achievements

Viderekommen

Viderekommen (4/6)

33

Nettsamfunnsomdømme

  1. Dette er ikke veldig vanskelig å gjøre selv. Har byttet til beinsadel og filt til selv på alle gitarene mine (ps! nylonstrengere). Litt mer tricky om du skal file ned "nøtta". Da ville jeg anbefalt å få proffer til å gjøre det. Bruk den gamle sadelen som en "sikkerthetskopi" og mal, så spiller den ingen rolle om du gjør feil når du holder på.
  2. For å rette litt på meg selv, i den prisklassen er muligens Yamaha C40 det beste kjøpet. 1500-1600,-
  3. Spill sakte, sakte mange ganger er kjedelig, men det funker. Dele opp sangene i bittesmå biter hjelper også. Det vanskelige er å være disiplinert. Spillegleden blir for stor Mitt største problem er å orke å repetere nok. Om jeg f.eks. setter meg ned for å bevist øve på en vanskelig seksjon av en sang (eller hele sangen for den saks skyld), ender jeg alltid etter få repetisjoner med å hoppe til å spille noe annet. Spiller bare fingerspill, så det er mye å huske med både melodi og bassnoter gående samtidig gjør det ikke akkurat noe enklere å huske. Bra tråd forresten!
  4. Kan spille veeeeeldig lenge på den kun på batteri også (kan jo være en fordel på hyttetur).
  5. Yamaha thr5 hvis du klemmer på en tusenlapp til.
  6. Gitarspilling er noe av det morsomste og mest avslappende jeg vet om, så derfor trenger jeg ikke mye motivasjon. Har ikke annet mål med spillinga enn at det er en hobby. Inspirasjon finner jeg stort sett på Youtube. Nå spiller jeg omtrent utelukkende bare fingerstyle/klassisk/flamenco på nylonstrengere, hvor arrangementene jeg spiller er laget for kun en gitar. Ser for meg at det kanskje hadde vært et større savn å ikke spille sammen med andre dersom jeg f.eks. spilte solo elgitar (som det virker som flesteparten på forumet her gjør)?
  7. Artig prosjekt, men synes ikke slike inlays passer på en klassisk gitar. Mindre "in your face" å tegne noen få nøytrale prikker på venstresiden av halsen (f.eks. på 3 og 7 bånd). (Synes jeg ihverfall, men smaken er jo som baken - delt).
  8. Fikk bare lyst til å dele denne: Artig å lese om Arve Tellefsen (79) som fortsatt øver 3-4 timer hver dag: http://www.vg.no/rampelys/musikk/arve-tellefsen-snart-80-oever-tre-fire-timer-hver-dag/a/23865694/
  9. Skulle ikke være noe problem å bruke ipadtuneren du allerere har. Så vidt jeg vet med 12-strengere, stemmes alt likt som før, bare at ekstrastrengene på G, D, A og E (6 strengen) stemmes en oktav høyere. Lys E og B sine ekstrastrenger stemmes klin likt.
  10. http://www.guitarworld.com/acoustic-nation-acoustic-nation-12-brilliant-acoustic-guitars-under-500
  11. Har en Alhambragitar med litt for høy aksjon etter min smak. Har filt ned sadelen så godt det lar seg gjøre, men det er fortsatt 5 mm fra strengen til gripebrettet på det 12. båndet (kunne tenkt meg 4 mm). Problemet er at jeg kan ikke file mer, for da vil strengene komme i kontakt med bridgen i bakkant. Har ikke hatt dette problemet med andre gitarer jeg har, men på denne gitaren er bridgen høyere. Kan selvsagt pusse litt på selve bridgen også, men vil helst unngå det. Noen som forsto noe av babbelt mitt og har forslag til løsning?
  12. Høres ut som om du har en gitar med veldig lav aksjon (altså lav avstand mellom strengene og gripebrettet). Tror ikke gå seg til uten videre. Hva står det på oppgitt på "tension" på de Dunlopstrengene du har kjøpt? Har du hatt "high" tension før, og bruker "normal" nå, så er strengene tynnere. En løsning kan da være å kjøpe en ny E streng med high tension.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.