Interressant lesning, spesielt forrige innlegg. Det er sikkert kvalitetsforskjeller, men jeg har også hørt at Mex stratene har bedre lakk en US versjonene fordi man i Mexico fortsatt benytter gamle lakktyper basert på "stygge" løsemiddler, mens man i USA har måttet gå over til vannbaserte lakktyper. Jeg vet ikke om dette medfører riktighet, men det er kanskje noen som vet?
Så er jo også spørsmålet hva man skal bruke øksa til da. Det er mulig å få en Mex til en hyggelig pris sammenlignet med US utgaven. Får man tak i en god Mex er det sikkert ikke noe dårlig valg. Jeg tok med meg en DeLuxe Roadhouse fra USA tidligere i år. Dette er en Mex med Texas Specials som låter fresht og som er lettspillt, billig ble den også.
Bedre å bruke tiden på dette enn å se på MGP.
Mexicansk Strat
Started by gibson91, 25.02.2006 - 13:33
44 replies to this topic
Skrevet 29.05.2010 - 21:45
Takamine EG481SCX
Gibson LesPaul Standard Faded 2006
Fender American Special Stratocaster 2010
Squier Telecaster modified (Fender neck, Kent Armstrong PU's ++)
Marshall Class 5
TC Electronics Nova System, Fuzzface JB sign, Cry baby JB sign, Boss RC2
Gibson LesPaul Standard Faded 2006
Fender American Special Stratocaster 2010
Squier Telecaster modified (Fender neck, Kent Armstrong PU's ++)
Marshall Class 5
TC Electronics Nova System, Fuzzface JB sign, Cry baby JB sign, Boss RC2
Skrevet 30.05.2010 - 01:27
Her kommer det mange "vedtatte" sannheter ser jeg. Joda, De beste Mex-Fenderne er gode gitarer. Har selv en Classic Player og er godt fornøyd, men 8 og 9 av 10 osv? Nei, det finnes Fendere som er atskillig bedre, men da må man naturlig nok opp i pris.
Japse Fendere fra mid 80 gruser amerikanerne? Ikke i følge mine erfaringer. Min far har en 86 japse Strat '68 re-issue. God gitar, men jeg liker Mex'n min bedre. Jeg har en 85 japse Tele Custom. God gitar, men min 95 am. std. liker jeg bedre. (Betydelig bedre) jeg har hatt en eldre am. std. Strat jeg ikke likte...
jeg har prøvd CS Fendere jeg skulle ønske jeg kunne tatt meg råd til å kjøpe, og en vakker dag...
Japse Fendere fra mid 80 gruser amerikanerne? Ikke i følge mine erfaringer. Min far har en 86 japse Strat '68 re-issue. God gitar, men jeg liker Mex'n min bedre. Jeg har en 85 japse Tele Custom. God gitar, men min 95 am. std. liker jeg bedre. (Betydelig bedre) jeg har hatt en eldre am. std. Strat jeg ikke likte...
jeg har prøvd CS Fendere jeg skulle ønske jeg kunne tatt meg råd til å kjøpe, og en vakker dag...
Slash: "I can hear some really cool bluesy licks at the end here, so if you just let me get my Les Paul...."
Keith: "There's no way you're coming anywhere near my track!"
Audun på ReverbNation
Audun på Myspace
Audun på ReverbNation
Audun på Myspace
Skrevet 30.05.2010 - 15:40
Bump
Music Man Petrucci BFR
ESP Horizon NT-II Custom
Fender Stratocaster Japan
ESP Horizon NT-II Custom
Fender Stratocaster Japan
Skrevet 30.05.2010 - 23:13
ErlendB, 30.05.2010 - 15:40, skrev:
Bump
He he... Tråd fra 2006.... Så ikke det på iPhone i natt. Var vel litt skjevøyd også, så.... Mulig denne kan stenges?
Dette innlegget har blitt endret av Audun: 30.05.2010 - 23:14
Slash: "I can hear some really cool bluesy licks at the end here, so if you just let me get my Les Paul...."
Audun på ReverbNation
Audun på Myspace
Audun på ReverbNation
Audun på Myspace
Skrevet 30.05.2010 - 23:41
Mulig det..
Gjør deg og meg en tjeneste! Skaff deg ekstra stor Dropbox (genialt program) ved å klikke på linken! Jeg får også større box.
Dropbox er kort sagt gratis lagringsplass på nettet. Funker på smarttelefoner også. 2GB er gratis. Bruker du linken, får du 2,3 GB.
http://db.tt/8bNRgeY
Tusen takk for hjelpen! Det setter jeg stor pris på. Send meg en PM hvis du slår til!
Dropbox er kort sagt gratis lagringsplass på nettet. Funker på smarttelefoner også. 2GB er gratis. Bruker du linken, får du 2,3 GB.
http://db.tt/8bNRgeY
Tusen takk for hjelpen! Det setter jeg stor pris på. Send meg en PM hvis du slår til!

Denne tråden er låst