Peavey Rage 158
Har ikke planer om å selge den, for den er sikkert verd null og niks. Låter ikke særlig fint, og den brukes for det meste bare nede på kjøkkenet for å sjekke at det er lyd i gitaren og effekter før jeg skal gigge.
ENGL Screamer 50
1x12 combo fra ENGL med fx-loop, reverb og to kanaler som igjen var stykka inn i to deler. Kjempesolid forsterker med glimrende spesifikasjoner. Spilte fint på lavt volum. Grunnen til at jeg ikke har den lenger er at den låter altfor metal.
Vox ToneLab
Modelleringsboks, men tar den med allikevel. Likte ikke hvordan den føltes og syntes den støyet for mye.
Bad Cat Cub II
Ampen jeg har nå. En 1x12 combo uten romklang og uten fx-loop. Må innrømme at jeg savner romklang på ampen, men det hadde blitt fem tusen kroner dyrere, og det er galskap. Den er på 15 watt, og det er
høyt. Den kan brukes på lavt volum, men syntes Screameren var bedre på det, så istedenfor bruker jeg en Micro Cube til øving. Ampens klang gir umiddelbar ståpels. Den låter ganske vintage, og det er det jeg liker. Bytter mellom clean og vreng med volumkontrollen på gitaren. Konge!
Roland Micro Cube
Tøff liten øvingsforsterker. Har en støydempingsmekanisme på high-gain ampene, og det liker jeg ikke. Så om jeg skrur ned volumet på gitaren og holder en akkord litt lenge, så dør den fort ut. Ellers er det helt grei lyd i de ulike forsterkermodellene. Bruker bare delay og reverb-effektene, og de er fine. Den har lite innstillinger, og det er bra, for det tar ikke konsentrasjonen vekk fra øvinga.