Det som er fint med Jetcarrier, er at de fortoller pakken til deg på forhånd, så hele prosessen går litt mer smooth.
Brukte det en gang jeg også, og jeg var fornøyd med hele prosessen.
Gitarkjøp i USA- erfaringer?
Started by Huvert, 03.02.2006 - 12:03
306 replies to this topic
Skrevet 29.02.2012 - 11:35
'09 Schecter Blackjack ATX C-1
'08 Schecter Hellraiser C-7 NT
'05 Epiphone LPC m/ EMG 60/81
'XX Taylor BB akkustisk
Marshall JVM, Madamp AM15MkII > Framus 212V30 > custom 1x12 V30 >> PODXT ms, UX1
'XX Taylor BB akkustisk
Marshall JVM, Madamp AM15MkII > Framus 212V30 > custom 1x12 V30 >> PODXT ms, UX1
Skrevet 15.05.2012 - 18:36
Har vert ute etter en Fender American Standard tele på ebay ei stund no...
Syns ikkje det virka så veldig billig..? På dei gitarane som har vert aktuelle er det kanskje ein tusenlapp å spare når frakt og mva er betalt..
Tidene som er sånn eller må ein rett og slett vere på vakt 20 timar i døgnet for å finne dei gode kjøpa?
Syns ikkje det virka så veldig billig..? På dei gitarane som har vert aktuelle er det kanskje ein tusenlapp å spare når frakt og mva er betalt..
Tidene som er sånn eller må ein rett og slett vere på vakt 20 timar i døgnet for å finne dei gode kjøpa?
Skrevet 15.05.2012 - 21:40
gibson_sg, 15.05.2012 - 18:36, skrev:
Har vert ute etter en Fender American Standard tele på ebay ei stund no...
US standard er kanskje ikke så ille prisa i Norge fra før..?
Lenge siden jeg har sjekka noen gitarpriser her til lands.
Vet ikke om det er så mye å spare på såpass "rimelige" gitarer kontra å kjøpe de her.
Min erfaring er at det er på dyrere hi-end/ boutique type ting det er mest å spare.
Hvorfor ikke kikke på Suhr, Anderson (Som har knallbra Tele`er) o.l byggere.
Hvis du absolutt skal ha Fender ville jeg sett er CS Masterbuilt som er tilsvarende klasse som Suhr osv men endel dyrere som regel.
http://www.myspace.com/sonicdebris
Gitarer:
http://forum.gitarno...hrsog-en-tyler/
"weaseling your way out of things is what separates us from the animals, except for the weasel"
Homer J. Simpson
Gitarer:
http://forum.gitarno...hrsog-en-tyler/
"weaseling your way out of things is what separates us from the animals, except for the weasel"
Homer J. Simpson
Skrevet 15.05.2012 - 22:17
Jeg har et inntrykk av at prisene på gitarer her i landet har falt en del den siste tiden. Og muligens gått opp en smule i USA? Det virker ihvertfall sånn.
Selv har jeg til nå bestilt 2stk gitarer fra USA, og begge kom til slutt på ca en tusing billigere enn å kjøpe her. Det er jo litt penger det, men jeg bestilte begge gitarene fordi de var vanskelig å få tak i her i Norge.
Man må nesten sjekke og lete litt før man finner noe man kan spare penger på. Ofte dukker det opp gode deals der man kan spare 2-3k. Det er jo litt penger det..
Men generelt, så føler jeg at markedet er så tregt for tiden og bruktprisene er helt kurrante her. I tillegg er det ofte rom for litt pruting.
Selv har jeg til nå bestilt 2stk gitarer fra USA, og begge kom til slutt på ca en tusing billigere enn å kjøpe her. Det er jo litt penger det, men jeg bestilte begge gitarene fordi de var vanskelig å få tak i her i Norge.
Man må nesten sjekke og lete litt før man finner noe man kan spare penger på. Ofte dukker det opp gode deals der man kan spare 2-3k. Det er jo litt penger det..
'XX Taylor BB akkustisk
'XX Taylor BB akkustisk
Skrevet 16.05.2012 - 09:55
Les dette før dere kjøper dyre gitarer i utlandet... evt andre varer. http://www.dinside.n...ksis-er-tillatt
Her er det snakk om overvåkning hvis beløpet overskrider 25 000. Så der finnes sjanse for å bli tatt i ettertid..
Her er det snakk om overvåkning hvis beløpet overskrider 25 000. Så der finnes sjanse for å bli tatt i ettertid..
-eirik
www.emotionlessmusic.net
www.emotionlessmusic.net
Skrevet 16.05.2012 - 17:25
Tatt for fusk? Det må folk regne med. Men så det ikke så mange som driver med det her, har jeg forstått. Med mindre det er ting som nesten ikke koster noe. Noe av det kjipeste med toll og mva er når man handler for rundt 400kr fra utlandet ink frakt, så kommer posten med et begyr på 200kr for å ha fortollet pakken..
Så lenge man vet hva man gjør, så er det mulig å unngå slike dumme summer - helt lovlig.
Så lenge man vet hva man gjør, så er det mulig å unngå slike dumme summer - helt lovlig.
'XX Taylor BB akkustisk
'XX Taylor BB akkustisk
Skrevet 16.05.2012 - 21:18
Jeg handlet en gang en et par T-skjorter som viste seg å komme på 250 kr med egendefinert trykk. Mva i tillegg på 62,50 er jo OK, men fortollingsgebyret på 140 kroner (tror det var TNT eller UPS eller noe slikt) gjør at 250 kr fort ble 452,50...
Latterlig!
Latterlig!
Youth is wasted on the young