Hopp til innhold

morgan legend

29 replies to this topic

#21 kanonjon

Bassist og hobby-viking!

• Medlemmer
  • 2802 Innlegg:

Skrevet 22.02.2006 - 20:36

Vis innleggGnome, 22.02.2006 - 17:45, skrev:

Vis innleggJonki, 21.02.2006 - 17:41, skrev:

hva jeg vet om kvalitetskontrollen dems? joda, jeg ser det på gitarene og bassene fra Morgan, lav kvalitets hardware, skarpe ender på bånda, støyete elektronikk, sagmugg som kommer ut av jacken, sensitiv trussrod, saddel som er lagt av plastikk, tuner som hopper rett ut av stemmening når du popper/slapper. jeg har erfaring nok til å si a Morgan er noe forbanna drit. De lager gode kassegitarer da, det skal dem ha.

Jeg tør fortsatt påstå at du ikke vet veldig mye om kvalitetskontrollen deres. Ja det er billige gitarer, ergo du kan ikke forvente allverdens, men til sin pris er de absolutt verdige. De tester hvert eneste instrument for å sørge for at den er verdt pengene.

Visste du at f.eks. Behringer selger produkter beregnet til proffbruk uten å kvalitetskontrollere i det hele tatt?

Jo, kvalitetskontrollen sier hvor godt instrumentet er konstruksjonsmessig og lydmessig, jeg sier fremdeles at Morgan er noe drit, finnes bedre gitarer enn det
Grani bar gullið av heiði
Brá hann sinum brandi av reiði
Sjúrður vá á orminum

Regin Smidur - Týr

#22 Gnome

Statistiker

• Medlemmer
  • 6920 Innlegg:

Skrevet 22.02.2006 - 23:35

Så du forventer altså at alle gitarer er like gode, og at forskjellen i en gitar fra en annen bare avhenger på kvalitetskontrollen?

Sånn satt på spissen?
Stash: Gitar -> EBVPJr -> Morley Wah -> Menatone Working Man Blues -> Radial Tonebone Hot British -> Rivera Knucklehead K100 -> Palmer PDI09
Gitarer: Lolcaster (hjemmelaget strat), Fender Custom Shop NOS 1963 Telecaster, Taylor 310, Fender Tex-Mex Strat

[i]If you're so smart, how come you not be rich?

#23 kanonjon

Bassist og hobby-viking!

• Medlemmer
  • 2802 Innlegg:

Skrevet 24.02.2006 - 18:42

Vis innleggGnome, 22.02.2006 - 23:39, skrev:

Så du forventer altså at alle gitarer er like gode, og at forskjellen i en gitar fra en annen bare avhenger på kvalitetskontrollen?

Sånn satt på spissen?

har prøvd en del morganer, står fremdeles på hva jeg sier
Sjúrður vá á orminum

Regin Smidur - Týr

#24 Gnome

Statistiker

• Medlemmer
  • 6920 Innlegg:

Skrevet 24.02.2006 - 19:05

Har det slått deg at jeg jobber i den butikken som har flest Morgan gitarer på lager i landet?

Jeg synes bare det blir helt feil å bare si at det suger og at man må finne noe bedre fordi "kvalitetskontrollen er dårlig". Tror det bare er det mest intetsigende argumentet en kan komme med. Har man ikke råd til dyrre gitar, har man det ikke...

Solgte to Morganer seinest i dag :)
Stash: Gitar -> EBVPJr -> Morley Wah -> Menatone Working Man Blues -> Radial Tonebone Hot British -> Rivera Knucklehead K100 -> Palmer PDI09
Gitarer: Lolcaster (hjemmelaget strat), Fender Custom Shop NOS 1963 Telecaster, Taylor 310, Fender Tex-Mex Strat

[i]If you're so smart, how come you not be rich?

#25 bove

Ibanezrocker

• Medlemmer
  • 1037 Innlegg:

Skrevet 24.02.2006 - 19:09

Må bare få nevne en episode jeg kom på:
Det må ha vært for to og et halv år siden, etter at jeg hadde skiftet ut alle strengene til ordentlige merkestrenger. Da jeg satt på de nye strengene på kvelden hevet brua seg litt fordi det strammet. Jeg gadd ikke bry meg om det da, men midt på natta våkner jeg av et skikkelig SPLOING!, og jammen tror du ikke tremolosystemet hadde bestemt seg for å returnere til flat stilling og ryke alle strengene i samma slengen :(

Skal sies at tremolosystemet i det hele tatt er såpass ubrukelig at man helst kan ta en trekloss og blokke det så fort man får gitaren. Da sparer man seg selv for mye arbeid ;)

Det vanskelige er en bagatell, det umulige en utfordring
De som Hater Fotball (DHF)
Meg @ Soundclick
Galleriet mitt

#26 kanonjon

Bassist og hobby-viking!

• Medlemmer
  • 2802 Innlegg:

Skrevet 24.02.2006 - 22:02

Vis innleggGnome, 24.02.2006 - 19:09, skrev:

Har det slått deg at jeg jobber i den butikken som har flest Morgan gitarer på lager i landet?

Jeg synes bare det blir helt feil å bare si at det suger og at man må finne noe bedre fordi "kvalitetskontrollen er dårlig". Tror det bare er det mest intetsigende argumentet en kan komme med. Har man ikke råd til dyrre gitar, har man det ikke...

Solgte to Morganer seinest i dag :)

Musikkhjørnet i Arendal er jo stor impotør av Morgan, lol, står fremdeles fast på det jeg sier.
Sjúrður vá á orminum

Regin Smidur - Týr

#27 odinw

Herr. Ompa Lompa

• Medlemmer
  • 88 Innlegg:

Skrevet 27.02.2006 - 22:04

Jeg hadde en sånn gitar( Morgan Legend ) Men jeg brukte vibarmen(eller hva den kalles) for mye så det datt ut noen skrua og løsna etterhvert. 2 av stemmeskruene virker ikke. Altså går ikke ann å stemme den opp eller ned.

Så nå har jeg tatt og pussa den opp! Turkis. Haha. Men den er litt fucka fortsatt da.
Andy Timmons og Paul Gilbert <3

#28 Gersen

Psychofunkadelic

• Medlemmer
  • 955 Innlegg:

Skrevet 12.04.2006 - 13:05

Men den er digg å spille på, synes jeg... Men ellers ikkeno bra :P
Hei.

#29 nissen

Nybegynner

• Medlemmer
  • 4 Innlegg:

Skrevet 18.04.2006 - 22:09

har en morgan lp 400 og syns den er ganske så god å spille på.
absolutt verdt pengene.
har ikke prøvd så mye annet så har ikke noe særlig å samenligne med men.

#30 Brekkvasselven

Gitarrocker

• Medlemmer
  • 689 Innlegg:

Skrevet 05.03.2011 - 15:39

Har en Morgan les paul på musikkskolen. Har blitt mer og mer missfornøyd med den etter som tiden har gått. grei spillbarhet og ok stemmeskruer, men den er helt død og uten klang, samt elendige humbuckere.
Men de lager bra akustiske instrumenter og hvis man ser bort fra mikrofonene så har jeg vært borti flere stratkopier som jeg har kunnet anbefale. Så at noen komenterte louder . Mitt inntrykk fra den ene gitaren jeg har testet er at den hadde bedre kvalitet en Morgan.
Morgan har kommet med stratkopier med wilkinson mikker ++ og de er nokk bedre en foregående modeller. Testet en elev sin og syntes det var en ok gitar.