morgan legend
Skrevet 10.09.2005 - 15:13
Morgan Legend
pris: 1000-2000 kroner(avhengig av hvor du kjøper)
Spillbarhet:8/10
denne gitaren er en drøm og spille på, kroppen har gode "utskjæringer" som er formet perfekt for en kropp enten du sitter eller står
Lyd:6/10
lyden på denne gitaren liker jeg bedre enn alle andre gitarer på dette prisnivået, du får god lyd for pengene, men ikke mer enn det
Overall:7/10
dette er en veldig fin nybegynner gitar, danker ut konkurenter på samme prisnivå (squier,epi les paul specials osv.)
Mankind
Skrevet 10.09.2005 - 15:52
Kjempegod å spille på. Halsen er rett og slett utrolig god
Lyd:4/10
Dårlig sustain og spinkel lyd, men ikke værre enn at den kan brukes på gig om du har litt komp fra andre instrumenter.
Overall:6/10
Om du er nybegynner er denne kjempegod å spille på. Som sagt kan den også brukes i band på gig, men primært er nok dette en øvingsgitar.
Oppdatering: Skar hull til humbucker i plata, og satte inn en Ibanez Powersound. Faktisk ikke noe elendig kombinasjon da den puppen egentlig har skikkelig overkill på bass. Skikkelig trøkk i den gitaren nå. Nå funker den bra til riffing, men sustainen er fortsatt for dårlig til langtliggende akkorder.
Dette innlegget har blitt endret av bove: 20.02.2006 - 16:33
Det vanskelige er en bagatell, det umulige en utfordring
De som Hater Fotball (DHF)
Meg @ Soundclick
Galleriet mitt
Skrevet 10.09.2005 - 18:01
Skrevet 10.09.2005 - 18:04
Brá hann sinum brandi av reiði
Sjúrður vá á orminum
Grani bar gullið av heiði
Regin Smidur - Týr
Skrevet 10.09.2005 - 18:12
Jonki skrev:
+1.
legge til en eller to 1000lapper så får du deg en nybegynnergitar du kan bruke en god stund.
Skrevet 10.09.2005 - 22:44
Morbid skrev:
Jonki skrev:
+1.
legge til en eller to 1000lapper så får du deg en nybegynnergitar du kan bruke en god stund.
jepp
Morgan = elendig materiale, horribel kvalitets kontroll, dårlig lyd.
Sjúrður vá á orminum
Regin Smidur - Týr
Skrevet 11.09.2005 - 13:51
Jonki skrev:
Morbid skrev:
Jonki skrev:
+1.
jepp
vanlig akustisk gitar er ikke til å klage på men!!
Skrevet 11.09.2005 - 13:57
Skrevet 14.09.2005 - 15:47
bove skrev:
Skrevet 14.09.2005 - 15:52
jimmy page skrev:
bove skrev:
Dette innlegget har blitt endret av bove: 20.02.2006 - 16:32
Meg @ Soundclick
Galleriet mitt
Skrevet 17.09.2005 - 14:14
Jonki skrev:
Morbid skrev:
Jonki skrev:
+1.
jepp
Etter min mening skal en nybegynnergitar bare vare så lenge man er nybegynner. I stedet får å bruke måneder på å spare opp penger til drømmegitaren eller tråle bruktmarkedet, bruk heller de månedene på å spille og øve, da er du gitarist neste gang du kjøper gitar og kan se tingene i et annet lys.
Skrevet 17.09.2005 - 14:37
AXL skrev:
Jonki skrev:
Morbid skrev:
Jonki skrev:
+1.
jepp
Etter min mening skal en nybegynnergitar bare vare så lenge man er nybegynner. I stedet får å bruke måneder på å spare opp penger til drømmegitaren eller tråle bruktmarkedet, bruk heller de månedene på å spille og øve, da er du gitarist neste gang du kjøper gitar og kan se tingene i et annet lys.
Grattis for beste tips til nybegynnere på veldig lenge! Ikke tenkt på det på den måten før, men det er jo forsåvidt sant! Billig nybegynnergitar = mindre tap dersom man ikke er så gira som man trodde man var, eller som du sier: da er man faktisk "en gitarist" når man skal kjøpe en bra
nr. 2 og vet mye bedre hva man trenger og vil ha!
Skjer nok mange bomkjøp på entusiastiske nybegynnere som blåser for mye penger på en førstegitar for å senere finne ut at den var dyr, ganske bra, men bare totalt feil for deg.. Eller så gidder man ikke mer gitar og er sur fordi man har brukt for mye penger!
For å komme til bake til topic:
Hans K: Flott review
Morgan: Keep it up, but keep prices down!
Skrevet 09.10.2005 - 10:01
bove skrev:
jimmy page skrev:
bove skrev:
Er ikke vant til tykke halser nei, min hals (på gitaren) er nesten tynnere
Skrevet 20.02.2006 - 16:31
Meg @ Soundclick
Galleriet mitt
Skrevet 21.02.2006 - 00:10
Jonki, 10.09.2005 - 22:48, skrev:
Morbid skrev:
Jonki skrev:
+1.
jepp
Hva pokker vet du om Morgans kvalitetskontroll?
Morgan selger veldig mange utrolig fine modeller. Spesiellt innenfor akkustiske gitarer og westerngitarer, f.eks. WG-05 CE er en veldig god gitar til prisen. Jeg er enig i at de billige el-gitarmodellene er veldig dårlige. Men sett i sammenheng mener jeg de er bedre enn f.eks. Louder, Behringer og Squire Affinity. For mange er det å gå opp et par tusen for en bedre gitar utelukket, og da er det ganske nytteløst å mase om OLP eller LTD.
Gitarer: Lolcaster (hjemmelaget strat), Fender Custom Shop NOS 1963 Telecaster, Taylor 310, Fender Tex-Mex Strat
[i]If you're so smart, how come you not be rich?
Skrevet 21.02.2006 - 17:37
Gnome, 21.02.2006 - 00:14, skrev:
Jonki, 10.09.2005 - 22:48, skrev:
Morbid skrev:
Jonki skrev:
+1.
jepp
Hva pokker vet du om Morgans kvalitetskontroll?
Morgan selger veldig mange utrolig fine modeller. Spesiellt innenfor akkustiske gitarer og westerngitarer, f.eks. WG-05 CE er en veldig god gitar til prisen. Jeg er enig i at de billige el-gitarmodellene er veldig dårlige. Men sett i sammenheng mener jeg de er bedre enn f.eks. Louder, Behringer og Squire Affinity. For mange er det å gå opp et par tusen for en bedre gitar utelukket, og da er det ganske nytteløst å mase om OLP eller LTD.
hva jeg vet om kvalitetskontrollen dems? joda, jeg ser det på gitarene og bassene fra Morgan, lav kvalitets hardware, skarpe ender på bånda, støyete elektronikk, sagmugg som kommer ut av jacken, sensitiv trussrod, saddel som er lagt av plastikk, tuner som hopper rett ut av stemmening når du popper/slapper. jeg har erfaring nok til å si a Morgan er noe forbanna drit. De lager gode kassegitarer da, det skal dem ha.
Sjúrður vá á orminum
Regin Smidur - Týr
Skrevet 22.02.2006 - 12:18
Skrevet 22.02.2006 - 13:13
Steinar Albrigsen spiller på Morgan f.eks (nå er ikke han en av de jeg kjenner, men dog.
Mange akkustiske er veldig gode, men ja.. de elektriske synes jeg ikke så mye om..
Skrevet 22.02.2006 - 13:18
Skrevet 22.02.2006 - 17:41
Jonki, 21.02.2006 - 17:41, skrev:
Jeg tør fortsatt påstå at du ikke vet veldig mye om kvalitetskontrollen deres. Ja det er billige gitarer, ergo du kan ikke forvente allverdens, men til sin pris er de absolutt verdige. De tester hvert eneste instrument for å sørge for at den er verdt pengene.
Visste du at f.eks. Behringer selger produkter beregnet til proffbruk uten å kvalitetskontrollere i det hele tatt?
Dette innlegget har blitt endret av Gnome: 22.02.2006 - 17:42
Gitarer: Lolcaster (hjemmelaget strat), Fender Custom Shop NOS 1963 Telecaster, Taylor 310, Fender Tex-Mex Strat
[i]If you're so smart, how come you not be rich?