Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

[Ønskes lånt] Fet røramp til profiling!


Alfi27

Anbefalte innlegg

Dette er en meget spesiell forespørsel, men jeg tar en sjanse! Ønsker å låne amper for å profile de med min Kemper. EVH 5150III, Orange Rockerverb (helst MKIII), Marshall JCM800, JCM900 SL-X/MKIII og diverse modda Marshall er spesielt interessante, men mange amper kan være aktuelle, spesielt noen i Marshall-land. Bare for gøy hadde det vært kult å profile en Axe FX 2 også :D 

Lurer du på hva profiling er så er det at Kemper sender et signal med masse rare lyder gjennom ampen, lyden blir fanget opp av en mikrofon og den lager en profil av forsterkeren på den gitte settingen. Dette blir gjort på høyt volum (hvor høyt avhenger av ampen), og hver profil tar ca 1 minutt å lage. Avhengig av hvor mange kanaler/moduser/brightswitcher/whatever ampen har så lager jeg gjerne rundt 20-40 profiler på samme innstilling der jeg varierer gain, putter en pedal i front, ulike kabinett osv.

Årsaken til at jeg nevner dette er at jeg ikke vil at noen som av en eller annen grunn er skeptisk til dette skal tilby seg å låne ampen sin bort. Jeg kan betale en liten slant for dette hvis det er nødvendig eller evt et depositum, litt avhengig av om det er en plain Vox Night Train eller den forsvunnede modda Marshall 1959T Slash brukte på AFD, men er du skeptisk så ikke gjør det. 

Det er selvfølgelig best og enklest å gjøre dette lokalt, og ser ikke for meg at noen er gira på å sende en røramp i Posten kun for det :P

Håper på positivt svar og at det finnes noen gode samaritaner der ute! 

Endret av Alfi27
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har noen amper du kan prøve: Orange OR-120, Matamp GT-120 og Matamp GT1. Har også en Matamp S2000 og Minimat som er kule. Og en Framus Dragon for den saks skyld. Oooog en Matamp GT2. (Ja, jeg er sprø.) Hvor holder du til?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, evergud skrev:

Jeg har noen amper du kan prøve: Orange OR-120, Matamp GT-120 og Matamp GT1. Har også en Matamp S2000 og Minimat som er kule. Og en Framus Dragon for den saks skyld. Oooog en Matamp GT2. (Ja, jeg er sprø.) Hvor holder du til?

Får du til å profilere disse ampene er jeg meget interessert i å kjøpe profilene altså! 
Syns det mangler gode profiler på Orange-type amper.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for mange svar og tilbud! Ingen tvil om at det frister å ta turen langs kysten mot østlandet, skulle lagt ut dette mens jeg hadde ferie :P Sender en PM om det skulle vært aktuelt, og kjør gjerne på med flere forslag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Nå er jeg jo lokalisert rett utenfor Trondheim, så kanskje det åpner seg noen flere muligheter :D

Kunne selvsagt gjort det, men det er litt av hele poenget at jeg skal profile ampene på settinger jeg syns er de beste :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.