Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Laney CUB Head dør ut. Utgangsrør?


Cyphex

Anbefalte innlegg

Etter litt tids bruk dør min Laney CUB Head ut. Det kommer null lyd og powerlampen er også død. Powerlampen er også svak og med ujevnt lys etter at den blir slått på inntil det til slutt er helt dødt. Ved å slå av ampen og vente litt, kommer den igjen for så å dø en liten stund etter. Dette har skjedd et par ganger etter et par-tre timers bruk, men ved en liten test i helga skjedde dette etter bare fem minutter. Forsterkeren er kjøpt brukt og jeg aner selvsagt ikke antall timer den er blitt brukt annet enn at forrige eier forsikret meg om at den var "lite brukt". Mulig at <1 watt-funksjonen har att knekken på noen rør her? Er det evt. powerrør eller preamprør eller begge deler som har tatt kvelden? Kan det være en annen periodisk feil?

Ampen har 2 X EL84 og 3 X ECC83

Tidligere eide jeg en gammel Peavey Classic 212 med solid state preamp og 6L6GC i poweramp. Her var det volumdropp og skurr med en gang rørene var slitne. Denne ampen hadde jeg i omtrent 25 år og har hatt flere rørbytter underveis. Oppfører forskjellige rørtyper seg annerledes når de er oppbrukte?

Tenkte å forhøre meg litt om andres erfaringer før jeg leverer den til en guru for så å få beskjed om at rørene er oppbrukte.

Takknemlig for konstruktive svar. Forøvrig mitt første innlegg på forumet her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.