Hopp til innhold

Fender Mustang (I-V)

9 replies to this topic

#1 Kossoff

Psychofunkadelic

• Medlemmer
  • 1415 Innlegg:

Skrevet 17.02.2012 - 17:30

Hei!
Tenkte vi trengte en anmeldelse av denne fine soveromsforsterkeren!

Jeg har selv en Mustang II, og har hatt den noen dager nå. Mitt førsteinntrykk er at ampen er lett i bruk, av solid kvalitet og ikke nødvendigvis laget bare for nybegynneren. Kontrollene fungerer godt, det er lett å sette seg inn i de forskjellige funksjonene og den er faktisk stilig designet også.

Lydene som kanskje er hovedfokuset, er veldig overbevisende! Spesielt Deluxe Reverb, Bassman og Twin Reverb låter godt! De låter ganske nerme, kanskje ikke helt 100%, men tror mange, meg selv inkludert, hadde fått problemer i en blindtest.

De andre lydene, er så som så, 60's British og 80's er skuffende, men kanskje dette kan gjøres bedre i Fuse-programmet, men jeg har ikke fått testet dette enda. Super-Sonic får jeg noe vetugt ut av, men den er heller ikke helt der. American 90's er heller ikke overbevisende, men fungerer helt ok.

Det må nevnes at vrengen i bassman er utrolig kul! Så man kan få veldig stilige vrenglyder fra denne ampen, selv om dem som kanskje er laget for vreng, ikke er like bra som cleanlydene.

Effektene i forsterkeren er bra. Jeg liker spesielt romklangen! For å være helt ærlig har jeg ikke testet stort annet en reverb og romklang. Men de andre høres også bra ut. Effektene tror jeg også er noe som kan bli veldig mye bedre med bruk av Fuse-programmet.

Vel. Kanskje ikke verdens beste anmeldelse, men dette er jo en tråd hvor folk kan fylle ut! Vet at andre på forumet også har denne ampen. Utfylling ang. Fuse hadde jo vært veldig kult!
Torture Device

Sitat fra en forumitt:
Akkurat trommiser ser jeg på mye mindre upersonlige enn f eks gitarister.
Feks. ingen spiller trommer med feel.

#2 askret

Psychofunkadelic

• *Støttemedlem
  • 2071 Innlegg:

Skrevet 17.02.2012 - 17:39

For ikke å gjenta meg selv, her er en tråd jeg laget for en stund siden: http://forum.gitarno...oen-erfaringer/
Amper: Mesa/Boogie Roadster, Ibanez TSA15H, Madamp G2 (2watt rør) og en Roland MicroCube
Kabinett: Marshall 1922, med 2xV30, Harley Benton 2x12, . Ibanez TSA112C og 2 stk hjemmelagde 1x12 V30 kabinetter
Gitarer: Fender VG Strat, Gibson Les Paul Gothic, Gibson Explorer, LTD Snakebyte og flere andre..
Annet: Boss GT-100 og et hav av pedaler, stadig noe til salgs!

#3 davidsen

Strat addict

• *Støttemedlem
  • 2754 Innlegg:

Skrevet 17.02.2012 - 18:02

Har hatt mustang II bare 3 dager selv, men er 100% enig med kossof vedrørende ampsimuleringa. Den er også en super amp på øvinger med fullt band.

#4 askret

Psychofunkadelic

• *Støttemedlem
  • 2071 Innlegg:

Skrevet 18.02.2012 - 23:05

Jeg har en Mustang III., og den har FX-loop.
I mangel av et sluttrinn så kobler jeg nå ut fra Peavey Rock Master pre-amp inn på FX-loopens Return.
Må si det låter ganske bra! Det er jo krefter nok i massevis i Mustangen, og den er dønn clean når jeg hopper over preampen dens.
Koblet slik er det bare master volum som fungerer, tonekontrollen og alle effektene er bypassed.
Amper: Mesa/Boogie Roadster, Ibanez TSA15H, Madamp G2 (2watt rør) og en Roland MicroCube
Kabinett: Marshall 1922, med 2xV30, Harley Benton 2x12, . Ibanez TSA112C og 2 stk hjemmelagde 1x12 V30 kabinetter
Gitarer: Fender VG Strat, Gibson Les Paul Gothic, Gibson Explorer, LTD Snakebyte og flere andre..

#5 gage1103

Viderekommen

• *Støttemedlem
  • 185 Innlegg:

Skrevet 07.04.2012 - 14:21

kunne tenkt meg å prøvespille en Mustang...har en hotrod sjæl
Instrumenter: Fender T-Bucket 300CE, Furch D41 Durango,Furch OOM 32SM,NylonGitar av Ukjent merke, Fender Hau'Oli Ukulele,Kahuna SU-20E, Gretsch G5120Hollowbody,Fender Pawn Shop '72
Amps: Laney LA-65D Acoustic 65W, Fender Hot Rod Deluxe III 40W,VOX VT40 + en del FX.

RockNRoll Country Blues Ragtime BlueGrass + litt Metal for morro skyld:)

#6 Kossoff

Psychofunkadelic

• Medlemmer
  • 1415 Innlegg:

Skrevet 08.04.2012 - 02:21

Tenkte jeg skulle skrive litt om Fuse-programmet som følger med ampen! Nå har jeg fått testet dette programmet godt ut og gjort meg noen erfaringer.

Som sagt er "Fuse" et program som følger med ampen, når du kjøper den. Dette er et program som brukes for å endre innstillinger på ampen via datamaskin. Programmet fungerer godt og gir virkelig muligheten til å forbedre lydene. De fleste ampene utvides med flere eq-kontroller (mids, prec. bl.a) og effektene er en lek å styre på med. Nois gate er også hendig for enkelte av ampene. Med nye funksjoner er det også greiere å få godlyd ut av "ikke-fender"-ampene, noe som er kult! Men det er en ting i dette programmet som virkelig har tatt min oppmerksomhet og det er et verktøy som kalles "post gain". Jeg vet ikke helt hva dette tilsvarer i den virkelige verden, men at det drastisk forbedrer lyden i alle ampene, det er helt klart. Denne kontrollen bør lekes med for alle som har muligheten.

Fuse er veldig lett å bruke. Jeg vil tro alle oppegående gitarister kan få gode resultater ut av dette. Det er lett lagt opp, brukervennlig og kult å se på. Tommel opp!

Så, konklusjonen min er at Fender Fuse virkelig gjør denne ampen til et godt øvingsverktøy. Funksjonene du får i programmet gjør også ampen mye mer anvendelig om du skal farte litt rundt med den!

Dette innlegget har blitt endret av Kossoff: 08.04.2012 - 02:22

Torture Device

Sitat fra en forumitt:
Akkurat trommiser ser jeg på mye mindre upersonlige enn f eks gitarister.
Feks. ingen spiller trommer med feel.

#7 askret

Psychofunkadelic

• *Støttemedlem
  • 2071 Innlegg:

Skrevet 08.04.2012 - 08:25

Må bare legge til at det er bare I og II som er avhengig av Fuse for å gjøre alle settingene. Fra Mustang III og oppover er alt tilgjengelig på kontrollpanelet på ampen! Men det er jo litt morsomt å gjøre endringene i Fuse.

Og dersom du skal hente ned patcher fra nettet er det Fuse du må bruke for å legge dem inn i ampen.

#8 Hank Annicke Noe

Durkdreven

• *Støttemedlem
  • 722 Innlegg:

Skrevet 08.04.2012 - 15:13

Begynner å få veldig lyst på en Mustang IV. Ser veldig enkel og fleksibel ut.

Men hvordan bytter man presets på en gig? Er det noen mulighet til å skifte via MIDI?

#9 askret

Psychofunkadelic

• *Støttemedlem
  • 2071 Innlegg:

Skrevet 08.04.2012 - 16:17

Man bytter presets ved å bruke hjulet på ampen... ikke helt bra

Eller fotbryteren.
2-knappers fotbryter kan programmeres til enten patch opp eller ned, eller til å bytte mellom to favorittpatcher
Noe tilsvarende med 4-bryters switchen, antar du kan programmere 4 favoritter på den.

Eller ved å bruke pc med USB kabel... Ikke helt bra det heller..

#10 Hank Annicke Noe

Durkdreven

• *Støttemedlem
  • 722 Innlegg:

Skrevet 08.04.2012 - 17:10

Faan!