Hopp til innhold

Van Halen - A different kind of truth

16 replies to this topic

#1 Supreme

Nybegynner

• Medlemmer
  • 11 Innlegg:

Skrevet 03.02.2012 - 18:11

Syns det er rart at ingen har nevnt dette. Nye Van Halen albumet slippes idag, noen som har kjøpt? Hva syns dere?

#2 The Euphor

En puzzlete fyr...

• Moderators
  • 9052 Innlegg:

Skrevet 03.02.2012 - 19:06

Har ikke kjøpt det, men har hørt noen av låtene. For min del høres det mer ut som gode gamle VH fra 70-80-tallet. Dette er et album jeg faktisk kommer til å kjøpe, mest fordi det er VH, og da spiller det mindre rolle om det er deres beste album eller ikke. Ingen andre spiller som Edward.
Retasting nachos, exhaling beer, I love getting drunk.
Musikk er matematikk.
"Endelig en metalltrommis som slår ordentlig hardt. Jeg er så jævla lei alle som ser ut som de sitter og strikker bak trommesettet. Bare så vidt de er borti cymbalene. Det låter jo så tannløst. Hva er det som er metall med det?"
www.turbo-tuner.com
Kadenser og resolusjon

#3 Mr5150

Nybegynner

• Medlemmer
  • 1 Innlegg:

Skrevet 04.02.2012 - 19:45

Siste Van Halen er kanonbra !!! Det er tilbake i storform. Drar til New York og ser de live i mars !!

#4 Supreme

Nybegynner

• Medlemmer
  • 11 Innlegg:

Skrevet 05.02.2012 - 01:41

Ja faen, jeg sitter og sliter med å få råd til flybillet den 28.02 på Madsion, er det billigere i Mars muligens?

Enig med deg Euphor, men når albumet er svinebra så er det jo ikknoe å lure på ;) Samtlige av låtene er outtake eller tidlige demoer...

#5 Gluke

Licenced to shred

• Medlemmer
  • 3437 Innlegg:

Skrevet 05.02.2012 - 14:23

Har vært skrevet så mye om det på HRI og FB at jeg ikke har lagt merke til at det har gått litt upåaktet hen her. VH er VH så blir vel en tur på iTunes.
Gluke

www.hugeracksinc.com

#6 Ichi

Viderekommen

• Medlemmer
  • 160 Innlegg:

Skrevet 05.02.2012 - 18:23

Tøft!

#7 Byljer

Gitarrocker

• Medlemmer
  • 762 Innlegg:

Skrevet 05.02.2012 - 22:48

Hælvettes bra band!!! Godt å ha dem tilbake i nesten original besetning, selv om de showmessig burde hatt med M. Anthony og JD flaska ^_^

Dette innlegget har blitt endret av Byljer: 05.02.2012 - 22:49

-Edwards Les Paul Custom Black, E-LP98-LTC, Gibson Burstbucker 1 & 2 (mod), MiJ 2011
-Fender Telecaster '52ri, TL52-TX/VNT, Natural Ash body, Maple neck, Maple fretboard, MiJ 2007/2008
-Xotic and Boss Keeley fx
-Fender Bassman '59 LTD

#8 Carpal67

Gitarrocker

• Medlemmer
  • 449 Innlegg:

Skrevet 05.02.2012 - 23:48

Er det bare meg som synes det meste ble litt masete?

#9 Aphelion

Stasminister og autotune-konge

• Moderators
  • 14806 Innlegg:

Skrevet 06.02.2012 - 02:04

Eddie på crystal-kjøret igjen, eller bare blitt gammal? :D
Hr. Smiths Venner - en hyllest til Jokke!

Peavey 5150 vurderes solgt!

'89 Gibson Les Paul Custom
'03 Gretsch 6120 Chet Atkins hollowbody
'94 Fender MIJ Stratocaster med EMG-SA + SPC
'88 Charvel Model 3

Xotic AC Booster, basstom DIY-boost, PB 3.14 Fuzz, Dunlop Crybaby 535Q, Boss RE-20
Peavey 5150 topp, Fender Bassman 70 silverface topp, Orange PPC212OB kabinett

#10 Byljer

Gitarrocker

• Medlemmer
  • 762 Innlegg:

Skrevet 06.02.2012 - 08:45

Vis innleggAphelion, 06.02.2012 - 02:04, skrev:

Eddie på crystal-kjøret igjen, eller bare blitt gammal? :D

Forhåpentligvis bare alderen som har tatt ham igjen ;) Han har vel vært gjennom en runde etter at bandet ble gjenforent, så vi får håpe at han holder seg clean fremover for sin egen, bandet og sønnens del.
-Edwards Les Paul Custom Black, E-LP98-LTC, Gibson Burstbucker 1 & 2 (mod), MiJ 2011
-Fender Telecaster '52ri, TL52-TX/VNT, Natural Ash body, Maple neck, Maple fretboard, MiJ 2007/2008
-Xotic and Boss Keeley fx
-Fender Bassman '59 LTD

#11 Greener

Slacker

• Administrators
  • 6164 Innlegg:

Skrevet 14.03.2012 - 00:20

Jeg liker faktisk denne skiva overraskende godt! Kanskje ikke noen bombe da jeg først og fremst likte Van Halen med David Lee Roth, men jeg pleier ofte å hate det når "gamlekara" skal lage noe som ligner på det de produserte i the golden days.

I så måte en positiv overraskelse - men det er klart, det er ikke fult så kult når en gjeng gamliser synger om kvinner vin og sang da :D
Hesitation is a hole in the head, and contradiction buys you time..

#12 Audun

"Smartass"

• Moderators
  • 8604 Innlegg:

Skrevet 14.03.2012 - 00:22

Liker Tattoo godt, og You and Your Blues er helt glimrende. Resten av plata er i grunnen helt på det jevne.
Slash: "I can hear some really cool bluesy licks at the end here, so if you just let me get my Les Paul...."
Keith: "There's no way you're coming anywhere near my track!"

Audun på ReverbNation
Audun på Myspace

#13 Greener

Slacker

• Administrators
  • 6164 Innlegg:

Skrevet 14.03.2012 - 00:24

Nja, nei det er ikke mange knallsterke låter her, men å høre DLR og EVH sammen igjen er faktisk ganske coolt, selv om riffene er litt kjipere og vokalen litt mer energiløs.
Hesitation is a hole in the head, and contradiction buys you time..

#14 Thammarat

Nybegynner

• Medlemmer
  • 24 Innlegg:

Skrevet 01.04.2012 - 23:31

Husker VH fra ungdommens dager (kremt...lenge siden det) Jeg digga spesielt Mean Street. Kongelåt! VH var i top 5 av mine god band, men da Hagar tok over var det totalt kroken på døra for meg. Tragiske greier. DLR var halve bandet. En showman uten sidestykke, med skikkelig stemme og teknikk. Tenk Eat'em and Smile! Men som nevnt ovenfor var det ikke samme futten i disse låtene.

#15 The Euphor

En puzzlete fyr...

• Moderators
  • 9052 Innlegg:

Skrevet 01.04.2012 - 23:57

F.U.C.K. er en veldig bra plate, i mine ører. Jeg liker egentlig VH uansett hvem som synger, men mener bestemt at Hagar er en mye bedre sanger enn DLR, og DLR er mer apekatt på scenen. Liker også III. Nuvel, alle kan ikke like alt. :)
Musikk er matematikk.
"Endelig en metalltrommis som slår ordentlig hardt. Jeg er så jævla lei alle som ser ut som de sitter og strikker bak trommesettet. Bare så vidt de er borti cymbalene. Det låter jo så tannløst. Hva er det som er metall med det?"
www.turbo-tuner.com
Kadenser og resolusjon

#16 Thammarat

Nybegynner

• Medlemmer
  • 24 Innlegg:

Skrevet 02.04.2012 - 00:07

Vis innleggThe Euphor, 01.04.2012 - 23:57, skrev:

F.U.C.K. er en veldig bra plate, i mine ører. Jeg liker egentlig VH uansett hvem som synger, men mener bestemt at Hagar er en mye bedre sanger enn DLR, og DLR er mer apekatt på scenen. Liker også III. Nuvel, alle kan ikke like alt. :)

Ok, Hagar bedre sanger enn Roth...hmmm...De har faktisk endel likhet i stemmen, men det er jo selvfølgelig smak og behag, men det finnes bare en DLR og det blir nok neppe noen flere desverre. Sjekk denne Jumpen da :D

#17 The Euphor

En puzzlete fyr...

• Moderators
  • 9052 Innlegg:

Skrevet 02.04.2012 - 12:16

Jo, DLR er ikke dårlig, men han er mer vokalist og mindre sanger, om det gir mening. Høye skrik og skrål. Hagar er litt mer "dannet" i sitt uttrykk. :D

Litt usikker på den versjonen der. ;)
Musikk er matematikk.
www.turbo-tuner.com
Kadenser og resolusjon