Hopp til innhold

[Ønskes kjøpt] Seymour Duncan Hot Rails til strat!

14 replies to this topic

#1 aurorablind

Viderekommen

• Medlemmer
  • 76 Innlegg:

Skrevet 02.02.2012 - 14:42

Har vurdert å skifte ut pickupene i min American Deluxe-strat til noe litt vassere en N3-pickupene som står der nå.. Trenger litt mer pupp!

Vil nødig bytte ut selve gitaren, siden det er det beste instrumentet jeg har eid rent spillemessig. Derfor har jeg sett på hot rails.

Noen som har ett sett liggende som de vil kvitte seg med? :)

#2 Hammero

Viderekommen

• Medlemmer
  • 178 Innlegg:

Skrevet 02.02.2012 - 14:55

Send meg en PM så skal du få nummeret til en som har flere. Han holder til i Drammen.
"I say a prayer when I need it the most, to The Father, The Son and The Holy Ghost." JBJ

#3 Aphelion

Stasminister og autotune-konge

• Moderators
  • 14806 Innlegg:

Skrevet 02.02.2012 - 14:57

Ville kanskje vurdert noe annet enn Hot Rails, siden du da ikke vil sitte igjen med noe som helst som ligner på Strat-lyd... Oppsettet jeg har i min Strat, EMG-SA singlecoils med EMG-SPC midboost, er en fantastisk allsidig løsning! Og det låter fortsatt Strat :)
Hr. Smiths Venner - en hyllest til Jokke!

Peavey 5150 vurderes solgt!

'89 Gibson Les Paul Custom
'03 Gretsch 6120 Chet Atkins hollowbody
'94 Fender MIJ Stratocaster med EMG-SA + SPC
'88 Charvel Model 3

Xotic AC Booster, basstom DIY-boost, PB 3.14 Fuzz, Dunlop Crybaby 535Q, Boss RE-20
Peavey 5150 topp, Fender Bassman 70 silverface topp, Orange PPC212OB kabinett

#4 davidsen

Strat addict

• *Støttemedlem
  • 2751 Innlegg:

Skrevet 02.02.2012 - 14:59

jeg har et sett med tex mex-pupper til salgs (dvs hele plekterbrettet inkl pots og bryter), men det kalles vel muligens nedgradering? De er rimelig hotte ihvertfall :)

#5 Christopher S

Viderekommen

• Medlemmer
  • 165 Innlegg:

Skrevet 02.02.2012 - 17:43

Aph - kan jo være at han ikke vil at den skal ha den stereotypiske strat-lyden? =)

#6 Aphelion

• Moderators
  • 14806 Innlegg:

Skrevet 02.02.2012 - 19:00

Det kan være, men trådstarter kjører jo på i kjent GN-stil her, og nevner ingenting om verken lydideal, amp eller øvrig utstyr... :)

Vanskelig å gjette seg til hva hver enkelt kan finne på å legge i «vassere» og «mer pupp»... Selv har jeg et klistremerke av Betty Boop på min Strat, der er det mer enn nok pupp ;)

Forøvrig er det ikke igjen mye Strat-quack når man drar SPC'n på fullt heller, da nærmer man seg bucker-land!

'88 Charvel Model 3

Xotic AC Booster, basstom DIY-boost, PB 3.14 Fuzz, Dunlop Crybaby 535Q, Boss RE-20

#7 aurorablind

Viderekommen

• Medlemmer
  • 76 Innlegg:

Skrevet 02.02.2012 - 20:55

Nå opprettet jeg ikke denne tråden for å få tips om hot rails er gode pickuper eller ikke. Jeg vet hvordan de låter, og det er jo derfor jeg etterspør de!
Jeg har funnet ut at jeg er mye mer telecastermann når det kommer til single-coil-gitarer, og der har jeg behovet dekket med en fantastisk 80-talls Japansk 62' Custom med Texas Specials ;) .
Har funnet ut at med S1-switchinga på stratten setter jeg den aller mest i "humbuckermode" mellom midt og bridge-pickupen uansett. Gitaren er så j*vla god å spille på, men hadde jeg kjøpt en deluxe-strat i dag hadde jeg nok gått for HSS-versjonen. Jeg elsker halsen og compound-radiusen, og kroppen har former som en supermodell. I tillegg har jeg hatt den noen år, så den begynner å bli godt innspillt. Derfor vil jeg heller bytte ut pickuper til noe tilsvarende humbuckere, uten å måtte skjære i gitaren eller kjøpe meg ny.
Høres det fornuftig ut? :P

#8 aurorablind

Viderekommen

• Medlemmer
  • 76 Innlegg:

Skrevet 02.02.2012 - 20:56

Å det skal ikke noe EMG-greier inn i stratten min, det er en prinsippsak :P

#9 Aphelion

• Moderators
  • 14806 Innlegg:

Skrevet 03.02.2012 - 13:10

Jeg innbiller meg at Am. Deluxene har humbucker-routing jeg da, eller tar jeg feil? I så fall er det nobrainer, kjør skikkelige buckere!

EMG-SA låter forresten ti ganger så bra som de nasale rails-greiene, prinsipp eller ei... :)

'88 Charvel Model 3

#10 aurorablind

Viderekommen

• Medlemmer
  • 76 Innlegg:

Skrevet 03.02.2012 - 15:07

Am Dlx skal vel ha humbucker-routing ja. De eldre modellene hadde i hvertfall det. Har ikke skrudd opp gitaren for å sjekke, men mener det skal være det ja..
Når det er sagt, så synes jeg hot rails låter ganske bra jeg, og jeg vil enda beholde SSS-strat-looken. Om ikke hadde jeg såklart peisa inn en humbucker. Vet at hot-rails ikke kan sammenlignes helt med en skikkelig 'bucker, men det har jeg andre gitarer med ;)
Er ikke så fan av aktive pickuper, og EMG-SA er vel det om jeg ikke tar feil?

Dette innlegget har blitt endret av aurorablind: 03.02.2012 - 15:09

#11 Aphelion

• Moderators
  • 14806 Innlegg:

Skrevet 03.02.2012 - 19:22

SA er aktive ja, men det er da vitterlig bare positivt? Låter knall, bare hør på PULSE-skiva til Floyd ;)

'88 Charvel Model 3

#12 davidsen

Strat addict

• *Støttemedlem
  • 2751 Innlegg:

Skrevet 03.02.2012 - 20:28

Men hør på Remember that night-DVD'en til mr. Gilmour himself, så skjønner du at passive pupper er enda bedre! :D

#13 Aphelion

• Moderators
  • 14806 Innlegg:

Skrevet 03.02.2012 - 20:47

Liker ikke den lyden så godt, nei... :P

'88 Charvel Model 3

#14 CastorFiber

Forumbudeie

• Administrators
  • 11775 Innlegg:

Skrevet 03.02.2012 - 20:50

Jeg har både SA og SDrails. La meg si det slik, jeg er nok adskillig mer fornøyd med rails enn det Aphe er. Jeg synes de er fantastiske. Har slike i Glorocasteren, og har ikke tenk å pelle de ut.
Gjør deg og meg en tjeneste! Skaff deg ekstra stor Dropbox (genialt program) ved å klikke på linken! Jeg får også større box.
Dropbox er kort sagt gratis lagringsplass på nettet. Funker på smarttelefoner også. 2GB er gratis. Bruker du linken, får du 2,3 GB.

http://db.tt/8bNRgeY

Tusen takk for hjelpen! Det setter jeg stor pris på. Send meg en PM hvis du slår til!

#15 aurorablind

Viderekommen

• Medlemmer
  • 76 Innlegg:

Skrevet 03.02.2012 - 21:38

Ja, aktive pickuper har bestandig vært fy-fy her i gården. Men her er det kun snakk om smak og behag :) Så er jeg veldig fan av Seymour Duncan. Har hatt det i flere gitarer (har et JB/Jazz-sett i SGn min per i dag), og har bestandig vært fornøyd! Har en kompis med en japan-strat med hotrails i, og den låter helt rått. Tviler på at jeg blir mindre fornøyd når jeg kaster det i god-stratten min.
Når de er sagt - Jeg har fått tak i det jeg leter etter nå, så dere kan egentlig bare stenge tråden! :ninja: