JAPAN VS. USA (Custom Shop-gitarer)
Skrevet 02.02.2012 - 14:48
Gitarer: '04 Gibson Voodoo Explorer
Amps: Krank Krankenstein Jr. 50(SELGES: http://forum.gitarno...kenstein-jr-50/), Blackstar HT-5S, Roland Jazz Chorus 120
Effekter: T.C. Electronics G-Major, Ibanez Tubescreamer 808, Boss TU-2
GunnarpåMo, 05.03.2012 - 19:05, skrev:
Skrevet 02.02.2012 - 16:44
Jeg mente ikke å si at Mayones custom shop er de bolt on pro seriene som er vanlige Mayones. Men mange vil kalle sånne bygde gitarer for custom shop. Hvor kommer delene til de vanlige Mayones gitarene egentlig? Hvor er den CRC maskinert... ? Er det i Polen? Jeg skal kjøpe en Mayones Custom engang. Får se om oddleif stensland vil selge en av sine Sacrifice custom shop. (Communic)
Skrevet 02.02.2012 - 18:21
____━━____┗┓|::::::^━━━^
____━━____━┗|:::::|。◕‿‿◕。|
____━━____━━╰O--O-O--O ╯
Skrevet 02.02.2012 - 19:25
Skrevet 03.02.2012 - 00:17
Har ikke vært borti noe som ikke er perfekt fra de byggerne. kan egentlig ta Med Anderson i samme slengen.
Mine ESP CS var OK gitarer, men en kamerat hadde en ESP Tiger derfra som var grusom. Det var helt tydelig hastverksarbeid.
Denne har ligget pakket ned i snart 10år nå, Blytung men den låt greit da.
Skal man ha Fender CS som virkelig er CS er det masterbuilt som gjelder og da blir faktisk Suhr og Tyler rimeligere så for meg er ikke Fender noe alternativ.
Men det skal sies at noen av MB strattene jeg har prøvd har vært utrolig bra men de er som regel mer vintage spec`ed enn jeg liker, altså bare en smakssak.
Mayones har jeg prøvd lite av men de får jo mye skryt her på forumet så noe må de jo ha for seg
At det skal være skadelig å bruke CRC maskiner for å lage bra gitarer kan jeg ikke skjønne, her er det nok noen som ikke vet altfor mye om hvordan dette funker (CRC maskin lager ikke akurat gitaren for å si det sånn hehe)
Gitarer:
http://forum.gitarno...hrsog-en-tyler/
"weaseling your way out of things is what separates us from the animals, except for the weasel"
Homer J. Simpson
Skrevet 03.02.2012 - 00:44
Fernandes Precision bass MIJ 79, Squier Vintage Modified fretless Jazzbass,Ginza EB-3-kopi,Starsound stålstrenger
Fender Superchamp XD, Sound City 412-kabinett
Pearl, Premier og Gretsch trommer
Skrevet 03.02.2012 - 01:04
mrj, 03.02.2012 - 00:44, skrev:
Japanerne er kjent for å ha yrkestolthet og være nøye.
Flere ganger jeg har kjøpt bruktgitarer fra Ishibashi og de sier at de er full of scratches, rough condition etc men når jeg får de ser de ut som nye omtrent!
Og blir en mail besvart først dagen etter jeg har sendt den tilbyr de seg nesten å ta livet sitt for å veie opp for umaken
Gitarer:
"weaseling your way out of things is what separates us from the animals, except for the weasel"
Homer J. Simpson
Skrevet 03.02.2012 - 02:30
Debris, 03.02.2012 - 01:04, skrev:
Flere ganger jeg har kjøpt bruktgitarer fra Ishibashi og de sier at de er full of scratches, rough condition etc men når jeg får de ser de ut som nye omtrent!
Og blir en mail besvart først dagen etter jeg har sendt den tilbyr de seg nesten å ta livet sitt for å veie opp for umaken
Har dog ingen erfaring med Gibson CS.
Mockingbird - GFS F-style P-Bass - Epihone Les Paul Standard p90 - '88 Epiphone by Gibson akustisk gitar
Peavey Classic 30 - '88 Marshall JCM800 2204
- HrSmithsVenner.blogspot.com -
- Live opptak -
Skrevet 03.02.2012 - 13:59
How do I get a quote on my own one of a kind, Gibson Custom guitar?
In the US, Canada, EU (Including Scandinavia), UK and Japan:
To receive a quote on a one of a kind, Gibson Custom guitar, please contact your local authorized Custom Shop dealer. You can find the nearest dealer by using our dealer locator Your dealer will be able to assist you in completing the steps necessary to submit your request to Gibson Custom.
In All Other World Territories:
Please contact Gibson Customer Service and they will put you in touch with your local distributor.
Jeg tolker det slik at det ikke er noe problem å få en Gibson CS helt etter egne specs. At det potensielt blir en svimlende pris på den, har jeg likevel ikke noe problem med å tro....
Hva som er best av japanske customshops vs. amerikanske skal jeg ikke mene noe om, men at CS-begrepet vel er blitt litt utvannet, er det ikke noen tvil om.
Keith: "There's no way you're coming anywhere near my track!"
Audun på ReverbNation
Audun på Myspace
Skrevet 03.02.2012 - 14:54
Skrevet 03.02.2012 - 15:55
Tordenskrald, 03.02.2012 - 14:54, skrev:
Er litt usikker på den her ass. Det er ingen fordeler med å stå å frese ut delene for hånd, med mindre du foretrekker unøyaktighet. Sjekker du kina fabrikkene vil jeg heller tro at de fortsatt står å håndfreser, ihvertfall det jeg har sett på de videoene jeg har sett derfra. Men uansett CNC eller ikke CNC har fint lite med hvordan gitaren blir å gjøre.
www.hugeracksinc.com
Skrevet 03.02.2012 - 19:33
____━━____┗┓|::::::^━━━^
____━━____━┗|:::::|。◕‿‿◕。|
____━━____━━╰O--O-O--O ╯
Skrevet 04.02.2012 - 01:36
død, 03.02.2012 - 19:33, skrev:
Skjønner ikke hvorfor jeg skrev det 2 ganger heller, leste posten til Tordenskrald og så ble det CRC i hodet mitt
Suhr bruker CNC og gitarene derfra er jo ikke så ille. Det er jo bare ei maskin som skjærer ut formen -Den står jo ikke akurat og lager gitaren ferdig...
Gitarer:
Homer J. Simpson
Skrevet 04.02.2012 - 10:34
Audun, 03.02.2012 - 13:59, skrev:
How do I get a quote on my own one of a kind, Gibson Custom guitar?
In the US, Canada, EU (Including Scandinavia), UK and Japan:
To receive a quote on a one of a kind, Gibson Custom guitar, please contact your local authorized Custom Shop dealer. You can find the nearest dealer by using our dealer locator Your dealer will be able to assist you in completing the steps necessary to submit your request to Gibson Custom.
In All Other World Territories:
Please contact Gibson Customer Service and they will put you in touch with your local distributor.
Jeg tolker det slik at det ikke er noe problem å få en Gibson CS helt etter egne specs. At det potensielt blir en svimlende pris på den, har jeg likevel ikke noe problem med å tro....
Hva som er best av japanske customshops vs. amerikanske skal jeg ikke mene noe om, men at CS-begrepet vel er blitt litt utvannet, er det ikke noen tvil om.
Har sjekket litt på youtube og det er ikke mange der med en egen custombestilt Gibson-gitar...de fleste har en LP, SG eller noe fra 300-serien, som alle på en liten måte er "masseprodusert" fra Gibson. Selvsagt kan noen av disse være custombestilt men det tror jeg ikke. Uansett så blir det nok som du sier Audun, en svimlende uoppnåelig pris for oss dødelige...
Samme med ESP, skal en bestille seg en custom-gitar gjennom den norske importøren blir det fra 50k og oppover, hvem gidder egentlig det? :-)
2010 Lefty Dean USA ML - Seymour Duncan El DIablo Custom Shop/59 Pickups
2009 Lefty Gibson SG Standard - Tony Iommi Signature Pickups
Skrevet 04.02.2012 - 10:37
MDRattle, 02.02.2012 - 19:25, skrev:
Det stemmer, til nå har jeg funnet "mitt" merke når det gjelder gitarer. Og er ikke det bare bra da? :-)
Ser overhodet ikke noe negativt i det akkurat :-)
Skrevet 04.02.2012 - 10:43
Debris, 04.02.2012 - 01:36, skrev:
Skjønner ikke hvorfor jeg skrev det 2 ganger heller, leste posten til Tordenskrald og så ble det CRC i hodet mitt
Suhr bruker CNC og gitarene derfra er jo ikke så ille. Det er jo bare ei maskin som skjærer ut formen -Den står jo ikke akurat og lager gitaren ferdig...
Samme med Anderson og Tyler. Peoples got it ass backwards når det gjelder produksjon.
www.hugeracksinc.com
Skrevet 04.02.2012 - 11:29
Pikachu, 04.02.2012 - 10:34, skrev:
Samme med ESP, skal en bestille seg en custom-gitar gjennom den norske importøren blir det fra 50k og oppover, hvem gidder egentlig det? :-)
Selvfølgelig! Skal man ha Gibson, så vil man jo ikke ha en som ser ut som en Stratocaster? Dessuten er vel ikke de som bestiller Custom gitarer de som oftest legger ut videoer på youtube heller.
Keith: "There's no way you're coming anywhere near my track!"
Audun på ReverbNation
Audun på Myspace
Skrevet 04.02.2012 - 12:12
Hyllevare Custom-gitarer som forhåndsproduseres etter "standard-specs" er i mitt hode mer det jeg vil kalle SE / Special Edition. Altså en avart av en standardmodell.
Så hvorfor merkevare customshops som bygger på ei produksjonslinje skal ha 50 laks for en gitar bygget etter kundens spec, mens en frittstående gitarbygger som bygger one-offs kan levere det samme for under 20, er litt i overkant av hva jeg finner forståelig....
Levinson Blade Delta Standard
Höfner HA-GA 04
Mesa Boogie MkI RI
Skrevet 07.02.2012 - 13:26
Audun, 04.02.2012 - 11:29, skrev:
og ikke ende opp med en gitar som er helt lik de Gibson masseproduserer til vanlig. Det er nå min mening :-)
Det er ganske mange på youtube med CS-gitarer fra andre produsenter, det er jo klart de vil vise frem godgitaren til verden :-)
Skrevet 07.02.2012 - 13:39
Tommern, 04.02.2012 - 12:12, skrev:
Hyllevare Custom-gitarer som forhåndsproduseres etter "standard-specs" er i mitt hode mer det jeg vil kalle SE / Special Edition. Altså en avart av en standardmodell.
Så hvorfor merkevare customshops som bygger på ei produksjonslinje skal ha 50 laks for en gitar bygget etter kundens spec, mens en frittstående gitarbygger som bygger one-offs kan levere det samme for under 20, er litt i overkant av hva jeg finner forståelig....
Kunne ikke vært mer enig med deg! :-)

Denne tråden er låst