Hopp til innhold

Vi som ikke liker absolutt alt på GN- gitaren

79 replies to this topic

#1 Hank Annicke Noe

Durkdreven

• *Støttemedlem
  • 722 Innlegg:

Skrevet 01.02.2012 - 18:38

Jeg starta den jeg, Castor.

Jeg synes prosjektet er kjempe, men når jeg jeg ikke får det akkurat slik jeg vil, har jeg følgende syting på gang:

1. Jeg vil ikke ha humbucker hverken i neck eller bridge, men ja, avhengig om de kan splittes! (Mer glad i stack-pu på strat enn humbucker)
2. 4- 2 stemmeskruer er dårlig"Peavey".
3. Plekterbrettet er ikke pent rundt humbudckerne. Dette ser amatøtmessif ut, selv om nærbilder viser at dette er gjort presisjon.

Ellers synes jeg fargen er fin, men ville foretrukket rosewood hals.

Ellers er jeg bare sur, og hater alt sammen. :(

Og jeg hater alt som er gøy, samt at noen prøver å få til noe ;(

#2 hkurt

Psychofunkadelic

• *Støttemedlem
  • 1211 Innlegg:

Skrevet 01.02.2012 - 18:45

Jeg liker ikke at den mest sannsynlig ikke blir freebie til GN brukere, siden jeg har måttet begynne å prioritere andre mindre viktige ting enn musikkutstyr.
Wee...

#3 Andr3as

Psychofunkadelic

• Medlemmer
  • 1024 Innlegg:

Skrevet 01.02.2012 - 18:46

hehe, trodde faktisk ikke noen skulle være så gale og skrive denne.. Men enig i noen av dine utsagn, spesielt HSH konfigurasjonen :angry:
4-2 stemmeskruer, dette er asymmetrisk, jalla og bare helt forferdelig å se på!
Lønnehals var riktig valg, men om det hadde vært rosewood så hadde jeg ikke sagt nei..

Hva kan en egentlig forvente av en gitar til 3k? vil si litt mer etter "mine" specs og ikke "GN toppen"..

Da var aggresjonen vekk :D
Black Snake

Kan du lese dette må du jo være helt idiot.

#4 Tommern

Multikonsulent og Krokodilletemmer

• *Støttemedlem
  • 1788 Innlegg:

Skrevet 01.02.2012 - 18:48

:lol: Da er vi tilbake der vi starta da... Jeg ville ha Tele, med P90 i neck, og trem,.... Men 4-2 er tøft da, trur faktisk jeg nevnte det først, kanskje... :rolleyes:
Canadian Breed T-Class Custom
Levinson Blade Delta Standard
Höfner HA-GA 04
Mesa Boogie MkI RI

#5 Audun

"Smartass"

• Moderators
  • 8604 Innlegg:

Skrevet 01.02.2012 - 18:50

Jeg gledet meg egentlig til å kjøpe denne gitaren, men jeg da jeg fikk se alle negative reaksjoner, tenkte jeg meg om, og fant ut at de har jo rett!
Så jeg ringer Kina-menneskene og sier at jeg vil ha en gitar som ser ut som en Flying V, har Froyd Lose tremolno, snarkfins innlegg, dødningehuggu med oppnedkross på plekterbrett, tre IEMJI buckers med coiltap m/overledning, rollersluts og Schmeller tuners. Og den skal selvfølgelig være svart med metalflakes see-through finish. DET har jeg nemlig lest er fint!
Slash: "I can hear some really cool bluesy licks at the end here, so if you just let me get my Les Paul...."
Keith: "There's no way you're coming anywhere near my track!"

Audun på ReverbNation
Audun på Myspace

#6 Brekkvasselven

Gitarrocker

• Medlemmer
  • 689 Innlegg:

Skrevet 01.02.2012 - 18:50

Synes ikke 4-2 var vakkert, men det er en bedre konstruksjon, selv om 3+3 er optimalt. oi... er ikke negativ nok gitt....
Ellers har den jo det meste den den der ^_^

Dette innlegget har blitt endret av Brekkvasselven: 01.02.2012 - 18:51

#7 Tommern

Multikonsulent og Krokodilletemmer

• *Støttemedlem
  • 1788 Innlegg:

Skrevet 01.02.2012 - 18:54

Særriøst.... Dette prosjektet er jo kult da, noen må værra ørret også. Sånn vil det alltid være :)
Canadian Breed T-Class Custom
Levinson Blade Delta Standard
Höfner HA-GA 04
Mesa Boogie MkI RI

#8 Concker

Gitarrocker

• *Støttemedlem
  • 514 Innlegg:

Skrevet 01.02.2012 - 19:19

Mulig å få vite akkurat hva det prates om her ? ^^
Gitarer:
Squier Classic Vibe Telecaster Custom
Hagstrøm Super Swede
Epiphone SG Special (Koreansk version)

Amps:
Tweed Champ DIY
Fender Mustang III
Roland Cube 60

#9 Hank Annicke Noe

Durkdreven

• *Støttemedlem
  • 722 Innlegg:

Skrevet 01.02.2012 - 19:20

Vis innleggTommern, 01.02.2012 - 18:54, skrev:

Særriøst.... Dette prosjektet er jo kult da, noen må værra ørret også. Sånn vil det alltid være :)

Jepp, det er jo det det er, flott tiltak, hvor noen må ta en avgjørelse!
Derfor startet jeg denne tråden etter CastorFibers melding om å ikke bruke for mye negativ tid i tråden om GN-gitaren.

Jada, jeg skal syte: jeg har vel sagt det meste: Hele prosjektet suger, da ingen på forumt her tåler en Chineese-fake!
Så er det altså greit å bestille samme vare bare det står GN på den? Jeg ler meg ihjel!!!!!

Bare følg med på trådenen om å avsløre alt som er laget i Kina er helt jævlig dårlig. Alle kommenterer treverket som ubrukelig!
Tenk på det når dere vurderer å kjøpe en GN-gitar!!!!

Dette innlegget har blitt endret av Hank Annicke Noe: 01.02.2012 - 19:36

#10 davidsen

Strat addict

• *Støttemedlem
  • 2751 Innlegg:

Skrevet 01.02.2012 - 19:25

GN-gitaren prøver ikke late som å være noe annet enn det den er. En "chineese fake" prøver å være en ekte gibson eller Fender. Er en vesentlig forskjell spør du meg.

#11 Concker

Gitarrocker

• *Støttemedlem
  • 514 Innlegg:

Skrevet 01.02.2012 - 19:31

wtb link til hvilken gitar det er snakk om her :(
Gitarer:
Hagstrøm Super Swede

Amps:
Tweed Champ DIY
Fender Mustang III
Roland Cube 60

#12 davidsen

Strat addict

• *Støttemedlem
  • 2751 Innlegg:

Skrevet 01.02.2012 - 19:36

Vis innleggConcker, 01.02.2012 - 19:31, skrev:

wtb link til hvilken gitar det er snakk om her :(
seriøst? :|

http://forum.gitarno...rnorge-gitaren/

(og wtb.. er ikke alle gitarister som spiller eller har spilt world of warcraft)

#13 sarge

Psychofunkadelic

• Medlemmer
  • 2637 Innlegg:

Skrevet 01.02.2012 - 19:44

Personlig har jeg respekt for hva man får til i Kina. Jeg har ikke noe imot produkter produsert i Kina. Men store merkevarer har helt klare retningslinjer for kvalitetene på sine produkter, og investerer mye i merkevarebyggingen. Da synes jeg det er veldig feil når andre setter samme merke på sine produkter uten å ha bidratt til det som har skapt merkevaren de snylter på.

Jeg er med på at man kan kritisere designvalgene man er uenig i, men å sammenligne den med merkevarefakes er usaklig. GN-gitaren utgir seg ikke for å være noe annet enn den er.

Dette innlegget har blitt endret av sarge: 01.02.2012 - 19:50

Youth is wasted on the young

#14 Concker

Gitarrocker

• *Støttemedlem
  • 514 Innlegg:

Skrevet 01.02.2012 - 19:45

Vis innleggdavidsen, 01.02.2012 - 19:36, skrev:

seriøst? :|

http://forum.gitarno...rnorge-gitaren/

(og wtb.. er ikke alle gitarister som spiller eller har spilt world of warcraft)

Ah.. jeg har hengt for mye på DIY delen.. ^^ men takker

Edit:

Vel.. ikke noe jeg selv ville ha kjøpt egentlig..
Strat syle gitar må ha singelcoils etter min mening.. evt en singelcoil med 2 rails i bridge.
Likte ikke perle blocks på lønn slik.. hadde vært bedre med vanlig svarte dots etter min mening.
Samt slik 4-2 headstock liker jeg ikke.. men meg om det ^^

Angående kina varer så har jeg såppas bra erfaring med gode kina gitarer så skal ikke si noe på det

Dette innlegget har blitt endret av Concker: 01.02.2012 - 19:51

Gitarer:
Hagstrøm Super Swede

Amps:
Tweed Champ DIY
Fender Mustang III
Roland Cube 60

#15 Hank Annicke Noe

Durkdreven

• *Støttemedlem
  • 722 Innlegg:

Skrevet 01.02.2012 - 19:50

Vis innleggdavidsen, 01.02.2012 - 19:25, skrev:

GN-gitaren prøver ikke late som å være noe annet enn det den er. En "chineese fake" prøver å være en ekte gibson eller Fender. Er en vesentlig forskjell spør du meg.

Er vel laget på samme fabrikk! Har man et annet navn, og et annet utseende på headstocken er man safe!

Det gir en bedre følelse dersom det står GN i 12, bånd framfor Fender eller Gibson på headstocken?

Ellers skal vi være detektiver på "finn.no" og overalt ellers! Snakk om å skite i eget reir!

#16 davidsen

Strat addict

• *Støttemedlem
  • 2751 Innlegg:

Skrevet 01.02.2012 - 19:55

Vis innleggHank Annicke Noe, 01.02.2012 - 19:50, skrev:

Er vel laget på samme fabrikk! Har man et annet navn, og et annet utseende på headstocken er man safe!

Det gir en bedre følelse dersom det står GN i 12, bånd framfor Fender eller Gibson på headstocken?

Ellers skal vi være detektiver på "finn.no" og overalt ellers! Snakk om å skite i eget reir!
Nå skjønner jeg ikke helt hvor du står hen. Syns du det er greit at folk lager Gibsonkopier i kina for så å selge de som det var en gibson med 10x fortjeneste? Dette kalles svindling/bedrageri på godt norsk.

Jeg syns vi skal være takknemlige for de som faktisk gidder å rapportere inn mistenkelige Fender og Gibsonkopier vi finner på finn.no

#17 Hank Annicke Noe

Durkdreven

• *Støttemedlem
  • 722 Innlegg:

Skrevet 01.02.2012 - 20:11

Vis innleggdavidsen, 01.02.2012 - 19:55, skrev:

Nå skjønner jeg ikke helt hvor du står hen. Syns du det er greit at folk lager Gibsonkopier i kina for så å selge de som det var en gibson med 10x fortjeneste? Dette kalles svindling/bedrageri på godt norsk.

Jeg syns vi skal være takknemlige for de som faktisk gidder å rapportere inn mistenkelige Fender og Gibsonkopier vi finner på finn.no

Nei, men av rein nyskjerrighet måtte jeg kjøpe en "chinese copy" av en Fender strat, som jeg trodde jeg kunne bruke til mods og lek, Men denne viste seg å være så bra at jeg ikke vil endre annet enn pu-deksler og knapper. (Dvs. utseende). Dette vil falle mange tungt for brystet, inkl. megselv, men de lager veldig gode gitarer der. Bra orginaler på samme fabrikk!!!!

Dette innlegget har blitt endret av Hank Annicke Noe: 01.02.2012 - 20:13

#18 RalphDarwin

Psychofunkadelic

• Medlemmer
  • 829 Innlegg:

Skrevet 01.02.2012 - 20:16

Vis innleggHank Annicke Noe, 01.02.2012 - 19:20, skrev:

Jepp, det er jo det det er, flott tiltak, hvor noen må ta en avgjørelse!
Derfor startet jeg denne tråden etter CastorFibers melding om å ikke bruke for mye negativ tid i tråden om GN-gitaren.

Jada, jeg skal syte: jeg har vel sagt det meste: Hele prosjektet suger, da ingen på forumt her tåler en Chineese-fake!
Så er det altså greit å bestille samme vare bare det står GN på den? Jeg ler meg ihjel!!!!!

Bare følg med på trådenen om å avsløre alt som er laget i Kina er helt jævlig dårlig. Alle kommenterer treverket som ubrukelig!
Tenk på det når dere vurderer å kjøpe en GN-gitar!!!!

Hihihi, er ikke treverket til GN gitaren kjøpt fra Canada?=)

EDIT: Fant ut at det er treverket i halsen som er fra Canda.

Dette innlegget har blitt endret av RalphDarwin: 01.02.2012 - 20:22

Utstyrstråden min med bilder KLIKK HER=)
Akustiske gitarer: Ibanez; AEG8 & AW20 '79(Japan).
El-gitarer:Ibanez GRG170DX&GhostRider220, Fender HM Strat, Washburn MG821 & Gibson LPS50&60's Tribute

Bass:Ibanez SR300DX
Keyboard:Yamaha PG DGX220, Kawaii & 2x M-audio midi.
Ukulele:Hilo

#19 Gluke

Licenced to shred

• Medlemmer
  • 3436 Innlegg:

Skrevet 01.02.2012 - 20:19

Etter tragedien med HRI Tyleren holder jeg meg langt unna forum gitarer......
Gluke

www.hugeracksinc.com

#20 Audun

"Smartass"

• Moderators
  • 8604 Innlegg:

Skrevet 01.02.2012 - 20:23

Vis innleggHank Annicke Noe, 01.02.2012 - 20:11, skrev:

Nei, men av rein nyskjerrighet måtte jeg kjøpe en "chinese copy" av en Fender strat, som jeg trodde jeg kunne bruke til mods og lek, Men denne viste seg å være så bra at jeg ikke vil endre annet enn pu-deksler og knapper. (Dvs. utseende). Dette vil falle mange tungt for brystet, inkl. megselv, men de lager veldig gode gitarer der. Bra orginaler på samme fabrikk!!!!
En liten avsporing dette, men da skjønner jeg ikke hvorfor kinesarane må dekke gitarene under falskt navn. Har de såpass gode gitarer til lavkost, skulle det være null problem å bygge opp en merkevare uten at man er nødt til å sko seg på andre for å selge. Som du sier, er jeg ikke i tvil om at kineseren er i stand til å lage gode gitarer, og det håper jeg på å få bevis for med G N-gitaren. Jeg er i mot "fake-industrien" da det ikke nødvendigvis er det beste kineserne får til som blir laget der, og dessuten får kjøper et produkt som utgir seg for å være noe det ikke er. Jeg har ingenting i mot at kinesere lager gitarer, og G N-gitaren er på ingen måte en kopi, eller replika i så måte, og det skal heller ikke stå Fender eller MusicMan på headstocken på den. Dette er jo to vidt forskjellige ting, men det regner jeg egentlig med at du er enig med meg i.
Slash: "I can hear some really cool bluesy licks at the end here, so if you just let me get my Les Paul...."
Keith: "There's no way you're coming anywhere near my track!"

Audun på ReverbNation
Audun på Myspace