Det sitter 4 stk 12AX7 rør i denne.
Fikk den i dag, og det var lave forventninger da jeg pakket den opp.. Manglet 3 knotter på fronten, og et noe slitt utseende, men det er ok.
Slo den på og koblet den til en Peavey transistor-amp, stein død...Tok av lokket, og så at bare ett av røra lyste, så jeg nappet ut alle og byttet de med noen Kina-rør jeg hadde liggende.
Ett av de originale var knust, de andre så veldig brukte ut, blasse i fargen, og de ble ikke varme engang. Men med nye rør ble det fart i sakene!
3 kanaler på denne, Clean, Crunch og Ultra. Nydelig clean-lyd, og det høres ut som det er gain i massevis i de to andre kanalene. Mye skurring i potmetere nå, og jeg er tom for contact-cleaner.. Får heller oppdatere litt om lyden når den er renset opp i.
En annen artig sak med denne er at den har en haug av FX-looper, en felles for alle kanalene, en felles for crunch og ultra, og en ekstra for hver kanal, det ble vel 5 looper totalt.
Men nå var det ikke meningen å bare fortelle om denne, men heller prøve om det er noen som har noe artig å fortelle selv om denne pre-ampen?? Har fått inntrykk av at dette er en pre-amp tilsvarende det Peavey har i sine topper, type 5150 o.l, kan det være riktig?
Noen bilder: