Hopp til innhold

Militærtråden

28 replies to this topic

#21 Thunder Fingers

No more mr. nice guy.

• *Støttemedlem
  • 2146 Innlegg:

Skrevet 26.01.2012 - 13:36

Jeg måtte mase for å slippe å bli dratt inn i Marinen.. jeg så det litt mer praktiske i å anskaffe meg Arbeidserfaring og en referanse jeg kunne bruke senere i livet, så jeg var sivilarbeider i stedet, hehe. (Hvor jeg var alt fra vaktmester til lærer på klassisk gitar, så ikke kom med den der "unik erfaring i militæret" )

Meg på myspace

Spiller med:
Chain Collector

Last Cliff (kommer snart!)

#22 Troll

Strange Deja Vu

• *Støttemedlem
  • 10562 Innlegg:

Skrevet 26.01.2012 - 23:18

Jeg var i sjøforsvaret og tjenestegjorde som vakt og baseforsvar på land. Det var ganske heftige tider, med mange, nye utroolig kule folk. Savner det sosiale veldig mye! Men tjenestemessig, så har vi gått gjennom så sinnsykt mye dritt.. Aldri igjen. Ukesvis uten perm og landlov, konstant ute i kulda med befal som skulle vise at vi var de tøffeste på basen og you name it.. Blæh!
Men alt i alt, så er hele opplevelsen verdt det når man først har kommet seg gjennom det :)
'09 Schecter Blackjack ATX C-1
'08 Schecter Hellraiser C-7 NT
'05 Epiphone LPC m/ EMG 60/81
'XX Taylor BB akkustisk
Marshall JVM, Madamp AM15MkII > Framus 212V30 > custom 1x12 V30 >> PODXT ms, UX1

#23 Curl-Head

7th heaven

• Medlemmer
  • 1481 Innlegg:

Skrevet 28.01.2012 - 03:18

Tjenestegjør på Garnisonen i Sør-Varanger akkurat nå, som OPS-ass (og sambandsmann med reléberedskap). Er nektet utenlandstjeneste pga allmenn helse, men har aldri hatt de store planene om å tjenestegjøre i sandkassa eller noe. Trives litt for godt i det sivile liv, og vil heller ha en sivil utdannelse.

Men jeg må bare si at det har foreløpig vært jævlig bra, og tror aldri at jeg hadde fått et så bra vennskap med så mange andre i en annen sosial sammenheng.
Men det blir litt mye til tider, så permene blir godt verdsatt. Samt de helgene man har fri!
"Hvis jeg var deg, så ville jeg spandert en øl på meg"

#24 Tell

Riff-o-mania

• Medlemmer
  • 1145 Innlegg:

Skrevet 28.01.2012 - 10:29

Vis innleggCurl-Head, 28.01.2012 - 03:18, skrev:

Tjenestegjør på Garnisonen i Sør-Varanger akkurat nå, som OPS-ass (og sambandsmann med reléberedskap). Er nektet utenlandstjeneste pga allmenn helse, men har aldri hatt de store planene om å tjenestegjøre i sandkassa eller noe. Trives litt for godt i det sivile liv, og vil heller ha en sivil utdannelse.

Men jeg må bare si at det har foreløpig vært jævlig bra, og tror aldri at jeg hadde fått et så bra vennskap med så mange andre i en annen sosial sammenheng.
Men det blir litt mye til tider, så permene blir godt verdsatt. Samt de helgene man har fri!

Kjenner du til en mekaniskerlærling år 2 som heter Strand? I så fall, be han ta seg en bolle, og hils fra meg :P
Teh gear:
Gitarer: ESP LTD JD-600, Ibanez RGR465M, Jackson JRR-94
Amp: Blackstar HT-40 Club
Pedaler etc: TC PolyTune, MXR Carbon Copy, Boss EQ, Maxon OD808

#25 Curl-Head

7th heaven

• Medlemmer
  • 1481 Innlegg:

Skrevet 29.01.2012 - 03:29

Vis innleggTell, 28.01.2012 - 10:29, skrev:

Kjenner du til en mekaniskerlærling år 2 som heter Strand? I så fall, be han ta seg en bolle, og hils fra meg :P

Ser han trø rundt her av og til ja. Hahaha!
"Hvis jeg var deg, så ville jeg spandert en øl på meg"

#26 Tell

Riff-o-mania

• Medlemmer
  • 1145 Innlegg:

Skrevet 29.01.2012 - 11:00

Vis innleggCurl-Head, 29.01.2012 - 03:29, skrev:

Ser han trø rundt her av og til ja. Hahaha!

Da veit du hva du skal gjøre :P evt kan du si "Men heisann, gjør strand ting kan ikke kan?" :P
Teh gear:
Gitarer: ESP LTD JD-600, Ibanez RGR465M, Jackson JRR-94
Amp: Blackstar HT-40 Club
Pedaler etc: TC PolyTune, MXR Carbon Copy, Boss EQ, Maxon OD808

#27 Byljer

Gitarrocker

• Medlemmer
  • 762 Innlegg:

Skrevet 29.01.2012 - 11:47

Rekruttskolen Steinkjersannan (nedlagt for lengst) høsten 1989.
Grensejeger/ kokk v. GSV og grensestasjon Korpfjell 1990 (spennende tjeneste da det ennå var liv i den Russiske Bjørnen).
Tilknyttet HV siden tidlig på 90-tallet. Er innkalt til min siste tjeneste nå i april. Alderen har tatt meg igjen ^_^
-Edwards Les Paul Custom Black, E-LP98-LTC, Gibson Burstbucker 1 & 2 (mod), MiJ 2011
-Fender Telecaster '52ri, TL52-TX/VNT, Natural Ash body, Maple neck, Maple fretboard, MiJ 2007/2008
-Xotic and Boss Keeley fx
-Fender Bassman '59 LTD

#28 Haakenstad

Only the strongest will survive

• Medlemmer
  • 4166 Innlegg:

Skrevet 03.02.2012 - 14:44

Da er det lagt ut grenaderstillinger:
http://forsvaret.no/...ord-1-2012.aspx

Skal visst komme flere etter helga.
Teh Gearz:
Gitarer: '04 Gibson Voodoo Explorer
Amps: Krank Krankenstein Jr. 50(SELGES: http://forum.gitarno...kenstein-jr-50/), Blackstar HT-5S, Roland Jazz Chorus 120
Effekter: T.C. Electronics G-Major, Ibanez Tubescreamer 808, Boss TU-2

Vis innleggGunnarpåMo, 05.03.2012 - 19:05, skrev:

Tror ikke at Alf egentlig ler. Han er bare så full av Jesus at det tyter ukontrollert ut.

#29 E5051

Viderekommen

• Medlemmer
  • 106 Innlegg:

Skrevet 06.02.2012 - 12:43

Innkalt til førstegangstjeneste høsten 1996, men søkte om utsettelse pga. utdannelse. Fikk jevnlige innkallelser frem til ca. 2003, og like jevnlige utsettelser pga. utdanning. Har ikke hørt noe siden den gang og regner derfor med at det ikke blir noen forsvarskarriere med det aller første ;)