Skrevet 25.01.2012 - 18:31
Tjenestegjorde som tekniker i 2.Bataljon i 07/08. Rep og service av hånd- og avdelingsvåpen, samt tårn- og våpensystemer på CV90 Stormpanservogn. Var også fast topcover på beltevogna til laget.
Ønsket tjeneste i INTOPS, men fikk ikke pga for dårlig syn. Fikk deretter tilbud om grenaderstilling som lagfører på tårnrep-lag, men dum som jeg var takket jeg nei for å redde forholdet til min daværende kjæreste. Har angret hver eneste dag siden. Vurderer å søke meg inn igjen, men det er lite åpne grenaderstillinger i nord, og jeg har ikke fysikken som kreves for tjeneste i TMBN, så det har utgått.
Året i forsvaret var utvilsomt det beste året i mitt liv, og det tror jeg at jeg kommer til å føle helt frem til dagen jeg dør, så sånn sett er det kanskje greit å legge forsvaret bak seg. Det er gode minner, men om man skal begynne å blande seg inn igjen er det en fare for at man forandrer mening om forsvaret om det ikke blir like bra som det var, og det er egentlig noe jeg ikke har så veldig lyst til å risikere, selv om jeg savner tiden der hver eneste dag.