Erling, 27.01.2012 - 15:00, skrev:
Så noen bilder fra en slik messe her ifjor. For å være ærlig er ikke det et sted jeg tror jeg hadde likt, var liksom litt for "kommersielt". Barmfagre kvinner som skal reklamere for harry-metal gitarer, og masse fjas og kjas. Synes det ødelegger litt av "sjelen" i gitarer, og musikken generelt. Kan ikke tenke meg noe vakrere enn godt brukt og slitt stratocaster, i hendene på en musiker som ikke trenger å ha store pupper for å få folk til å skjønne at denne gitaren er the shit!
Du har rett i at det er kommersielt - det er på mange måter ett sirkus. Men det er ett sirkus med alle mulige slags mennesker. Man får muligheten til å snakke med de som lager gitarer, amper osv., med musikere av alle slag, selgere (på godt og vondt)........og damer med store pupper (ikke så mange av de i Frankfurt - flere på NAMM messa i USA). Og så er det veldig mye musikk - det er flere scener rundt om hvor det er band/musikere på kontinuerlig - samt at det er masse musikere som demospiller på standene til de forskjellige utstillerne.
Og så er det selvfølgelig INSTRUMENTER i alle mulige varianter - og det meste får man prøver og klå på om man vil. Og særlig blandt de mindre produsentene så er det folka som til daglig står med loddebolten i hendene som du snakker med - ikke glætte selgere og damer med store pupper.
Man kan nok få ett litt feil inntrykk fra bildene - i alle fall de jeg tar - for jeg tar bilder at det som visuelt er mest spennende (klovnene) - men det er ikke der jeg prioriterer mesteparten av tiden min og har de gode samtalene og musikkopplevelsene.