Hopp til innhold

Musikkmesse Frankfurt 2012 - noen som skal dit?

13 replies to this topic

#1 rocktrond

Gitarsjappe og greier

• *Støttemedlem
  • 3785 Innlegg:

Skrevet 23.01.2012 - 21:22

I år som i fjor ble det ikke tur til NAMM på meg :(
Det var synd for NAMM så fetere ut en noensinne....

Men, men - nytter ikke henge med nebbet. I år som i fjor trøster jeg meg med en tur til Frankfurt :D

Drar ned onsdag 21. mars - og hemat søndag 25. mars.

I år blir jeg å finne - om noen er interesert - på dette hotellet

Noen flere som skal nedover?

#2 rocktrond

Gitarsjappe og greier

• *Støttemedlem
  • 3785 Innlegg:

Skrevet 27.01.2012 - 14:12

Ingen?

#3 kruneh

Psychofunkadelic

• Medlemmer
  • 1022 Innlegg:

Skrevet 27.01.2012 - 14:28

Da må jeg isåfall skippe 70-årslaget til tante den 24.
Hm..... :D

Det hadde vært veldig kult, kanskje det hadde vært mulig å få til i år..

#4 Erling

Psychofunkadelic

• Medlemmer
  • 979 Innlegg:

Skrevet 27.01.2012 - 15:00

Så noen bilder fra en slik messe her ifjor. For å være ærlig er ikke det et sted jeg tror jeg hadde likt, var liksom litt for "kommersielt". Barmfagre kvinner som skal reklamere for harry-metal gitarer, og masse fjas og kjas. Synes det ødelegger litt av "sjelen" i gitarer, og musikken generelt. Kan ikke tenke meg noe vakrere enn godt brukt og slitt stratocaster, i hendene på en musiker som ikke trenger å ha store pupper for å få folk til å skjønne at denne gitaren er the shit!
"I've smoked so much pot, I'm surprised I haven't turned into a bush" Joe Strummer 1984

#5 Morten Larsen

Propagandaminister

• Medlemmer
  • 1459 Innlegg:

Skrevet 27.01.2012 - 17:31

Vis innleggErling, 27.01.2012 - 15:00, skrev:

Så noen bilder fra en slik messe her ifjor. For å være ærlig er ikke det et sted jeg tror jeg hadde likt, var liksom litt for "kommersielt". Barmfagre kvinner som skal reklamere for harry-metal gitarer, og masse fjas og kjas. Synes det ødelegger litt av "sjelen" i gitarer, og musikken generelt. Kan ikke tenke meg noe vakrere enn godt brukt og slitt stratocaster, i hendene på en musiker som ikke trenger å ha store pupper for å få folk til å skjønne at denne gitaren er the shit!
Tror ikke du skal stole for mye på bildene mtp det. Riktignok er Frankfurt verdenshovedstaden for fyll og hor (pga alle messene), men jeg har vært på messa noen år nå, og i fjor så jeg vel totalt 8 "booth babes" (fordelt på 3 metall-gitar stands). Resten av de kanskje 1000 standsene var veldig profesjonelle og musikkretta. Kommersielt er det selvfølgelig, men det er jo fordi den er retta mot forhandlere og importører av musikkindtrumenter.

Vi kommer vel mannsterke fra Backstage som vanlig, så hvis noen er hypp på en øl er det bare å gi beskjed! Gleder meg!
Medeier og gitaransvarlig på Backstage Musikk i Sandvika og på Jessheim - www.backstagemusikk.no

*Disclaimer*
Ytringene mine på dette forumet er mine private og er ikke nødvendigvis representative for Backstage Musikk sine standpunkt eller meninger.

#6 rocktrond

Gitarsjappe og greier

• *Støttemedlem
  • 3785 Innlegg:

Skrevet 27.01.2012 - 17:34

Vis innleggErling, 27.01.2012 - 15:00, skrev:

Du har rett i at det er kommersielt - det er på mange måter ett sirkus. Men det er ett sirkus med alle mulige slags mennesker. Man får muligheten til å snakke med de som lager gitarer, amper osv., med musikere av alle slag, selgere (på godt og vondt)........og damer med store pupper (ikke så mange av de i Frankfurt - flere på NAMM messa i USA). Og så er det veldig mye musikk - det er flere scener rundt om hvor det er band/musikere på kontinuerlig - samt at det er masse musikere som demospiller på standene til de forskjellige utstillerne.

Og så er det selvfølgelig INSTRUMENTER i alle mulige varianter - og det meste får man prøver og klå på om man vil. Og særlig blandt de mindre produsentene så er det folka som til daglig står med loddebolten i hendene som du snakker med - ikke glætte selgere og damer med store pupper.

Man kan nok få ett litt feil inntrykk fra bildene - i alle fall de jeg tar - for jeg tar bilder at det som visuelt er mest spennende (klovnene) - men det er ikke der jeg prioriterer mesteparten av tiden min og har de gode samtalene og musikkopplevelsene.

#7 rocktrond

Gitarsjappe og greier

• *Støttemedlem
  • 3785 Innlegg:

Skrevet 27.01.2012 - 17:36

Vis innleggMorten Larsen, 27.01.2012 - 17:31, skrev:

Vi kommer vel mannsterke fra Backstage som vanlig, så hvis noen er hypp på en øl er det bare å gi beskjed! Gleder meg!
Da må vi jaggu prøve å møtes Morten. Du har jo ikke vært tilstede de gangene jeg har rota meg innom Backstage :)

#8 Morten Larsen

Propagandaminister

• Medlemmer
  • 1459 Innlegg:

Skrevet 27.01.2012 - 17:38

Vis innleggrocktrond, 27.01.2012 - 17:34, skrev:

for jeg tar bilder at det som visuelt er mest spennende (klovnene) - men det er ikke der jeg prioriterer mesteparten av tiden min og har de gode samtalene og musikkopplevelsene.
Vanskelig å ta gode bilder av en bra samtale... :)

Vis innleggrocktrond, 27.01.2012 - 17:36, skrev:

Da må vi jaggu prøve å møtes Morten. Du har jo ikke vært tilstede de gangene jeg har rota meg innom Backstage :)
Absolutt! Da sees vi der nede...

Dette innlegget har blitt endret av Morten Larsen: 27.01.2012 - 17:39

Medeier og gitaransvarlig på Backstage Musikk i Sandvika og på Jessheim - www.backstagemusikk.no

*Disclaimer*
Ytringene mine på dette forumet er mine private og er ikke nødvendigvis representative for Backstage Musikk sine standpunkt eller meninger.

#9 basstom

#&"%€&#

• Medlemmer
  • 946 Innlegg:

Skrevet 28.01.2012 - 09:19

...nå ramla jeg ut litt....når blei det gæærnt med fine damer med store pupper? Iallverden.....

#10 AVH Guitar Repair

Nybegynner

• Medlemmer
  • 63 Innlegg:

Skrevet 06.02.2012 - 15:57

Hey Trond, I'm going to Musikmesse too. I'll be there from the 20th - 23rd, I managed to find a hotel (Hotel Anna) that wasn't too expensive and not too far from the fair (5kms). We'll finally have to hang out with some beers and talk shop :)

#11 Morten Larsen

Propagandaminister

• Medlemmer
  • 1459 Innlegg:

Skrevet 06.02.2012 - 16:37

Da sees vi nok til et par pils i løpet av uka. Flyet mitt kommer ned på onsdagen og drar tilbake lørdag ettermiddag. Er stort sett opptatt i leverandørmiddager på kveldene, men lunchpils på messeområdet hadde jo vært knall. Kommer til å bo på maritim, og det er jo inne på messeområdet, så da er jeg alltid i nærheten. 41622128 hvis noen er tørste (eller har lyst på en gitarprat). ;)

*Disclaimer*

#12 rocktrond

Gitarsjappe og greier

• *Støttemedlem
  • 3785 Innlegg:

Skrevet 06.02.2012 - 17:36

Vis innleggAVH Guitar Repair, 06.02.2012 - 15:57, skrev:

Hey Trond, I'm going to Musikmesse too. I'll be there from the 20th - 23rd, I managed to find a hotel (Hotel Anna) that wasn't too expensive and not too far from the fair (5kms). We'll finally have to hang out with some beers and talk shop :)
I'm really looking forwards to it!!!

Vis innleggMorten Larsen, 06.02.2012 - 16:37, skrev:

Da sees vi nok til et par pils i løpet av uka. Flyet mitt kommer ned på onsdagen og drar tilbake lørdag ettermiddag. Er stort sett opptatt i leverandørmiddager på kveldene, men lunchpils på messeområdet hadde jo vært knall. Kommer til å bo på maritim, og det er jo inne på messeområdet, så da er jeg alltid i nærheten. 41622128 hvis noen er tørste (eller har lyst på en gitarprat). ;)
Vi må sørge for tid til en liten prat midt i all businessen :)

#13 rocktrond

Gitarsjappe og greier

• *Støttemedlem
  • 3785 Innlegg:

Skrevet 14.03.2012 - 14:50

Tiden nærmer seg :) Noen flere som skal?

#14 Knewt

Bassrocker!

• Medlemmer
  • 520 Innlegg:

Skrevet 14.03.2012 - 18:01

Sjefen drar med seg en god gjeng i år, men dessverre er jeg "bare" økonomiassistent, så jeg er nok ikke prioritert. :P Har vel egentlig ikke tid heller.
Utstyr
Fender P-bass MIJ, Ibanez EDB-555 (selges)
Gallien-Krueger MB500-II + Gallien Krueger 212MBE
Diverse pedaler: ProCo TurboRAT + EHX Bass Big Muff + Korg Pitchblack + EHX Nano Bassballs + EHX Echo Delay