Hopp til innhold

Skurring i Vox valvetronix

7 replies to this topic

#1 Erkny

Gitarrocker

• Medlemmer
  • 206 Innlegg:

Skrevet 19.01.2012 - 21:04

Hei. Står en Vox valvetronix i øvingslokalet der det kommer en svak skurrelyd når man slår på strengene. (så var det dette med å forklare lyd da.....) Det er ikke skurring når gitaren ikke spilles på, dvs skurringen kommer kun når det slås på strengene - gjerne litt sterkere på de mørke strengene. Merker skurrelyden også på lave volumer.

Forsterkeren er en hybrid-amp med et 12ax7 rør i pre-ampen, så kan det være røret som er i ferd med å ta kveld, evt. blitt mikrofonisk?

På forhånd takk!

Erkny
hey hey - my my

#2 bonsaxen

Viderekommen

• Medlemmer
  • 167 Innlegg:

Skrevet 19.01.2012 - 22:23

Er det slik skurring som om at lyden kutter? I så fall er det tegn på dårlig kontakt i jacken. I så fall, prøv med litt kontaktspray. Har lest en eller annen plass om at jackene i disse forsterkerne er av dårlig kvalitet. Har en tilsvarende forsterker, men ikke hatt problemer med den så langt..
- Gibson Les Paul Robot Ltd, Silverburst
- Fender Hot Rod Stratocaster USA 57 Reissue, Candy Apple Red
- Egmond Lucky 7, Halvakkustisk gitar fra 60-tallet
- Ayers akkustisk stålstrenger
- BK Butler Tube Driver / Vox Big Ben overdrive / Boss GE-7 Equalizer / Nick Nitro Fuzz/Octave / DIY Colorsound Fuzz / DIY Cornish G-2 / T-Rex Mudhoney

#3 Erkny

Gitarrocker

• Medlemmer
  • 206 Innlegg:

Skrevet 19.01.2012 - 23:15

Nei, det er ikke sånn kontaktfeil-skraping. Virker som om det er mer "inni" forsterkeren.
hey hey - my my

#4 Morten Larsen

Propagandaminister

• Medlemmer
  • 1459 Innlegg:

Skrevet 19.01.2012 - 23:16

Kan høres ut som et rør, men kommer jo helt an på denne lyden som er litt vanskelig å beskrive... Har du mulighet til å prøve med et nytt 12ax7?
Medeier og gitaransvarlig på Backstage Musikk i Sandvika og på Jessheim - www.backstagemusikk.no

*Disclaimer*
Ytringene mine på dette forumet er mine private og er ikke nødvendigvis representative for Backstage Musikk sine standpunkt eller meninger.

#5 Erkny

Gitarrocker

• Medlemmer
  • 206 Innlegg:

Skrevet 19.01.2012 - 23:35

Er ikke så enkelt å beskrive en lyd med ord, men det virker som om skurringen følger strengeanslaget, og blir sterkere jo hardere strengeanslaget blir. Har et nytt 12ax7-rør liggende, så jeg får prøve å bytte i morgen og se om det blir noen forskjell.
hey hey - my my

#6 Morten Larsen

Propagandaminister

• Medlemmer
  • 1459 Innlegg:

Skrevet 19.01.2012 - 23:58

Høres ut som en god plan. :-)
Medeier og gitaransvarlig på Backstage Musikk i Sandvika og på Jessheim - www.backstagemusikk.no

*Disclaimer*
Ytringene mine på dette forumet er mine private og er ikke nødvendigvis representative for Backstage Musikk sine standpunkt eller meninger.

#7 Erkny

Gitarrocker

• Medlemmer
  • 206 Innlegg:

Skrevet 20.01.2012 - 16:15

Rør byttet. Skurring borte. Case closed :)
hey hey - my my

#8 Morten Larsen

Propagandaminister

• Medlemmer
  • 1459 Innlegg:

Skrevet 20.01.2012 - 17:02

Hurra for enkel løsning... :)

*Disclaimer*