Hopp til innhold

Stack til (maks) 10 000, hva bør jeg kjøpe?

metal rock

18 replies to this topic

#1 Chondrin

Viderekommen

• Medlemmer
  • 98 Innlegg:

Skrevet 16.01.2012 - 18:13

Her om dagen fikk jeg holdt av en JCM 2000 med kabinett til ca 10k, men det ble komplikasjoner og jeg må nå begynne å lete igjen.

Hovedsaken til at jeg spør dere, godtfolk, om råd er fordi jeg ikke har peiling overhodet på hva som er "bra" eller "overpriset". Jeg skjønner at det er like mange meninger om amps som det er om gitarer, men jeg står virkelig på bar bakke. Den eneste ampen jeg har eid er en Morgan combo, men de siste 4, 5 årene har jeg utelukkende brukt en pocketpod.

Planen med ampen er at det skal fungere bra til øvning, såvel som eventuelle gigs. Jeg spiller i et metalband og et rockeband så den bør kunne brukes til begge deler, dog hovedvekten skal ligge på en bra metallyd. Vil helst ha stack, men om det er noen comboforsterkere som er "mye bedre" enn et stack til den summen er jeg villig til å vurdere det.

Gitaren jeg bruker er en Dean V, om det skulle ha betydning....Og han ene selgeren påpekte at det var en utpreget basslyd i den, igjen om det skulle ha noen betydning.
See no evil, hear no evil, speak no evil... Rohypnol ™

#2 død

Psychofunkadelic

• Medlemmer
  • 2426 Innlegg:

Skrevet 16.01.2012 - 18:18

Lukter Peavey 6505 + Marshall 1960 lang vei her :)
‎____━━____┓━╭━━━━━╮

____━━____┗┓|::::::^━━━^

____━━____━┗|:::::|。◕‿‿­­­­◕。|

____━━____━━╰O--O-O--O ╯

#3 Kossoff

Psychofunkadelic

• Medlemmer
  • 1414 Innlegg:

Skrevet 16.01.2012 - 18:22

Sjekk ut Laboga Alligator
Torture Device

Sitat fra en forumitt:
Akkurat trommiser ser jeg på mye mindre upersonlige enn f eks gitarister.
Feks. ingen spiller trommer med feel.

#4 embedded

Grudgesludge

• Medlemmer
  • 1594 Innlegg:

Skrevet 16.01.2012 - 18:23

Vis innleggKossoff, 16.01.2012 - 18:22, skrev:

Sjekk ut Laboga Alligator
Hvordan er dirty channeln?

#5 kristoffereide

Kønig

• Moderators
  • 2998 Innlegg:

Skrevet 16.01.2012 - 18:24

Den er helt sinnssyk! Du må nok legge i en tusing eller to for kab, men det er lett verdt det!
*Relativt fantastisk*
Tilgi mine mange skrivefeil, jeg bruker iPhone...

Feedback for kjøp/salg
www.eanalog.com

#6 hkurt

Psychofunkadelic

• *Støttemedlem
  • 1211 Innlegg:

Skrevet 16.01.2012 - 18:24

Men dersom den utpregede basslyden fra gitaren er en uønsket egenskap, kunne det vært en ide med noe med vintage 30 elementer da mon tro?

Wee...

#7 Chondrin

Viderekommen

• Medlemmer
  • 98 Innlegg:

Skrevet 16.01.2012 - 18:49

Herlig med så mange svar på så kort tid!

Jeg likte virkelig peavey'en, men etter å ha sett på nettbutikker virker det som om prisen er i overkant budsjettet mitt når jeg i tillegg må ha et kabinett. Ikke finner jeg noen brukt i nærheten heller, og det har seg sånn at jeg helst skulle hatt ampen i går, eller aller helst i forrige August. Vi skal (endelig) starte å øve med det ene bandet til neste uke, og da er det forsåvidt greit å ha utstyret i orden.

Hvor får man kjøpt en Laboga? Googler litt nå, men eneste som kommer opp er powerguitar.no, og såvidt jeg kan se er det ingen prisantydning der. Edit: Jeg fant prisene!

Noe som igjen leder til et essensielt spørsmål: Er det lønnsomt å handle på eksempelvis thomann.de i forhold til å kjøpe i Norge? Å kjøpe brukt kan vise seg å være et problem siden jeg bor langt ute på en øy utenfor Kristiansand uten andre transportmidler enn bussen. Har forstått det sånn at det ikke alltid er like interessant å sende amps med posten.

Basslyden er ingen direkte u-ting, men tenkte at det kanskje kunne være en faktor for å velge/ikke-velge visse amper :)

Dette innlegget har blitt endret av Chondrin: 16.01.2012 - 19:03

#8 kristoffereide

Kønig

• Moderators
  • 2998 Innlegg:

Skrevet 16.01.2012 - 18:49

V30 er vel generelt sett en grei start om man ikke har preferanser innen elementer. De funker jo greit til det meste, og spesielt den type musikk han prater om
*Relativt fantastisk*

Feedback for kjøp/salg
www.eanalog.com

#9 kristoffereide

Kønig

• Moderators
  • 2998 Innlegg:

Skrevet 16.01.2012 - 18:52

Vis innleggChondrin, 16.01.2012 - 18:49, skrev:

Herlig med så mange svar på så kort tid!

Jeg likte virkelig peavey'en, men etter å ha sett på nettbutikker virker det som om prisen er i overkant budsjettet mitt. Ikke finner jeg noen brukt i nærheten heller, og det har seg sånn at jeg helst skulle hatt ampen i går, eller aller helst i forrige August. Vi skal (endelig) starte å øve med det ene bandet til neste uke, og da er det forsåvidt greit å ha utstyret i orden.

Hvor får man kjøpt en Laboga? Googler litt nå, men eneste som kommer opp er powerguitar.no, og såvidt jeg kan se er det ingen prisantydning der.

Noe som igjen leder til et essensielt spørsmål: Er det lønnsomt å handle på eksempelvis thomann.de i forhold til å kjøpe i Norge? Å kjøpe brukt kan vise seg å være et problem siden jeg bor langt ute på en øy utenfor Kristiansand uten andre transportmidler enn bussen. Har forstått det sånn at det ikke alltid er like interessant å sende amps med posten.

Powerguitar.no og/eller Rocktrond her på forumet. Prisene hans slår du nok ikke fra Thomann, inkl mva, og du får ikke den kundeservicen hans heller.
Prisen på disse varierer litt fra hvilken modell man ønsker, for det finnes flere typer av samme forsterker.

Kvaliteten kan jeg skrive under på, jeg har 2stk Laboga (en alligator og en mr.hector) og både lyden og byggekvalitet er upåklagelig :D
*Relativt fantastisk*

Feedback for kjøp/salg
www.eanalog.com

#10 Troll

Strange Deja Vu

• *Støttemedlem
  • 10561 Innlegg:

Skrevet 16.01.2012 - 19:12

Jeg er veldig fornøyd med min Marshall JVM ihvertfall.. Toppen (50W) og kabinett (Framus V30, 2x12) kom på totalt 9k brukt.
Men det er også greit å sjekke ut noen av de nyere merker.. Mye fint på markedet for tiden og prisene er generelt ganske lave pga et treigt marked. :)
'09 Schecter Blackjack ATX C-1
'08 Schecter Hellraiser C-7 NT
'05 Epiphone LPC m/ EMG 60/81
'XX Taylor BB akkustisk
Marshall JVM, Madamp AM15MkII > Framus 212V30 > custom 1x12 V30 >> PODXT ms, UX1

#11 kristoffereide

Kønig

• Moderators
  • 2998 Innlegg:

Skrevet 16.01.2012 - 19:53

Ja, man får mye for pengene bruk for tida! MYE!
*Relativt fantastisk*

Feedback for kjøp/salg
www.eanalog.com

#12 død

Psychofunkadelic

• Medlemmer
  • 2426 Innlegg:

Skrevet 16.01.2012 - 20:41

Har du bare 10k å bruke på stack, kjøper du i det minste brukt. Peavey 5150/6505 er null stress å finne brukt.
‎____━━____┓━╭━━━━━╮

____━━____━━╰O--O-O--O ╯

#13 rocktrond

Gitarsjappe og greier

• *Støttemedlem
  • 3785 Innlegg:

Skrevet 16.01.2012 - 22:04

Vis innleggChondrin, 16.01.2012 - 18:49, skrev:

Hvor får man kjøpt en Laboga? Googler litt nå, men eneste som kommer opp er powerguitar.no, og såvidt jeg kan se er det ingen prisantydning der. Edit: Jeg fant prisene!

Noe som igjen leder til et essensielt spørsmål: Er det lønnsomt å handle på eksempelvis thomann.de i forhold til å kjøpe i Norge?
Heisann,

Det er jeg som driver PowerGuitar.no og som selger Laboga. Du fant prisen - bra :) Men den er kanskje ikke tydelig nok på hjemmesidene - skal prøve å få satt av tid til en oppussing av hjemmesidene i løpet av året (men nå sporer jeg av).

Uansett - jeg har som policy at det ikke skal være noe prisforskjell av betydning om man kjøper hos PowerGuitar.no kontra å bestille selv fra utlandet. Jeg tør påstå det er en prispolitikk de fleste andre forhandlere i Norge ikke kjører. Det betyr at jeg har mindre spillerom til å gi tilsynelatende gode rabatter o.l. men jeg synes i alle fall selv at denne måten er mere fair (og jeg snakker meg bort igjen...)

Uansett - har du noen som helst spørsmål om Laboga så er det bare å ta kontakt!

mvh
Trond

#14 embedded

Grudgesludge

• Medlemmer
  • 1594 Innlegg:

Skrevet 20.01.2012 - 23:35

Hadde kjøpt denne jeg. Visste ikke at den fantes engang jeg. GAS.

#15 død

Psychofunkadelic

• Medlemmer
  • 2426 Innlegg:

Skrevet 21.01.2012 - 11:58

Den er feeeeeet.
‎____━━____┓━╭━━━━━╮

____━━____━━╰O--O-O--O ╯

#16 embedded

Grudgesludge

• Medlemmer
  • 1594 Innlegg:

Skrevet 21.01.2012 - 12:22

Og ikke minst bra prisa!

#17 Chondrin

Viderekommen

• Medlemmer
  • 98 Innlegg:

Skrevet 21.01.2012 - 16:27

Da har jeg fått ordnet en amp, så denne tråden kan stenges om det ikke er noen verdi videre i den :)

#18 siimen

Psychofunkadelic

• Medlemmer
  • 1249 Innlegg:

Skrevet 21.01.2012 - 16:55

Hva kjøpte du?
Er på utkikk etter et band eller musikere i Oslo for å spille. Ta kontakt!

#19 Chondrin

Viderekommen

• Medlemmer
  • 98 Innlegg:

Skrevet 22.01.2012 - 01:13

Kjøpte en Jcm 2000 Dsl og TSLC212 av TuffTuffTuff på forumet her :)