Skrevet 16.01.2012 - 18:13
Hovedsaken til at jeg spør dere, godtfolk, om råd er fordi jeg ikke har peiling overhodet på hva som er "bra" eller "overpriset". Jeg skjønner at det er like mange meninger om amps som det er om gitarer, men jeg står virkelig på bar bakke. Den eneste ampen jeg har eid er en Morgan combo, men de siste 4, 5 årene har jeg utelukkende brukt en pocketpod.
Planen med ampen er at det skal fungere bra til øvning, såvel som eventuelle gigs. Jeg spiller i et metalband og et rockeband så den bør kunne brukes til begge deler, dog hovedvekten skal ligge på en bra metallyd. Vil helst ha stack, men om det er noen comboforsterkere som er "mye bedre" enn et stack til den summen er jeg villig til å vurdere det.
Gitaren jeg bruker er en Dean V, om det skulle ha betydning....Og han ene selgeren påpekte at det var en utpreget basslyd i den, igjen om det skulle ha noen betydning.
Skrevet 16.01.2012 - 18:18
____━━____┗┓|::::::^━━━^
____━━____━┗|:::::|。◕‿‿◕。|
____━━____━━╰O--O-O--O ╯
Skrevet 16.01.2012 - 18:22
Sitat fra en forumitt:
Akkurat trommiser ser jeg på mye mindre upersonlige enn f eks gitarister.
Feks. ingen spiller trommer med feel.
Skrevet 16.01.2012 - 18:23
Skrevet 16.01.2012 - 18:24
Tilgi mine mange skrivefeil, jeg bruker iPhone...
Feedback for kjøp/salg
www.eanalog.com
Skrevet 16.01.2012 - 18:24
Skrevet 16.01.2012 - 18:49
Jeg likte virkelig peavey'en, men etter å ha sett på nettbutikker virker det som om prisen er i overkant budsjettet mitt når jeg i tillegg må ha et kabinett. Ikke finner jeg noen brukt i nærheten heller, og det har seg sånn at jeg helst skulle hatt ampen i går, eller aller helst i forrige August. Vi skal (endelig) starte å øve med det ene bandet til neste uke, og da er det forsåvidt greit å ha utstyret i orden.
Hvor får man kjøpt en Laboga? Googler litt nå, men eneste som kommer opp er powerguitar.no, og såvidt jeg kan se er det ingen prisantydning der. Edit: Jeg fant prisene!
Noe som igjen leder til et essensielt spørsmål: Er det lønnsomt å handle på eksempelvis thomann.de i forhold til å kjøpe i Norge? Å kjøpe brukt kan vise seg å være et problem siden jeg bor langt ute på en øy utenfor Kristiansand uten andre transportmidler enn bussen. Har forstått det sånn at det ikke alltid er like interessant å sende amps med posten.
Basslyden er ingen direkte u-ting, men tenkte at det kanskje kunne være en faktor for å velge/ikke-velge visse amper
Dette innlegget har blitt endret av Chondrin: 16.01.2012 - 19:03
Skrevet 16.01.2012 - 18:49
Feedback for kjøp/salg
www.eanalog.com
Skrevet 16.01.2012 - 18:52
Chondrin, 16.01.2012 - 18:49, skrev:
Jeg likte virkelig peavey'en, men etter å ha sett på nettbutikker virker det som om prisen er i overkant budsjettet mitt. Ikke finner jeg noen brukt i nærheten heller, og det har seg sånn at jeg helst skulle hatt ampen i går, eller aller helst i forrige August. Vi skal (endelig) starte å øve med det ene bandet til neste uke, og da er det forsåvidt greit å ha utstyret i orden.
Hvor får man kjøpt en Laboga? Googler litt nå, men eneste som kommer opp er powerguitar.no, og såvidt jeg kan se er det ingen prisantydning der.
Noe som igjen leder til et essensielt spørsmål: Er det lønnsomt å handle på eksempelvis thomann.de i forhold til å kjøpe i Norge? Å kjøpe brukt kan vise seg å være et problem siden jeg bor langt ute på en øy utenfor Kristiansand uten andre transportmidler enn bussen. Har forstått det sånn at det ikke alltid er like interessant å sende amps med posten.
Powerguitar.no og/eller Rocktrond her på forumet. Prisene hans slår du nok ikke fra Thomann, inkl mva, og du får ikke den kundeservicen hans heller.
Prisen på disse varierer litt fra hvilken modell man ønsker, for det finnes flere typer av samme forsterker.
Kvaliteten kan jeg skrive under på, jeg har 2stk Laboga (en alligator og en mr.hector) og både lyden og byggekvalitet er upåklagelig
Feedback for kjøp/salg
www.eanalog.com
Skrevet 16.01.2012 - 19:12
Men det er også greit å sjekke ut noen av de nyere merker.. Mye fint på markedet for tiden og prisene er generelt ganske lave pga et treigt marked.
'08 Schecter Hellraiser C-7 NT
'05 Epiphone LPC m/ EMG 60/81
'XX Taylor BB akkustisk
Marshall JVM, Madamp AM15MkII > Framus 212V30 > custom 1x12 V30 >> PODXT ms, UX1
Skrevet 16.01.2012 - 19:53
Feedback for kjøp/salg
www.eanalog.com
Skrevet 16.01.2012 - 20:41
____━━____━━╰O--O-O--O ╯
Skrevet 16.01.2012 - 22:04
Chondrin, 16.01.2012 - 18:49, skrev:
Noe som igjen leder til et essensielt spørsmål: Er det lønnsomt å handle på eksempelvis thomann.de i forhold til å kjøpe i Norge?
Det er jeg som driver PowerGuitar.no og som selger Laboga. Du fant prisen - bra
Uansett - jeg har som policy at det ikke skal være noe prisforskjell av betydning om man kjøper hos PowerGuitar.no kontra å bestille selv fra utlandet. Jeg tør påstå det er en prispolitikk de fleste andre forhandlere i Norge ikke kjører. Det betyr at jeg har mindre spillerom til å gi tilsynelatende gode rabatter o.l. men jeg synes i alle fall selv at denne måten er mere fair (og jeg snakker meg bort igjen...)
Uansett - har du noen som helst spørsmål om Laboga så er det bare å ta kontakt!
mvh
Trond
Bare Knuckle Pickups | DBZ gitarer | Diverse pedaler | Buddy Blaze K2 (handmade)
PowerGuitar.no | Join oss på: facebook.com/powerguitar
Skrevet 21.01.2012 - 11:58
____━━____━━╰O--O-O--O ╯
Skrevet 21.01.2012 - 16:27
Skrevet 21.01.2012 - 16:55
Skrevet 22.01.2012 - 01:13