Hopp til innhold

Beste Marshall combo

11 replies to this topic

#1 2ralf

Viderekommen

• *Støttemedlem
  • 124 Innlegg:

Skrevet 16.01.2012 - 17:25

Hva mener dere er den beste Marshall comboen til under 10 000 spenn? Kriteriene er som følger:

1. Den må kunne spille godt på lavt volum
2. Den må kunne spille høyt nok for å gi lyd på scenen
3. Den må gi god lyd i studio

GI LYD!

#2 Audun

"Smartass"

• Moderators
  • 8604 Innlegg:

Skrevet 16.01.2012 - 17:38

Jeg synes Haze 40 låter bra til en rimelig penge.
Slash: "I can hear some really cool bluesy licks at the end here, so if you just let me get my Les Paul...."
Keith: "There's no way you're coming anywhere near my track!"

Audun på ReverbNation
Audun på Myspace

#3 kristoffereide

Kønig

• Moderators
  • 2998 Innlegg:

Skrevet 16.01.2012 - 17:43

Aner ikke prisen, men Blues breaker (kalles den hvertfall ??) låter helt fantastisk
*Relativt fantastisk*
Tilgi mine mange skrivefeil, jeg bruker iPhone...

Feedback for kjøp/salg
www.eanalog.com

#4 Alfi27

Detektiv Perry

• Medlemmer
  • 2069 Innlegg:

Skrevet 16.01.2012 - 18:07

Tenker du 1x12 eller 2x12? Hva slags musikk spiller du?
Elgitar: Gibson Les Paul 08 Standard m/ Suhr Aldrich (bridge) og Bare Knuckle Cold Sweat (neck)
Akustisk gitar: Taylor 114E
Forsterker/kabinett: Marshall JVM 410H og Marshall 1936V
Pedaler: T-Rex Fuel Tank Junior, Korg Pitchblack, BYOC Overdrive 2 (handmade by Hallstein) og ISP Decimator G-String

Vis innleggGuns N' Roses, 28.11.2010 - 20:36, skrev:

Alfi er genial ^^

#5 Audun

"Smartass"

• Moderators
  • 8604 Innlegg:

Skrevet 16.01.2012 - 20:17

Vis innleggkristoffereide, 16.01.2012 - 17:43, skrev:

Aner ikke prisen, men Blues breaker (kalles den hvertfall ??) låter helt fantastisk

Bluesbreaker re-issuen koster ca. 15k ny i butikk. :) Men man kan jo selvsagt komme over en brukt til under 10. (Ligger faktisk en på Finn til 10k.)
Når det er sagt, er den ikke en to-kanaler med en gain/preampvreng kanal selv om den har to kanaler (Den typen med 4 inputs), og ikke har den mastervolum, så man må i hvertfall ha en feit vrengpedal hvis man skal få vreng i det hele tatt på lavt volum.

Med kriteriene trådstarter legger til grunn ville jeg kanskje valgt en amp med mastervolum og to switchbare kanaler. Men nå sier ikke trådstarter noe særlig om hvordan det skal låte, selv på lavt volum, så det kan jo hende at en Bluesbreaker er tingen. I hvert fall en knall amp for den som vil ha det slik. :)
Slash: "I can hear some really cool bluesy licks at the end here, so if you just let me get my Les Paul...."

Audun på ReverbNation
Audun på Myspace

#6 Gluke

Licenced to shred

• Medlemmer
  • 3435 Innlegg:

Skrevet 16.01.2012 - 20:37

Finns ingen bra marshall som spiller fett på lavt volum...... Men hvem faen har det som kriterie? På lavt volum kan du spille på hva som helst, PC, iPhone, POD, pignose, texburger, etc. så det er helt usakelig spørsmål når du skal kjøpe en amp.

Next.....
Gluke

www.hugeracksinc.com

#7 Carlsenth

Psychofunkadelic

• Medlemmer
  • 1089 Innlegg:

Skrevet 16.01.2012 - 21:52

Vis innleggGluke, 16.01.2012 - 20:37, skrev:

Finns ingen bra marshall som spiller fett på lavt volum...... Men hvem faen har det som kriterie? På lavt volum kan du spille på hva som helst, PC, iPhone, POD, pignose, texburger, etc. så det er helt usakelig spørsmål når du skal kjøpe en amp.

Next.....

Øh... Kanskje ikke marshall har det, men for mange er det kjekt å ha en amp som kan spille veldig ålreit, uten å måtte kjøre opp volumet til en annen verden. Bor kanskje ikke aleine, har naboer etc... Mye usakelig er det ikke..

#8 Audun

"Smartass"

• Moderators
  • 8604 Innlegg:

Skrevet 16.01.2012 - 23:08

Joda, Marshall har amper som låter like bra som mye annet på lavt volum. Det kommer bare litt an på hva sammenligner med og forventer. Nei, du får selvfølgelig ikke Plexi med max overstyrte utgangsrør-lyd eller trøkkende JCM 800- crunch, men....

Gluke har likevel et poeng i at PC-software, POD eller annet modeleringsverktøy funker vel så bra på til øving hjemme på gutterommet, stua eller hvor det nå er man skal spille og fruen skal sove i rommet ved siden av. Foreløpig har likevel ikke trådstarter ytret noe ønske om det. :)

Audun på ReverbNation
Audun på Myspace

#9 Gluke

Licenced to shred

• Medlemmer
  • 3435 Innlegg:

Skrevet 17.01.2012 - 08:44

Vis innleggCarlsenth, 16.01.2012 - 21:52, skrev:

Øh... Kanskje ikke marshall har det, men for mange er det kjekt å ha en amp som kan spille veldig ålreit, uten å måtte kjøre opp volumet til en annen verden. Bor kanskje ikke aleine, har naboer etc... Mye usakelig er det ikke..

Sikkert men livet er altfor kort til å bruke 15 år på å innse at de fleste kompromisser suger baller. Velg amp utifra det kriteriet som er viktigst. For de fleste er det forhåpentligvis bra lyd når de skal spille i en setting sammen med andre. Alt annet er relativt uviktig, men man kan velge å gjøre det viktig og så ender man opp med crap.
Gluke

www.hugeracksinc.com

#10 orsvend

Bruktselger

• Medlemmer
  • 1778 Innlegg:

Skrevet 17.01.2012 - 08:54

Må nesten si meg enig med Gluke her. Class 5 er vel den eneste som kan låte bra på "lavt" volum, men den holder jo ikke mål på scena. Kjøp en som låter fett på scena også bruker du PC'en eller en liten cube til å øve med f.eks.
Gibson R6, Bob Logan tele & Fargen Olde 800

#11 Griffin

Gitarrocker

• Medlemmer
  • 453 Innlegg:

Skrevet 18.01.2012 - 20:21

Class 5, 65amps m/Master Voltage kontroll, Marshall m/EPA (AFD100/YJM100), Marshall Vintage Modern... alle disse låter ganske kanon på lavt volum.
Låter selvsagt feter på høyt volum med mindre det spilles på steder som gjør at maks volum bare gjør vondt...som f.eks.gutterommet.

Nevnte amper gruser enhver form for Guitar Rig,Amplitube, Line6 modelleringsgreier som jeg har vært bortpå i allefall... og jeg ser ikke bort ifra at det finnes flere amper som låter bra på lavt volum.

Når det er sagt så kunne jeg godt tenkt meg en kjekk liten transistoramp igjen etterhvert da terskelen er lavere for å plugge inn i en slik for å spille i 5 minutter enn å plage rørene i en flott røramp med 5minutters spillinger.

Så med trådstarters spørsmål i mente så vil jeg trekke fram Marshall Vintage Modern 50W combo...brukt selvsagt dersom en vil ha noe under 10.000,-
"You know," said Arthur, "it's at times like this, when I'm trapped in a Vogon airlock with a man from Betelgeuse,
and about to die from asphyxiation in deep space that I really wish I'd listened to what my mother told me when I was young."

"Why, what did she tell you?"..."I don't know, I didn't listen."

#12 RandyRhoadsFan

Nybegynner

• Medlemmer
  • 66 Innlegg:

Skrevet 21.01.2012 - 15:43

Vis innleggGriffin, 18.01.2012 - 20:21, skrev:

Class 5, 65amps m/Master Voltage kontroll, Marshall m/EPA (AFD100/YJM100), Marshall Vintage Modern... alle disse låter ganske kanon på lavt volum.
Låter selvsagt feter på høyt volum med mindre det spilles på steder som gjør at maks volum bare gjør vondt...som f.eks.gutterommet.

Nevnte amper gruser enhver form for Guitar Rig,Amplitube, Line6 modelleringsgreier som jeg har vært bortpå i allefall... og jeg ser ikke bort ifra at det finnes flere amper som låter bra på lavt volum.

Når det er sagt så kunne jeg godt tenkt meg en kjekk liten transistoramp igjen etterhvert da terskelen er lavere for å plugge inn i en slik for å spille i 5 minutter enn å plage rørene i en flott røramp med 5minutters spillinger.

Så med trådstarters spørsmål i mente så vil jeg trekke fram Marshall Vintage Modern 50W combo...brukt selvsagt dersom en vil ha noe under 10.000,-
Jeg har en Marshall Vintage Modern 50 watt topp og det går fint an å få bra lyd ut av den på lavt volum. 4sound selger 50 watt comboen for 9.995 kr.