Hopp til innhold

Finn.no har justert kategoriene sine

hmmmm....

30 replies to this topic

#1 oleb

Gitarrocker

• Medlemmer
  • 562 Innlegg:

Skrevet 13.01.2012 - 01:12

Som selverklært finnoholiker må jeg si at de nye kategoriene deres gjør meg ganske skeptisk.
Tidligere var el-gitar, akustiske strengeinstrumenter og bassgitar adskilt, men nå er alt dette kjørt sammen i én kategori.
Det vil si at når jeg skal ta min daglige sjekk etter fete el-gitarer, amper eller øvrig el-gitarutstyr, må jeg tråle gjennom en hel masse kassegitarer, mandoliner og basser mellom hver interessante el-gitar... Hvorfor kunne ikke disse ulike instrumentene ha vært adskilt, sånn som tidligere?

Flere som deler min skepsis? Har tenkt på å sende en mail for å gi tilbakemelding på dette, men det spørs hvor mye det hjelper med bare én stemme...?

#2 KristianF

Psychofunkadelic

• Medlemmer
  • 1615 Innlegg:

Skrevet 13.01.2012 - 01:31

Helt enig, var tenkt på å skrive en aldri så liten 'rant' selv... Et steg i feil retning.
"aimless-outa-tune-penta-wanka-wahwah-rama"

#3 Thunder Fingers

No more mr. nice guy.

• *Støttemedlem
  • 2146 Innlegg:

Skrevet 13.01.2012 - 03:51

Jeg er med, er mye tiltak for en stakkars bassist.

Meg på myspace

Spiller med:
Chain Collector

Last Cliff (kommer snart!)

#4 Rødvin

Gitarrocker

• Medlemmer
  • 515 Innlegg:

Skrevet 13.01.2012 - 07:03

Kanskje vi alle sammen etter hvert får GAS etter mandoliner og banjoer :P Men ja, er litt skeptisk, selv om det ikke er verdens undergang for meg.

Dette innlegget har blitt endret av Rødvin: 13.01.2012 - 07:04

#5 Mortenolb

Kjøttmeispatruljen

• *Støttemedlem
  • 2997 Innlegg:

Skrevet 13.01.2012 - 07:41

Det er fantastisk plagsomt.

Ibanez RGA-7(Seymour Duncan Blackouts)

Ibanez RGT-42DX(Bare Knuckle Painkiller)

LTD M-II

Epiphone Les Paul Custom(Seymour Duncan Distortion(SH-6))

Laboga The Beast Head

Harley Benton G212 Vintage

#6 ØysteinV

Molesta le breastes

• Medlemmer
  • 1822 Innlegg:

Skrevet 13.01.2012 - 10:13

Setter pris på en god deal, så jeg vil ikke gå glipp av den fordi en eller annen har lagt ut annonsen sin i feil kategori.
Jeg ploger gjennom alt som kommer ut uansett, så det at underkategoriene er forandret bryr meg relativt lite.

Selvfølgelig blir det litt "harpmusik att vila till", menmen.. Har kommet over en del morsomme ting på denne måten.

Jeg er likevel enig i at de taper seg litt når det blir mer tungvint enn før.
Kollektivt polkavoldtektseventyr

#7 Mytola

Sjefstufs

• Administrators
  • 4189 Innlegg:

Skrevet 13.01.2012 - 12:32

Det var da mye bedre før, da bassutstyr f.eks var separat fra gitargreier. De nye kategoriene gjør det jo bare mer rotete for alle. Har sendt en mail der jeg skrev hva jeg synes om dette. Det er bare komplett idiotisk at de endrer på siden slik at det blir mer uoversiktlig og rotete....

#8 Glenn Tore

Gitarrocker

• Medlemmer
  • 232 Innlegg:

Skrevet 13.01.2012 - 12:45

Merket det i går, og har sendt melding om hva jeg syntes om det....
Sandberg California VM
Asdown Mag
Cort Earth 100 F

#9 ØysteinV

Molesta le breastes

• Medlemmer
  • 1822 Innlegg:

Skrevet 13.01.2012 - 12:49

Tror de har fått mye respons på dette nå. Sendte en mail sjøl og klaget på at det har blitt altfor generelle kategorier. Det går også for lang tid å komme seg fram til det en leter etter.
Finn --> torget --> hobbydrit --> innkvart --> osv --> harpmusik att vila till ..

Dette innlegget har blitt endret av ØysteinV: 14.01.2012 - 13:53

Kollektivt polkavoldtektseventyr

#10 ArveS

Nybegynner

• Medlemmer
  • 4 Innlegg:

Skrevet 13.01.2012 - 13:34

Hei dere!

Håper det er greit at jeg som "ikke-gitarist" blander meg inn i diskusjonen her, men som Produktsjef på torget ønsker jeg å komme med litt ekstra informasjon.

Vi ser at den nye inndelingen på Musikkinstrumenter ikke ble helt bra, men vi er veldig glad for at dere har tatt kontakt med oss og sagt i fra om det. Basert på innspillene som har kommet inn arbeider vi med en liten revisjon av kategoriseringen, og målet er at dere skal kunne søke på spesifikke instrumentgrupper innen det har gått altfor lang tid.

Har dere andre innspill er det bare å benytte seg av feedback-tjenesten vår som du finner på forsiden av FINN torget.

Vennlig hilsen,

Arve Søreide
Produktsjef FINN torget AS

#11 Guns N' Roses

Über Psychofunkadelic

• Medlemmer
  • 3546 Innlegg:

Skrevet 13.01.2012 - 14:34

Dere kom meg i forkjøpet! Skulle til å sende mail til finn, synes det var helt perfekt slik det var før!
Flott at dere tar feedbacken på alvor! :)
Slash:
"I remember one time I was running from one side of the stage to the other, and I suddenly noticed Axl was running from the opposite direction and that I wasn`t going to be able to get out of his way. Immediately went into a tuck and roll, and he jumped over the top of me. And I didn`t miss a note! It was cool."
The game

#12 oleb

Gitarrocker

• Medlemmer
  • 562 Innlegg:

Skrevet 13.01.2012 - 15:01

Godt å se at feedbacken blir tatt på alvor :)

Hvis det blir lagt opp til at man kan skille mellom el-gitar (inkl. el-gitarutstyr som effekter og forsterkere osv), akustiske instrumenter og bassgitar (inkl utstyr som effekter og forsterkere osv) når man søker, skal jeg være såre fornøyd!

#13 ErlendB

Kjøp- og salgsmoderator

• Medlemmer
  • 4191 Innlegg:

Skrevet 13.01.2012 - 23:11

Jeg pleier bare å søke "gitar", "petrucci" eller "explorer"... Har aldri brukt kategorigreiene. Er jo bare å søke på gitar eller el-gitar?
Music Man Petrucci BFR
ESP Horizon NT-II Custom
Fender Stratocaster Japan

#14 Glenn Tore

Gitarrocker

• Medlemmer
  • 232 Innlegg:

Skrevet 14.01.2012 - 00:05

Vis innleggErlendB, 13.01.2012 - 23:11, skrev:

Jeg pleier bare å søke "gitar", "petrucci" eller "explorer"... Har aldri brukt kategorigreiene. Er jo bare å søke på gitar eller el-gitar?

Når jeg søker bass kommer det ikke bassgitarer, men alt som innholder bass (trommer etc). Og visst jeg søker bassgitar, så finn den ikke alle basser tilsalgs. Skjønner uansett ikke hvorfor de har gjort det verre. Håper de gjør slik at bassgitar katogori for seg selv.
Sandberg California VM
Asdown Mag
Cort Earth 100 F

#15 Erkny

Gitarrocker

• Medlemmer
  • 205 Innlegg:

Skrevet 15.01.2012 - 13:46

Jeg vil at det skal være slik det var før!!! Jegviljegviljegvil!!
hey hey - my my

#16 ArveS

Nybegynner

• Medlemmer
  • 4 Innlegg:

Skrevet 16.01.2012 - 13:52

Hei dere, mer nytt fra oss i FINN!

Forslaget vi har på blokken er at vi flytter ut "Gitar" og "Bassgitar" som egne produktkategorier.

Under "Fritid, hobby og underholdning -> Musikkinstrumenter" vil vi altså ha:
  • Gitarer
  • Bassgitarer
  • Strykeinstrumenter
  • Øvrige strengeinstrumenter
  • Treblåsere
  • Messingblåsere
  • Lydutstyr
  • Slagverk
  • Piano/flygel
  • Keyboard/synth
  • Øvrige instrumenter
For dere som kun er interessert i effektbokser ol har vi planer om å lage separate filtre for dette under "Gitar". En tenkt inndeling her kan være "Elektriske gitarer", "Nylonstreng" etc og i tillegg "Forsterkere", "Pedaler/stompbokser" etc. Dette vil nok ligge litt lenger frem i tid.

Hører gjerne på hva dere mener om dette. Kan ikke love at vi kan gjøre alle fornøyde, men jeg håper de fleste vil bli det!

Hilsen Arve Søreide
Produktsjef - FINN torget AS

#17 Tell

Riff-o-mania

• Medlemmer
  • 1145 Innlegg:

Skrevet 16.01.2012 - 13:57

Detta låter jo meget bra i mine ører/øyne, særlig det med underkategorier under gitar.
Teh gear:
Gitarer: ESP LTD JD-600, Ibanez RGR465M, Jackson JRR-94
Amp: Blackstar HT-40 Club
Pedaler etc: TC PolyTune, MXR Carbon Copy, Boss EQ, Maxon OD808

#18 basstom

#&"%€&#

• Medlemmer
  • 946 Innlegg:

Skrevet 16.01.2012 - 16:00

Er det mulig å dele opp lydutstyr i 2 kategier, PA- og studio-utstyr, når en først er i gang?

#19 Mortenolb

Kjøttmeispatruljen

• *Støttemedlem
  • 2997 Innlegg:

Skrevet 16.01.2012 - 18:05

Det virker så bra at Tell begynte å høre med øynene.

Ibanez RGA-7(Seymour Duncan Blackouts)

Ibanez RGT-42DX(Bare Knuckle Painkiller)

LTD M-II

Epiphone Les Paul Custom(Seymour Duncan Distortion(SH-6))

Laboga The Beast Head

Harley Benton G212 Vintage

#20 Thunder Fingers

No more mr. nice guy.

• *Støttemedlem
  • 2146 Innlegg:

Skrevet 17.01.2012 - 08:07

Herlig, de tar det tilbake til ca sånn som det var og alle er helt "det er jo en FANTASTISK IDE!!!" men det med underkategorier på gitar høres bra ut.

Men hei, når vi like godt har finn her, Kan ikke dere slå dere sammen med Ebay? :P Dere har utvalget her i landet, og QXL er en skikkelig ræva auksjons-side.

Meg på myspace

Spiller med:
Chain Collector

Last Cliff (kommer snart!)