Hopp til innhold

Beste Live band

58 replies to this topic

#41 Duckling

Pilk

• Medlemmer
  • 6073 Innlegg:

Skrevet 19.12.2011 - 22:25

Bare sett dem på den største scenen på Slottsfjell, så stemninga ble jo litt upersonlig selv om gutta leverte en knallbra konsert. Skal se dem på Rockefeller på onsdag, først akkustisk konsert og så ordentlig konsert etterpå. Gleder meg som en unge!

Av gode, norske band som lager bra show og god stemning må Honningbarna også nevnes!

If you want love, buy a dog

Plastic Paddies

#42 Foo

kan overhodet ikke spille gitar eller bass

• *Støttemedlem
  • 1535 Innlegg:

Skrevet 19.12.2011 - 23:46

Vis innleggAphelion, 19.12.2011 - 22:16, skrev:

OSLO ESS! Aldri opplevd makan til stemning!

Jeg skjønner jo at mange syns de er fete live, personlig har jeg bare hørt de på radio og jeg syns ikke at de er det helt store der ass.
...one finger parallel to the sky

#43 rock bottom

Nybegynner

• Medlemmer
  • 22 Innlegg:

Skrevet 21.12.2011 - 17:41

BLACK STONE CHERRY og Avenged Sevenfold a eldre band ACDC

#44 Dellers

Viderekommen

• Medlemmer
  • 187 Innlegg:

Skrevet 21.12.2011 - 23:47

George Clinton & Parliament Funkadelic! Knallfett live. Mezzoforte live er også kanon, og faktisk er de det beste jeg har hørt lydmessig. Stevie Wonder m/band er kanon. Dream Theater er også meget dyktige live. Jeg driter altså langt i om de ikke shower, for meg er musikk musikk. Om lyden er for høy eller det bare er show får jeg ingen musikalsk opplevelse uansett. Går på konserter for å få en musikkopplevelse. Prince er f.eks dyktig live (etter DVD-er o.l. å dømme), men på konserten hans i sommer var lyden så forbanna høy at jeg faktisk ikke hørte hvilke låter som ble spilt. Snakk om bortkasta penger.

Dette innlegget har blitt endret av Dellers: 21.12.2011 - 23:53

Fender Marcus Miller Jazz Bass (3-Color Sunburst)
EBMM Stingray 5 HH black w/white pearloid pickguard
Digitech XBW Bass Synth Wah
Gibson Les Paul Standard 60's neck (lightburst)
Fender Standard Stratocaster Satin MN (Midnight Blue)
Yanagisawa T901 tenorsax
Rocktron Banshee talkbox!

#45 Byljer

Gitarrocker

• Medlemmer
  • 762 Innlegg:

Skrevet 21.12.2011 - 23:57

Vis innleggDellers, 21.12.2011 - 23:47, skrev:

George Clinton & Parliament Funkadelic! Knallfett live. Mezzoforte live er også kanon, og faktisk er de det beste jeg har hørt lydmessig. Stevie Wonder m/band er kanon. Dream Theater er også meget dyktige live. Jeg driter alts langt i om de ikke shower, for meg er musikk musikk Om lyden er for høy eller det bare er show får jeg ingen musikalsk opplevelse uansett. Går på konserter for å få en musikkopplevelse.

Så Mezzoforte i 1994, og det var knallbra!!! Hadde nettopp blitt sammen med dama som skulle bli min fremtidige eks-kone( :P.....joda, er skilt :D ), og ba henne med på konsert. Hun lurte på hvilket band vi skulle se, og jeg sa at "det er et Islandsk jazzrockband". Hun ble mer enn skeptisk, men etter konserten var hun helt solgt! De innfridde så det holdt :) Holder de det gående ennå eller?
-Edwards Les Paul Custom Black, E-LP98-LTC, Gibson Burstbucker 1 & 2 (mod), MiJ 2011
-Fender Telecaster '52ri, TL52-TX/VNT, Natural Ash body, Maple neck, Maple fretboard, MiJ 2007/2008
-Xotic and Boss Keeley fx
-Fender Bassman '59 LTD

#46 Dellers

Viderekommen

• Medlemmer
  • 187 Innlegg:

Skrevet 22.12.2011 - 01:01

De holder vel på enda ja. Er bare et par år siden jeg så dem faktisk. Utrolig deilig å være på en konsert hvor bassen holdt studio-kvalitet, og ikke var grums som drukna i resten av musikken (slik det nesten alltid er, hvor man kjenner den uten å høre hva som spilles). Som bassist og basselsker er konserter som oftest en kjedelig affære, men det er alltids hyggelig med disse unntakene i ny og ne.

Dette innlegget har blitt endret av Dellers: 22.12.2011 - 01:02

Fender Marcus Miller Jazz Bass (3-Color Sunburst)
EBMM Stingray 5 HH black w/white pearloid pickguard
Digitech XBW Bass Synth Wah
Gibson Les Paul Standard 60's neck (lightburst)
Fender Standard Stratocaster Satin MN (Midnight Blue)
Yanagisawa T901 tenorsax
Rocktron Banshee talkbox!

#47 basstom

#&"%€&#

• Medlemmer
  • 946 Innlegg:

Skrevet 22.12.2011 - 09:21

Topp 2 for meg er Pink Floyd begge gangene. Så dem både på Pulse turneen og Delicate sound of thunder turneen. Ellers er Rush i Spektrum, Slayer på Rockefeller og Metallica på Roskilde i '99 oppe blant de beste. har vært på så mange konserter etter hvert at det blir umulig å lage noe god topp 10 liste

#48 Aphelion

Stasminister og autotune-konge

• Moderators
  • 14806 Innlegg:

Skrevet 22.12.2011 - 13:32

Judas Priest anyone? :D
Hr. Smiths Venner - en hyllest til Jokke!

Peavey 5150 vurderes solgt!

'89 Gibson Les Paul Custom
'03 Gretsch 6120 Chet Atkins hollowbody
'94 Fender MIJ Stratocaster med EMG-SA + SPC
'88 Charvel Model 3

Xotic AC Booster, basstom DIY-boost, PB 3.14 Fuzz, Dunlop Crybaby 535Q, Boss RE-20
Peavey 5150 topp, Fender Bassman 70 silverface topp, Orange PPC212OB kabinett

#49 Byljer

Gitarrocker

• Medlemmer
  • 762 Innlegg:

Skrevet 22.12.2011 - 14:19

Vis innleggAphelion, 22.12.2011 - 13:32, skrev:

Tja, er ikke en ihuga fan, men var og så dem live for et par-tre år siden. Jævlig bra liveband!!!
-Edwards Les Paul Custom Black, E-LP98-LTC, Gibson Burstbucker 1 & 2 (mod), MiJ 2011
-Fender Telecaster '52ri, TL52-TX/VNT, Natural Ash body, Maple neck, Maple fretboard, MiJ 2007/2008
-Xotic and Boss Keeley fx
-Fender Bassman '59 LTD

#50 Thunder Fingers

No more mr. nice guy.

• *Støttemedlem
  • 2146 Innlegg:

Skrevet 22.12.2011 - 19:55

Vis innleggAphelion, 22.12.2011 - 13:32, skrev:

Gikk å la meg etter 4 sanger på Wacken.

Meg på myspace

Spiller med:
Chain Collector

Last Cliff (kommer snart!)

#51 Aphelion

• Moderators
  • 14806 Innlegg:

Skrevet 24.12.2011 - 11:00

Festivaler er vel sjelden/aldri optimale omgivelser for slike band...

'88 Charvel Model 3

Xotic AC Booster, basstom DIY-boost, PB 3.14 Fuzz, Dunlop Crybaby 535Q, Boss RE-20

#52 Tyrant

\m/ 6505 \m/

• Medlemmer
  • 2439 Innlegg:

Skrevet 25.12.2011 - 14:00

Vis innleggThunder Fingers, 22.12.2011 - 19:55, skrev:

Gikk å la meg etter 4 sanger på Wacken.

Varte jo i 2,5timer den konserten så ble ganske lei jeg også. Hadde jo tross alt stått hele dagen å sett konserter også :P
Gitar:
ESP Eclipse II, Jackson RR1 USA, ESP SV Standard
Forsterker:
Peavey 6505 Topp, ENGL 4x12 Kabinett

#53 Bård Hestmark

Nybegynner

• Medlemmer
  • 8 Innlegg:

Skrevet 14.01.2012 - 13:27

Green Day!! Fordi de har musikk som er veldig enkel å fordøye! Og fordi de klarer å holde stemningen oppe HELE konserten :)

Så at noen nevnte honningbarna oppi her :) Jeg må bare nevne…
Jeg og bandet mitt var og spilte på "trænafestivalen" i sommer som lokalband. Honningbarna spilte rett etter oss. Vi holdt en JÆVLA bra konsert, og stemningen var på topp: hele teltet var stappfullt!!! 500+ folk og jeg kan nesten si at ALLE hoppet… Når vi var ferdige og honningbarna begynte å spille, klarte de ikke å holde stemningen, og noen begynte faktisk å forlate teltet. Jeg selv som fan av honningbarna ble helt sjokkert, etter å ha sett dem på Rock Mot Rus, der de spilte en konge konsert :)
Etter konserten trodde mange vi møtte at det var vi som var honningbarna, sett at vi holdt en mye bedre konsert enn honningbarna. Selvfølgelig, det var på langt nær den beste konserten honningbarna har holdt, men; Red Revolution, et lokalt ungdomsband med fire 14 åringer ble sammenlignet med honningbarna… :)
Se opp, du vil nok høre mer fra oss!!! :D
Sjekk ut bandet mitt på urørt! : Red Revolution Og på facebook!

Min gitar: Gibson Lp Junior

Forsterker: Blackstar HT Studio 20H

#54 Bjorknes

Nybegynner

• Medlemmer
  • 33 Innlegg:

Skrevet 15.01.2012 - 00:39

Vis innleggBård Hestmark, 14.01.2012 - 13:27, skrev:

Green Day!! Fordi de har musikk som er veldig enkel å fordøye! Og fordi de klarer å holde stemningen oppe HELE konserten :)

Jeg og bandet mitt var og spilte på "trænafestivalen" i sommer som lokalband. Honningbarna spilte rett etter oss. Vi holdt en JÆVLA bra konsert, og stemningen var på topp: hele teltet var stappfullt!!! 500+ folk og jeg kan nesten si at ALLE hoppet… Når vi var ferdige og honningbarna begynte å spille, klarte de ikke å holde stemningen, og noen begynte faktisk å forlate teltet. Jeg selv som fan av honningbarna ble helt sjokkert, etter å ha sett dem på Rock Mot Rus, der de spilte en konge konsert :)
Etter konserten trodde mange vi møtte at det var vi som var honningbarna, sett at vi holdt en mye bedre konsert enn honningbarna. Selvfølgelig, det var på langt nær den beste konserten honningbarna har holdt, men; Red Revolution, et lokalt ungdomsband med fire 14 åringer ble sammenlignet med honningbarna… :)
green day ser helt ok ut, men herregud slutt å være høy på pæra ingen liker noe som bare skryter....
å

#55 Haakenstad

Only the strongest will survive

• Medlemmer
  • 4166 Innlegg:

Skrevet 15.01.2012 - 09:45

Vis innleggBård Hestmark, 14.01.2012 - 13:27, skrev:

Postet bilde
Teh Gearz:
Gitarer: '04 Gibson Voodoo Explorer
Amps: Krank Krankenstein Jr. 50(SELGES: http://forum.gitarno...kenstein-jr-50/), Blackstar HT-5S, Roland Jazz Chorus 120
Effekter: T.C. Electronics G-Major, Ibanez Tubescreamer 808, Boss TU-2

Vis innleggGunnarpåMo, 05.03.2012 - 19:05, skrev:

Tror ikke at Alf egentlig ler. Han er bare så full av Jesus at det tyter ukontrollert ut.

#56 MDRattle

Gitarrocker

• Medlemmer
  • 457 Innlegg:

Skrevet 24.01.2012 - 00:04

Det begynner å bli noen år siden nå, men for meg står Hellacopters på Rockefeller i 2001 som en av de beste konsertene jeg har vært på.

#57 Aphelion

• Moderators
  • 14806 Innlegg:

Skrevet 24.01.2012 - 00:06

Hellacopters var helt mad fett live ja! Fikk «bare» sett dem på avskjedsturnéen, men det var helt usannsynlig rått. Håper på en reunion en eller annen gang... :)

'88 Charvel Model 3

#58 Kossoff

Psychofunkadelic

• Medlemmer
  • 1413 Innlegg:

Skrevet 24.01.2012 - 01:45

Buddy Guy - Grieghallen i Bergen.. 2007 tror jeg?
DET var solide saker! Steike for en kul livemusiker!

Ellers har jeg sett en del konserter av Joe Bonamassa nå, både live og på film. Han er kanskje ikke så spennende på scenen, men steike så tight det bandet er! Min far har en konsert-DVD av Sean Costello, tror alle og en hver kunne tenkt seg å se ham. Intensitet og spilleglede av en annen verden! Roger Waters i Vestlandshallen var også en GOD opplevelse!
Torture Device

Sitat fra en forumitt:
Akkurat trommiser ser jeg på mye mindre upersonlige enn f eks gitarister.
Feks. ingen spiller trommer med feel.

#59 potamotrygon

Nybegynner

• Medlemmer
  • 41 Innlegg:

Skrevet 24.01.2012 - 20:55

Jeg var å så på Iron Maiden i Oslo i fjor, men ble helt blåst bort av Alice Cooper som åpnet for de. Helt kong show å et veldig bra band

Blei stående å måpe når en 3 meter høy frankenstein kommer opp på senen
Gitarist søker band