Julegavetips-tråden!
Skrevet 19.12.2011 - 22:24
Gitarer: ESP LTD JD-600, Ibanez RGR465M, Jackson JRR-94
Amp: Blackstar HT-40 Club
Pedaler etc: TC PolyTune, MXR Carbon Copy, Boss EQ, Maxon OD808
Skrevet 19.12.2011 - 22:24
Har lest meg opp på ølbrygging, samt vært på en gård på inderøy (som driver med det) og fått se åssen man brygger øøøl, så nå blir det hjemmebrygging av ØØØL
Dette innlegget har blitt endret av Hallstein: 19.12.2011 - 22:25
'90 Gibson Les Paul Classic
'05 Fender Custom Shop Stratocaster 1959 Reissue "Closet Classic"
'11 Taylor 214e (Grand Auditorium)
Armor Gold Kabler !
Fractal Audio Axe FX ULTRA, Fractal Audio Atomic Reactor FRFR (Powered Cab)
Skrevet 21.12.2011 - 13:18
Akustisk gitar: Taylor 114E
Forsterker/kabinett: Marshall JVM 410H og Marshall 1936V
Pedaler: T-Rex Fuel Tank Junior, Korg Pitchblack, BYOC Overdrive 2 (handmade by Hallstein) og ISP Decimator G-String
Guns N' Roses, 28.11.2010 - 20:36, skrev:
Skrevet 23.12.2011 - 16:43
Det som er vanskelig med å maksimere overskudde er å forutsi hvor mye andre vil bruke på julegaver til en selv. Her kommer skattelistene godt med. Jeg kan fks. se at moren min ifjor brukte 0,7% av sin netto inntekt på julegaver til meg. Året før var det hele 0,76%, men til gjenngjeld har lønnen hennes økt med 6,9% fra året før så totalt sett snakker vi altså om en økning selv om anndelen av hennes lønn som ble brukt til julepresang til meg var mindre enn ifjor. Det betyr videre at det er gode muligheter for større utbytte i kroner og øre i år enn ifjor.
De neste viktige punkte er å minimere sine utgifter, og da er det å være tidlig ute som gjelder. Man har da god tid til finne et godt tilbud. Det er nemmelig ikke hva man betaler for gaven men hva mottaker tror man har betalt som teller. Da kan man fks. sette på en falsk prislapp med pris som er høyere enn den faktisk prisen og så "glemme" å ta av prislappen før man pakker inn. Det vil selvfølgelig ikke være umiddelbart utslagsgivende men poenget er at de skal huske det neste år. Det er altså snakk om en mer langsiktig taktikk. Det er imidlertid viktig å ikke bruke prislapp-trikset på for mange for å ikke vekke oppmerksomhet så ikke kast det bort på folk (besteforeldre etc.) som antageligvis ikke vil være i live eller huske det til neste år . Ønsker man imidlertid resultater i år kan det fungere godt å handle tidlig og så skryte av hvor dyr og fin gave man har kjøpt. Folk føler seg da vanligvis presset til å kjøpe noe dyrt til deg
Og for all del, spør hva folk ønsker seg til jul. Folk er som regel beskjedene si sokker eller noe annet billig. Bruk gjerne litt tid på å klage over dårlig økonomi i forveien. Folk forventer da ikke så mye fra deg og er likanes til å gi deg noe fint for å trøste.
For å være sikker på å få maksimal uttelling er det også viktig å begynne tidlig (gjerne i januar) med å fortelle venner og familie hva man så gjerne skulle hatt og hvor mye enklere livet hadde vært om du bare hadde hatt ditten eller datten. Folk flest synes det er vanskelig å finne på gaver å kjøpe og er da vanligvis villig til å betale litt ekstra for å være sikker på at gaven faller i smak, og akkurat her er det faktisk ganske mye å hente inn.
Sist men ikke minst er det viktig å ikke furte om man får en billigere gave enn man har gitt. Ja, jeg er enig, furting er absolutt på sin plass i slike situasjoner, men det gjør sjeldent saken bedre. Da er det bedre å hinte til skjevheten og håpe personen får så dårlig samvittighet at det i hvertfall kjøper noe fint og dyrt neste år
Men for all del folkens, vær for guds skyld diskret. Tar man for kraftig i er det fare for å bli gjennomskuet og da kan man risikere å gå i null flere år, eller i verste fall gå i minus
God jul alle sammen og lykke til med fangsten
Skrevet 24.12.2011 - 00:41
Gitarer: '04 Gibson Voodoo Explorer
Amps: Krank Krankenstein Jr. 50(SELGES: http://forum.gitarno...kenstein-jr-50/), Blackstar HT-5S, Roland Jazz Chorus 120
Effekter: T.C. Electronics G-Major, Ibanez Tubescreamer 808, Boss TU-2
GunnarpåMo, 05.03.2012 - 19:05, skrev:
Skrevet 24.12.2011 - 03:50
Ibanez RGA-7(Seymour Duncan Blackouts)
Ibanez RGT-42DX(Bare Knuckle Painkiller)
LTD M-II
Epiphone Les Paul Custom(Seymour Duncan Distortion(SH-6))
Laboga The Beast Head
Harley Benton G212 Vintage
Skrevet 24.12.2011 - 11:20
Skrevet 24.12.2011 - 11:55
Mortenolb, 24.12.2011 - 03:50, skrev:
Samme til deg.
Jeg lo, men fy faen, at han gidder
Gitarer: '04 Gibson Voodoo Explorer
Amps: Krank Krankenstein Jr. 50(SELGES: http://forum.gitarno...kenstein-jr-50/), Blackstar HT-5S, Roland Jazz Chorus 120
Effekter: T.C. Electronics G-Major, Ibanez Tubescreamer 808, Boss TU-2
GunnarpåMo, 05.03.2012 - 19:05, skrev: