EBS Multicomp går for å være noe av det bedre, uten at jeg har testa den selv. Vurderer å få meg en kompressor, og det blir nok denne. Det dyrere alternativet er
Markbass Compressore, som skal være veldig bra men koster dobbelt så mye. Skal du innenfor "vanlig pedalpris" ville jeg prøvd EBS sin.
Ellers er min favorittpedal
Tech21 Sansamp VT Bass. Den har noe av den beste vrengen jeg har finni så langt som faktisk funker lydmessig på bass, både alene eller sammen med trommer og gitarer. Du kan også stille den inn til å gi lyden din litt "grit" som det så fint heter på norsk, rett og slett mild nesten uhørbar vreng sammen med et lite mellomtoneløft slik at du høres bedre i en miks med andre instrumenter. Til ekstrem doomfussvreng til noen far-out partier bruker jeg et selvbygg av en Maestro Brassmaster.
Har testa massevis av basspedaler, men plukka dem av brettet igjen en etter en...det jeg savner nå er en bra kompressor, og muligens en bra DI (lydmenn har alltid det, men det er stor forskjell på kvaliteten og bedre å ha sin egen...bare be lydteknikeren om en XLR kabel til en kanalstripe på mikseren

) Andre vrengpedaler, choruser, flanger, klang og ekko blir testet og lagt vekk. Søler til lyden, eller er rett og slett ikke brukendes "when the drummer kicks in".