Hopp til innhold

Black Sabbath reunion

76 replies to this topic

#1 Jran_nrmn

Nybegynner

• Medlemmer
  • 49 Innlegg:

Skrevet 11.11.2011 - 20:25

Black sabbath reunites!
Grisefett

Fender!

Utstyrstråd

#2 Audun

"Smartass"

• Moderators
  • 8604 Innlegg:

Skrevet 11.11.2011 - 20:44

Det er jo ikke første gangen det. Får håpe de legger litt mer sjel i det nå da. Det at Rick Rubin skal produsere plata gjør likevel sitt til at jeg har forhåpninger. :)
Slash: "I can hear some really cool bluesy licks at the end here, so if you just let me get my Les Paul...."
Keith: "There's no way you're coming anywhere near my track!"

Audun på ReverbNation
Audun på Myspace

#3 Jonathan

speed=emotion

• Medlemmer
  • 2520 Innlegg:

Skrevet 11.11.2011 - 21:25

Bare jeg som håper på Black Sabbath reunion med Tony Martin?
"Nothing is more exciting than a balding guy in his mid 30's playing van halen riffs on his plexi, in his bedroom"

http://www11.nrk.no/.../user/?id=60956

#4 Audun

"Smartass"

• Moderators
  • 8604 Innlegg:

Skrevet 11.11.2011 - 21:46

Vis innleggJonathan, 11.11.2011 - 21:25, skrev:

Headless Cross og Tyr var strålende, også takket være Cozy Powell som var essensiell for soundet på de to platene! Delvis var Eternal Idol bra. Cross Purposes var så där, og Forbidden ren krise, takket være produsent Ernie C.

I følge boka til Tony Iommi - Iron Man (Anbefales), hadde ikke Tony Martin den naturlige scenepersonligheten til hverken Ozzy eller Dio, men han var en fantastisk sanger.
Slash: "I can hear some really cool bluesy licks at the end here, so if you just let me get my Les Paul...."

Audun på ReverbNation
Audun på Myspace

#5 kruneh

Psychofunkadelic

• Medlemmer
  • 1022 Innlegg:

Skrevet 11.11.2011 - 21:54

Vel, det er en viss forskjell i tid her..
Helt kult at de gjør noen show, men ny skive lukter bare business.
Det skal mye til for at det kommer noe minneverdig ut av det, det er forksjell på å være ung, sulten og frustrert på 70-tallet, og det å være gammel, multimillionær og smålei i 2012.
Blikke no nyskapende magi av det vett.
Men for all del :)

#6 AndreasS

Nybegynner

• Medlemmer
  • 56 Innlegg:

Skrevet 11.11.2011 - 23:52

Som Sabbathfan er det direkte flaut at jeg adri har vært på konsert med noen av disse. Ekke helt konserttypen men må få med meg dette om de kommer til skandinavia!

Så lenge Iommi er med så kan hvem som helst joine for min del, låter awsome uansett vokal.
Mayones Setius Pro 6
Guitar workshop oslo 80's øks
Furch Durango D40-CM

Line 6 POD HD 500
Marshall hybrid av no slag..

#7 Byljer

Gitarrocker

• Medlemmer
  • 762 Innlegg:

Skrevet 11.11.2011 - 23:57

Dette lå i kortene da Heaven & Hell prosjektet dessverre måtte avsluttes så alt for tidlig grunnet Dio's bortgang. Jeg hadde på følelsen at de ville komme sammen igjen med Ozzy og Bill, og da som Black Sabbath selvfølgelig. Tanken slo meg også da Tony og Geezer kalte prosjektet med Dio og Vinnie for Heaven & Hell i stedet for Black Sabbath (som de kalte seg da de ga ut plata Heaven & Hell). Dette gjorde de for å blidgjøre Ozzy i tilfelle at de trengte ham i fremtiden, og det gjorde de altså nå :) Det som gjør det spennende for meg er at de faktisk skal gi ut ny plate!!! De vil nok ikke høres ut som på 70-tallet, men jeg tror faktisk at de vil gjøre en god skive. Tviler ikke på evnene til gamle gubber vettu :D

Dette innlegget har blitt endret av Byljer: 12.11.2011 - 12:39

-Edwards Les Paul Custom Black, E-LP98-LTC, Gibson Burstbucker 1 & 2 (mod), MiJ 2011
-Fender Telecaster '52ri, TL52-TX/VNT, Natural Ash body, Maple neck, Maple fretboard, MiJ 2007/2008
-Xotic and Boss Keeley fx
-Fender Bassman '59 LTD

#8 Guns N' Roses

Über Psychofunkadelic

• Medlemmer
  • 3546 Innlegg:

Skrevet 11.11.2011 - 23:57

Awweeessoommee!! :D
Slash:
"I remember one time I was running from one side of the stage to the other, and I suddenly noticed Axl was running from the opposite direction and that I wasn`t going to be able to get out of his way. Immediately went into a tuck and roll, and he jumped over the top of me. And I didn`t miss a note! It was cool."
The game

#9 Audun

"Smartass"

• Moderators
  • 8604 Innlegg:

Skrevet 12.11.2011 - 00:12

Er litt spent på hvor stabil Bill Ward kommer til å være....

Audun på ReverbNation
Audun på Myspace

#10 Byljer

Gitarrocker

• Medlemmer
  • 762 Innlegg:

Skrevet 12.11.2011 - 00:21

Vis innleggAudun, 12.11.2011 - 00:12, skrev:

Er litt spent på hvor stabil Bill Ward kommer til å være....

Han har vel ikke slitt med god helse de siste 20 åra nei :D Håper det går bra. Synes gamlegutta fortjener å få gjennomført dette på en fin og grei måte.
-Edwards Les Paul Custom Black, E-LP98-LTC, Gibson Burstbucker 1 & 2 (mod), MiJ 2011
-Fender Telecaster '52ri, TL52-TX/VNT, Natural Ash body, Maple neck, Maple fretboard, MiJ 2007/2008
-Fender Bassman '59 LTD

#11 Audun

"Smartass"

• Moderators
  • 8604 Innlegg:

Skrevet 12.11.2011 - 00:31

Vis innleggByljer, 12.11.2011 - 00:21, skrev:

Han har vel ikke slitt med god helse de siste 20 åra nei :D Håper det går bra. Synes gamlegutta fortjener å få gjennomført dette på en fin og grei måte.

Ja, det blir spennende å se hva det blir til. :)

Audun på ReverbNation
Audun på Myspace

#12 Jonathan

speed=emotion

• Medlemmer
  • 2520 Innlegg:

Skrevet 12.11.2011 - 07:57

Ja, ikke at mr. Ozzy ikke duger... Så han i fjor med soloband, og ble faktisk VELDIG positivt overasket. Forventet pensjonist på rullator, fikk rockelegende med vannbøtter, kran og kurant stemme.

Ozzy kan definitivt opptre og underholde om han er i form
"Nothing is more exciting than a balding guy in his mid 30's playing van halen riffs on his plexi, in his bedroom"

http://www11.nrk.no/.../user/?id=60956

#13 Rødvin

Gitarrocker

• Medlemmer
  • 515 Innlegg:

Skrevet 12.11.2011 - 08:06

Tøft. Fikk nesten sett et Black Sabbath med kun originale medlemmer i 1998, men så ble Bill Ward syk og Vinny Appice måtte steppe inn. Ikke det at han gjorde noen dårlig jobb, altså.

#14 jegertrøtt

Nybegynner

• Medlemmer
  • 30 Innlegg:

Skrevet 12.11.2011 - 19:58

jeg er spent

#15 askret

Psychofunkadelic

• *Støttemedlem
  • 2070 Innlegg:

Skrevet 12.11.2011 - 20:29

Har sett Ozzie to ganger de siste par årene, vet at han holder koken og kjører showet, håper de andre henger med! Satser på et stopp i Kristiansand på verdens-turneen, Ozzie liker seg her!
Amper: Mesa/Boogie Roadster, Ibanez TSA15H, Madamp G2 (2watt rør) og en Roland MicroCube
Kabinett: Marshall 1922, med 2xV30, Harley Benton 2x12, . Ibanez TSA112C og 2 stk hjemmelagde 1x12 V30 kabinetter
Gitarer: Fender VG Strat, Gibson Les Paul Gothic, Gibson Explorer, LTD Snakebyte og flere andre..
Annet: Boss GT-100 og et hav av pedaler, stadig noe til salgs!

#16 Gluke

Licenced to shred

• Medlemmer
  • 3434 Innlegg:

Skrevet 12.11.2011 - 20:49

Vis innleggByljer, 11.11.2011 - 23:57, skrev:

Tanken slo meg også da Tony og Geezer kalte prosjektet med Dio og Vinnie for Heaven & Hell i stedet for Black Sabbath (som de kalte seg da de ga ut plata Heaven & Hell). Dette gjorde de for å blidgjøre Ozzy i tilfelle at de trengte ham i fremtiden, og det gjorde de altså nå :)

Vakke den historien jeg leste. Sharon truet visstnok med søksmål hvis de benyttet BS navnet.
Gluke

www.hugeracksinc.com

#17 Jowasv

Viderekommen

• Medlemmer
  • 170 Innlegg:

Skrevet 12.11.2011 - 20:54

Skummelt prosjekt.
Fallhøyden er stor.
Gitarer: EB Music-man JP6, EB Music-man Luke, Fender American Deluxe Fat Strat, ESP Eclipse VHB, Fender MIM Tele, Ibanez Les Paul, Levin akustisk
Forsterker: Ibanez TA-20 akustisk, Ibanez TSA-15 Combo, 2x Orange PPC112 kab

http://www.liverpool.no

#18 Microdomus

Gitarrocker

• Medlemmer
  • 261 Innlegg:

Skrevet 12.11.2011 - 22:11

^^Nope! :)

Så dem i Oslo `97(-Bill Ward), så denne reunion`n må jeg få med meg "igjen". Fikk plekteret til Tony Iommi, så bra minner fra den konserten jah! :D

#19 Byljer

Gitarrocker

• Medlemmer
  • 762 Innlegg:

Skrevet 12.11.2011 - 22:12

Vis innleggGluke, 12.11.2011 - 20:49, skrev:

Vakke den historien jeg leste. Sharon truet visstnok med søksmål hvis de benyttet BS navnet.

Har hørt den historien ja, men eier ikke Tony Iommi rettighetene på Sabbath navnet da? Mulig jeg tar feil, men mener å ha hørt at han kjøpte rettighetene på "Black Sabbath" navnet?

Som posten ovenfor sier så er fallhøyden stor, men holder helsa på Ward så tror jeg det går steike godt. Har hørt en del på liveplata fra forrige reunion (98?), og jeg synes bandet låter veldig bra på den skiva. Har sett DVDn også, og ble overrasket over hvor bra trommis Ward egentlig er.

Black Sabbath v. Ward og Osbourne er vel kanskje et eksempel på hvorfor det er lurt å holde seg borte fra narkotika :P
-Fender Bassman '59 LTD

#20 Audun

"Smartass"

• Moderators
  • 8604 Innlegg:

Skrevet 12.11.2011 - 22:18

I følge den nye boka til Tony Iommi, bestemte de seg for ikke å bruke Black Sabbath-navnet med Dio-besetningen (Heaven & Hell) fordi de nettopp hadde turnert med Ozzy under det navnet, og ville ikke forvirre fansen. De spilte ikke gammelt materiale heller, bortsett fra det som var gitt ut med Dio. Tony skriver også at han etter hvert har fått et godt forhold til Sharon på tross av tidligere stridigheter Hun gå sågar ut soloplata til Tony, "Iommi" på the Osbournes selskap - Divine i 2000.

Audun på ReverbNation
Audun på Myspace