Hopp til innhold

Ny elektrisk gitar..hvilken?

31 replies to this topic

#21 Isvarmt

Viderekommen

• Medlemmer
  • 99 Innlegg:

Skrevet 12.11.2011 - 05:09

har lyst på les paul studio, mn er usikker om pickupene kan coilsplittes uten problemer, har lest at man trenger 4 conductors? noen som vet hvor mange en Gibson les paul studio har standard? :) hvor bra coil split vil bli vet jeg ikke men har hørt diverse på youtube ,og det høres ikke så verst ut ! :P

#22 Isvarmt

Viderekommen

• Medlemmer
  • 99 Innlegg:

Skrevet 12.11.2011 - 05:10

kommer nok til å savne gison lyden ufattelig mye hvis jeg kjøper strat...

#23 Tarzan

Nybegynner

• Medlemmer
  • 73 Innlegg:

Skrevet 12.11.2011 - 09:22

Hei, jeg selger en strat style gitar her på forumet, en UTROLIG allsidig gitar! sjekk ut linken :

http://forum.gitarno...de-rh4-classic/

#24 petereastgrove

Nybegynner

• Medlemmer
  • 27 Innlegg:

Skrevet 29.01.2012 - 05:32

Thanks for the posts on Eastgrove, and I have had 4 customers in Norway....am proud that my pickups are being used in such great looking guitars and by some awesome guitarists.

mange takk,

Peter östlund
St. Louis, Missouri USA

#25 petereastgrove

Nybegynner

• Medlemmer
  • 27 Innlegg:

Skrevet 29.01.2012 - 06:00

Nice looking guitar with the Eastgrove pickups,

Pete (eastgrove) Ostlund

peastgrove@yahoo.com

#26 RandyRhoadsFan

Nybegynner

• Medlemmer
  • 66 Innlegg:

Skrevet 29.01.2012 - 09:30

http://www.sound1.co...Produkt_ID=5392

#27 OsloGutten

Gitarrocker

• Medlemmer
  • 275 Innlegg:

Skrevet 30.01.2012 - 17:08

Vis innleggIsvarmt, 12.11.2011 - 05:09, skrev:

har lyst på les paul studio, mn er usikker om pickupene kan coilsplittes uten problemer, har lest at man trenger 4 conductors? noen som vet hvor mange en Gibson les paul studio har standard? :) hvor bra coil split vil bli vet jeg ikke men har hørt diverse på youtube ,og det høres ikke så verst ut ! :P
Hvis du tror at du kan få en les paul til å låte som en strat, må du tenke om igjen. Ja, gitaren blir kanskje mer allsidig, men etter mine erfaringer med coilsplit har det endt med at jeg aldri bruker den.

Hadde jeg vært deg ville jeg spart opp et par tusenlapper ekstra (hvis du skal kjøpe ny), og kjøpt en gibson les paul traditional. Den har coilsplit hvis jeg ikke husker feil. Hvis du da beholder tele'n din, vil du ha en allsidig samling med elekriske gitarer.

#28 AlexFossum

Gitarrocker

• Medlemmer
  • 228 Innlegg:

Skrevet 05.02.2012 - 07:05

rg 550?

#29 PerH

Nybegynner

• Medlemmer
  • 28 Innlegg:

Skrevet 19.02.2012 - 10:51

Mht pris/kvalitet er en HSS-strat en bra all-round gitar. Mine favoritter er Suhr Modern GG-sign tett fulgt av PRS CU24 (med modda elektronikk), men for slike gitarer betaler man strengt tatt alt for mye bare for navnet. Der er vanskelig å forsvare et prispåslag på 20k eller mer.

Av litt eldre gitarer har jeg blitt imponert over allsidigheten til Fenders Contemporary modeller fra slutten av 80-tallet. Disse er etter min mening undervurderte. Selv om de er produsert i Japan er kvaliteten svært bra. De har heller ikke oppnådd vintage status enda så man finner av og til rene prakteksemplarer til overkommelige priser.

Mitt siste tips til de som leter etter en all-round gitar er å vurdere å installere Tremolno hvis man går for en form av superstrat. Når brua kan låses i en håndvending kan man både få frem nye kvaliteter mht sustain, bedre mulighet for bending med flere strenger, samt at det gjør det mulig å skifte fra flytende bro til drop-tuning på et øyeblikk.

Dette innlegget har blitt endret av PerH: 19.02.2012 - 22:45

#30 Tommern

Multikonsulent og Krokodilletemmer

• *Støttemedlem
  • 1787 Innlegg:

Skrevet 19.02.2012 - 11:11

Hva med bare å vente litt, og gå for Gitarnorge gitaren... Da får du en unik gitar, enkelt modifiserbar,flett ny, til max 3k... ;)
Canadian Breed T-Class Custom
Levinson Blade Delta Standard
Höfner HA-GA 04
Mesa Boogie MkI RI

#31 Kossoff

Psychofunkadelic

• Medlemmer
  • 1413 Innlegg:

Skrevet 19.02.2012 - 21:31

Bajatelen min er den mest allsidige gitaren jeg har! Så IMO, ikke selg telen din! Tror en Les Paul kan være et godt supplement! Sjekk også ut eldre Yamaha, Burny, Greco, Tokai og Ibanez Artist! Det er vel så gode gitarer som Gibson!
Torture Device

Sitat fra en forumitt:
Akkurat trommiser ser jeg på mye mindre upersonlige enn f eks gitarister.
Feks. ingen spiller trommer med feel.

#32 mislykketmusikant

Nybegynner

• Medlemmer
  • 7 Innlegg:

Skrevet 23.02.2012 - 22:16

ibanez har jo mye tøft, da. og prs.

og som hr.fossum ovenfor foreslo, er ibanez rg 550 en god gitar.

ellers får man jo også split-humbuckere, som ved hjelp av en bryter på en måte slår av halve humbuckeren, og man kan tilnermet få lyden av en single-coil. jeg har svært gode erfaringer med min jackson jtx `87, som har en slik split-humbucker nermest bridgen.

personlig er jeg ikke noe fan av les paul. synes vektfordelingen er helt feil, og de jeg har spilt på, har vært tungspilt. mulig jeg har vært uheldig, men.....kul lyd, om man kombinerer den med en skikkelig forsterker, da.

jeg synes telecaster og stratocaster er fantastiske gitarer å spille på. som mange andre foreslår: ikke selg telecasteren.