Hopp til innhold

[Solgt] Laney Klipp 60, Framus 2x12 og Dr. Z Airbrake

rør

7 replies to this topic

#1 Grohl

Aparte

• Medlemmer
  • 1322 Innlegg:

Skrevet 31.10.2011 - 09:16

Laney Klipp [SOLGT]

60 Newtonmeter/sekunder rørforsterker. Spiller høyt nok for de fleste. Hadde denne på service hos Ernst Nærø for ca. 1,5 år siden der rør og en rørsokkel ble byttet. Tror jeg kan telle på én hånd hvor mange ganger den er brukt siden. Står hos min mormor da jeg ikke har plass til å ha den hjemme. Dette er en gammel forsterker som ble laget på syttitallet, akkurat året vet jeg ikke. Dette er vel blant de første forsterkerne som kunne skryte på seg av å ha to kanaler. En normalkanal og en Klippkanal. Klippkanalen skal lage en mer fuzzaktig lyd. Da den jeg har er den eneste Klippen jeg har prøvd så er jeg litt usikker på om klippinga fungerer som den skal. Kanalen fungerer fint, men jeg tror at det skulle vært mer fuzz når man har på klippen (den kan skrues av med en switch). Jeg har vel alltid uansett kjørt den andre kanalen. Forøvrig delt eq på kanalene. To innputs på hver kanal. Låter gammel Sabbath når den kjøres. Husker jeg testet den med T-rex Jordhonning. Det låt kuler og krutt. Har brukt den som dommedagsmaskin på 8x10 basskabinett. Sjelden sak i Norge, men ikke umulig å få tak i fra det store utland. Norsk strøm.

Pris: 7000,- evt. bud

Framus FR212 CB [SOLGT]

To ganger tolv vintage 30 elementer. Er vel ikke så mye å si. Åtte ohm. Tror Framuslogoen har falt av.

Pris: 2000,- evt. bud

Dr. Z Airbrake [SOLGT]

Attenuator som ikke ser ny ut, men fungerer fint. Er vel lagd for 8 ohm i utgangspunktet, men fungerer til 4 og 16 også. Har en sånn fin bedroom level for spill på... ja du kan jo gjette.

Pris: 1500,- evt. bud

Jeg må ikke selge, men er åpen for bud om man synes prisene er horrible. Send isåfall en personlig melding. Har heller ikke tid til å pakking og sending, men kan få lånt meg en bil i helg for å være litt behjelpelig i området rundt tigerstaden. Kan selvfølgelig prøves etter avtale ved siste stasjon mot øst linje 1 og 2.

Kjøp alt for 9 000,-

Kan byttes i motorsykkel opp til 25000 ca.

Bilder (Kabinett og attenuator skal jeg få tatt bilde av):

Postet bilde
Postet bilde

Dette innlegget har blitt endret av Grohl: 12.12.2011 - 09:23

#2 Grohl

Aparte

• Medlemmer
  • 1322 Innlegg:

Skrevet 02.11.2011 - 09:49

Har tenkt meg om og prisen på toppen var litt i overkant. Satt ned fra 9k til 7k.

#3 Grohl

Aparte

• Medlemmer
  • 1322 Innlegg:

Skrevet 04.11.2011 - 09:24

Ting er lagt ut på finn. Ser ut til at attenuator og kabinett går for 3000 om ingen skulle melde interesse.

#4 Grohl

Aparte

• Medlemmer
  • 1322 Innlegg:

Skrevet 07.11.2011 - 09:20

Bare forsterkeren igjen. Ingen som vil ha en sjelden sak?

#5 Grohl

Aparte

• Medlemmer
  • 1322 Innlegg:

Skrevet 14.11.2011 - 11:51

Må drøye salget. Forsterkeren lager en ulyd og klippkanalen fungerer ikke som den skal.

#6 Aphelion

Stasminister og autotune-konge

• Moderators
  • 14806 Innlegg:

Skrevet 14.11.2011 - 11:52

Newtonwhatnow?
Hr. Smiths Venner - en hyllest til Jokke!

Peavey 5150 vurderes solgt!

'89 Gibson Les Paul Custom
'03 Gretsch 6120 Chet Atkins hollowbody
'94 Fender MIJ Stratocaster med EMG-SA + SPC
'88 Charvel Model 3

Xotic AC Booster, basstom DIY-boost, PB 3.14 Fuzz, Dunlop Crybaby 535Q, Boss RE-20
Peavey 5150 topp, Fender Bassman 70 silverface topp, Orange PPC212OB kabinett

#7 Grohl

Aparte

• Medlemmer
  • 1322 Innlegg:

Skrevet 14.11.2011 - 12:06

Effekt, watt, er arbeid dividert med tid. Evt. energi dividert på tid. Energi er beskrevet som Joule som igjen er definert som Newtonmeter. Watt er et teit da det finnes andre benevninger som gir et bedre bilde av hva som egentlig skjer fysisk sett.

#8 Grohl

Aparte

• Medlemmer
  • 1322 Innlegg:

Skrevet 12.12.2011 - 09:22

Da er alt solgt.