Hopp til innhold

Flere gitarer, fra deler til gitarer.

Warmoth Ibanez Babicz Swirl Eastgrove

17 replies to this topic

#1 The Euphor

En puzzlete fyr...

• Moderators
  • 9051 Innlegg:

Skrevet 22.10.2011 - 21:04

Først og fremst må det sies at jeg over en periode på noen år har samlet opp diverse deler som ikke har fått fast tilhørighet noe sted. Dette bestemt jeg meg for å få ordnet opp i. For noen måneder siden fikk jeg en e-post med tilbud om en telekropp, ferdig lakkert. Jeg slo til på den, vel vitende om at jeg allerede hadde en kropp som manglet hals... Så, hva gjør man? Man setter saker i sving for å få ferdigstilt det man har deler til å få ferdig.

Utgangspunkt:
1. Kropp og hals, i frilynt Ibanez utførelse, laget av Jaden Rose i England (han har sluttet med slikt men lager i disse dager Jaden guitars). Fast stol, HS oppset, skallopert hals. Halsen her har blitt brukt på #2. Fast stol fra Gotoh. DiMarzio X2N og Chopper mikrofoner - grønne. Stemmeskruene er lilla og fra Sperzel.

2. En Ibanez RG750. Halsen på denne var vrak, pga tidligere eiers forsøk på skallopering. Ble ikke mye hals igjen, ustabil kan du si. Halsen fra #1 har i lengre tid stått på denne. Selv om det er Edge tremolo, og halsen ikke har låsbar nøtt - fungerer greit nok, men ikke optimalt. Denne har en PAF Pro, må sikkert matche med nye mikrofoner, fargene står ikke i stil. :(

3. En stykk telekropp.

Hva blir gjort?
1. Det jeg har gjort er å sette bort kropp fra #1 til en lokal kunstner. Hun har stort sett malt koster (sånne store som står utendørs) og dørskilt, og sikkert mye annet. Hun har fått helt frie tøyler og jeg aner ikke hva hun kan komme opp med. Blir spennende å se om de grønne mikrofonene matcher hennes tema... :D Halsen skal rappes fra #2, slik at disse delene ender opp der de skal.

2. Har fått kjøpt en original Ibanez RG770DX hals. Det vil si lønn gripebrett med lilla haitenner som innlegg. Denne har også fått lakkert hodet hvitt. Gitaren er som seg hør og bør orange. Ligger an til en mektig liten fargeklatt. Denne halsen har vært med Steve Vai på turné, det er jo litt stas. Derimot lite trolig at han har brukt den. Han hadde tidlig på 2000-tallet med seg et antall gitarer kalt "Lasher", disse ble av og til knust på scenen, og var ofte billigere modeller. Har hardvare fra den originale halsen som er ødelagt. Denne gitaren blir i så måte en ekte RG750/770. :) Hurra!

3. Telekroppen. Denne har fått pickups fra Eastgrove. Stol fra Babicz - spurte flere steder på nettet, uten å finne noen som hadde testet en, så da måtte jeg teste... Hals ble bestilt fra Warmoth. De hadde ikke det jeg ville ha, så de fikk lage en. Denne har også fin rosa reim med fluff, tilhørende reimlås. Tror også den har stemmeskruer av låsbar type.

Alt i alt mangler det bare småting, som halsplater, kontrollplate, potmeter og lampeledning... Så er alt i boks. Skal legge ut noen bilder av hvordan ting ser ut nå, så blir det en oppdatering når en eller flere av gitarene er ferdigstilte. :)

1. Postet bilde
Samme hals på den orange kroppen, hører altså til #1.

2. Postet bilde

3. Postet bilde
Postet bilde
Retasting nachos, exhaling beer, I love getting drunk.
Musikk er matematikk.
"Endelig en metalltrommis som slår ordentlig hardt. Jeg er så jævla lei alle som ser ut som de sitter og strikker bak trommesettet. Bare så vidt de er borti cymbalene. Det låter jo så tannløst. Hva er det som er metall med det?"
www.turbo-tuner.com
Kadenser og resolusjon

#2 Audun

"Smartass"

• Moderators
  • 8604 Innlegg:

Skrevet 22.10.2011 - 21:47

Sjokkartet! ;)
Slash: "I can hear some really cool bluesy licks at the end here, so if you just let me get my Les Paul...."
Keith: "There's no way you're coming anywhere near my track!"

Audun på ReverbNation
Audun på Myspace

#3 askret

Psychofunkadelic

• *Støttemedlem
  • 2068 Innlegg:

Skrevet 22.10.2011 - 22:08

Dette kan bli moro!
Amper: Mesa/Boogie Roadster, Ibanez TSA15H, Madamp G2 (2watt rør) og en Roland MicroCube
Kabinett: Marshall 1922, med 2xV30, Harley Benton 2x12, . Ibanez TSA112C og 2 stk hjemmelagde 1x12 V30 kabinetter
Gitarer: Fender VG Strat, Gibson Les Paul Gothic, Gibson Explorer, LTD Snakebyte og flere andre..
Annet: Boss GT-100 og et hav av pedaler, stadig noe til salgs!

#4 CastorFiber

Forumbudeie

• Administrators
  • 11771 Innlegg:

Skrevet 22.10.2011 - 22:13

Hau, hau- ser du er i ferd med å komme deg over tapet av en viss gitar i farge "Electric cherry".. :)

Hva er den rosa fuskepelsen på det nederste bildet?
Gjør deg og meg en tjeneste! Skaff deg ekstra stor Dropbox (genialt program) ved å klikke på linken! Jeg får også større box.
Dropbox er kort sagt gratis lagringsplass på nettet. Funker på smarttelefoner også. 2GB er gratis. Bruker du linken, får du 2,3 GB.

http://db.tt/8bNRgeY

Tusen takk for hjelpen! Det setter jeg stor pris på. Send meg en PM hvis du slår til!

#5 Haakenstad

Only the strongest will survive

• Medlemmer
  • 4165 Innlegg:

Skrevet 22.10.2011 - 22:13

Harry og glorete er jo også en stil :P
Teh Gearz:
Gitarer: '04 Gibson Voodoo Explorer
Amps: Krank Krankenstein Jr. 50(SELGES: http://forum.gitarno...kenstein-jr-50/), Blackstar HT-5S, Roland Jazz Chorus 120
Effekter: T.C. Electronics G-Major, Ibanez Tubescreamer 808, Boss TU-2

Vis innleggGunnarpåMo, 05.03.2012 - 19:05, skrev:

Tror ikke at Alf egentlig ler. Han er bare så full av Jesus at det tyter ukontrollert ut.

#6 sarge

Psychofunkadelic

• Medlemmer
  • 2630 Innlegg:

Skrevet 22.10.2011 - 22:14

Spennende. Dette blir ihvertfall ikke trehvite, stuerene møbelgitarer.
Youth is wasted on the young

#7 Tell

Riff-o-mania

• Medlemmer
  • 1145 Innlegg:

Skrevet 22.10.2011 - 22:19

Sattan! Gleder meg til å se dette bli ferdig. Utrolig sexy tuners på bilde #1 der :D
Teh gear:
Gitarer: ESP LTD JD-600, Ibanez RGR465M, Jackson JRR-94
Amp: Blackstar HT-40 Club
Pedaler etc: TC PolyTune, MXR Carbon Copy, Boss EQ, Maxon OD808

#8 fender112

Viderekommen

• Medlemmer
  • 108 Innlegg:

Skrevet 22.10.2011 - 22:29

oi!
dette blir spennende!
GEAR
gitarer fender mim telecaster, epiphone stratocaster, morgan akustisk,
admira klasisk
bass gtx 50
amper hughes & kettner edition blue 15-R, stage AAR

#9 The Euphor

En puzzlete fyr...

• Moderators
  • 9051 Innlegg:

Skrevet 22.10.2011 - 22:56

Vis innleggCastorFiber, 22.10.2011 - 22:13, skrev:

Hva er den rosa fuskepelsen på det nederste bildet?
Det er det vi kaller ei skikkelig reim. :D
Musikk er matematikk.
"Endelig en metalltrommis som slår ordentlig hardt. Jeg er så jævla lei alle som ser ut som de sitter og strikker bak trommesettet. Bare så vidt de er borti cymbalene. Det låter jo så tannløst. Hva er det som er metall med det?"
www.turbo-tuner.com
Kadenser og resolusjon

#10 Troll

Strange Deja Vu

• *Støttemedlem
  • 10560 Innlegg:

Skrevet 23.10.2011 - 02:17

Vis innleggThe Euphor, 22.10.2011 - 22:56, skrev:

Det er det vi kaller ei skikkelig reim. :D

Er vell litt å ta i! :lol:
'09 Schecter Blackjack ATX C-1
'08 Schecter Hellraiser C-7 NT
'05 Epiphone LPC m/ EMG 60/81
'XX Taylor BB akkustisk
Marshall JVM, Madamp AM15MkII > Framus 212V30 > custom 1x12 V30 >> PODXT ms, UX1

#11 Loztboy

Psychofunkadelic

• *Støttemedlem
  • 1372 Innlegg:

Skrevet 23.10.2011 - 22:13

Hmm. Den telekroppen var jo dritfet!

#12 petereastgrove

Nybegynner

• Medlemmer
  • 27 Innlegg:

Skrevet 29.01.2012 - 05:50

Takk for at du bruker Eastgrove elektrisk gitar mikrofoner!

I am new to the forum and will try to learn some Norsk....I understand a little Svensk...I am american, so be patient...and also am a Swede, so be very patient...lol

Pete Ostlund

#13 The Euphor

En puzzlete fyr...

• Moderators
  • 9051 Innlegg:

Skrevet 29.01.2012 - 06:32

Oh, denne tråden hadde jeg glemt helt... Vel, på tide med en oppdatering!

Postet bilde
Hals fra Warmoth med Schaller stemmeskruer. Årsaken til at jeg valgte Schaller var at de for meg er uprøvde. Halsen har følgende specs:
										Category							Option											
Headstock							Telecaster®											
Construction							Warmoth Pro											
Orientation							Right Handed											
Shaft Wood							Birdseye Maple											
Fingerboard Wood							Birdseye Maple											
Nut Width							1 11/16"											
Back Contour							59 roundback											
Fretwire							6105											
Tuner ream							Schaller (25/64", 11/32")											
Mounting Options							Standard 4 Bolt											
Fret Number							22											
Radius							10-16" Compound											
Inlays							Abalone Face Dots											
Nut Install							GraphTech Black TUSQ XL											
Neck Finish							Clear Satin Nitro											
Scale							25-1/2 in.			

Veldig fornøyd med halsen! Den er mye tykkere enn de halsene jeg har på Ibanezgitarene, men jeg har nok blitt eldre. :)

Så! Videre finner vi en stol fra Babicz i krom, med mikrofoner fra Eastgrove - som jeg absolutt kan anbefale på det varmeste! Gode produkter til en veldig billig penge. Og du får en lapp med ditt navn under mikkene. Bra, for når noen om 100 år blir nysgjerrige tror alle at eieren av denne gitaren en gang i tiden var en gitarhelt. Awesome! :)

Ja, hva mer kan man si? Valgte knotter uten farge, men som er litt annerledes enn de vanlige. Dette var rett og slett fordi det var de knottene som hang rett bak meg da gitaren var nesten ferdig. :) Prøvde med brun - ikke pent!

Dette er det beste bildet så langt, prøver å få til en innspilling, så det blir vel en blues eller noe snart. :)

Postet bilde
Musikk er matematikk.
www.turbo-tuner.com
Kadenser og resolusjon

#14 kristoffereide

Kønig

• Moderators
  • 2997 Innlegg:

Skrevet 29.01.2012 - 09:21

ehhh, hallo! Legg opp bilder av undersiden av mikkene da
*Relativt fantastisk*
Tilgi mine mange skrivefeil, jeg bruker iPhone...

Feedback for kjøp/salg
www.eanalog.com

#15 The Euphor

En puzzlete fyr...

• Moderators
  • 9051 Innlegg:

Skrevet 29.01.2012 - 12:58

Vis innleggkristoffereide, 29.01.2012 - 09:21, skrev:

ehhh, hallo! Legg opp bilder av undersiden av mikkene da
Har ingen bilder av klistrelappene med navn! :D
Musikk er matematikk.
www.turbo-tuner.com
Kadenser og resolusjon

#16 germaniumkid

Gitarrocker

• Medlemmer
  • 451 Innlegg:

Skrevet 29.01.2012 - 13:24

Ser omtrent slik ut:

Postet bilde

#17 petereastgrove

Nybegynner

• Medlemmer
  • 27 Innlegg:

Skrevet 03.02.2012 - 05:47

thanks for mentioning my pickups... here is a link to some p90s on a homemade guitar...my son recorded it on our new ZOOM recorder

but the bridge p90 is played first, then the middle strat, and then the neck p90.

I have 4 customers from Norge, hope I get more....great folks in Norge

peastgrove@yahoo.com

#18 Rakken

Viderekommen

• Medlemmer
  • 113 Innlegg:

Skrevet 03.02.2012 - 21:10

Joda, litt gratis reklamering må da være lov :ninja:
Gitarer:
Fender American Standard Stratocaster
Yamaha LL6 (akustisk)
Forsterker: