Hopp til innhold

Laboga The Beast.

4 replies to this topic

#1 Dead Theory

Gitarrocker

• Medlemmer
  • 328 Innlegg:

Skrevet 07.10.2011 - 21:46

Noen her som har den å kan gi meg en liten review av den? Hvordan er clean channeln? Bør jeg gå for comboen eller toppen?

#2 Dead Theory

Gitarrocker

• Medlemmer
  • 328 Innlegg:

Skrevet 23.10.2011 - 14:28

anyone?

#3 rocktrond

Gitarsjappe og greier

• *Støttemedlem
  • 3785 Innlegg:

Skrevet 24.10.2011 - 14:51

En review fra meg vil vel ikke oppfattes som helt subjektiv :P

Men jeg personlig ville i alle fall gått for toppen fremfor komboen. Mye mer fleksibelt i og med at toppen lett driver en 4x12 kasse om du skulle få lyst til det. Ok det kan du gjøre med toppen også - men det ser ikke like fett ut, og toppen er lettere å flytte på :) Desuten liker jeg å ha rør fysisk adskillt fra kammeret der det tross alt er en del vibrasjoner. Vet ikke om det finnes noen studier som underbygger min magefølelse på at rør har kortere levetid i en kombo dog :P

#4 Dead Theory

Gitarrocker

• Medlemmer
  • 328 Innlegg:

Skrevet 21.01.2012 - 17:02

Hvordan funker denne til Djent og lignende metal?:)

#5 Troll

Strange Deja Vu

• *Støttemedlem
  • 10560 Innlegg:

Skrevet 21.01.2012 - 22:21

Rør kan ofte ha noe kortere levetid i comboer ja, men det er primært pga måten den er bygget inn i kabinettet til comboen.. Oftest er ampen plassert opp-ned for å få tonekontrollene helt øverst på kabinettet, og dette fører til at rørene er snudd opp ned og mindre varme vil gå tapt, fordi varme siger oppover^^

Etter hva jeg har hørt, så skal den duge ganske bra til metal. Men skal du kjøre veldig nedstemte gitarer gjennom en lav-watts-amp så er det litt begrensninger for hvor rent til vil låte.. ;)
'09 Schecter Blackjack ATX C-1
'08 Schecter Hellraiser C-7 NT
'05 Epiphone LPC m/ EMG 60/81
'XX Taylor BB akkustisk
Marshall JVM, Madamp AM15MkII > Framus 212V30 > custom 1x12 V30 >> PODXT ms, UX1