Hopp til innhold

[Annonse] Armor Gold Cables - Great tone, low noise, virtually indestructible

25 replies to this topic

#1 PowerGuitar.no

Forhandler

• Kommersielle aktører
  • 101 Innlegg:

Skrevet 01.08.2011 - 12:51

Oppdatert 20.02.2012: På lager igjen!!!

Dette er kabler som bl.a gikk helt til topps i en test Guitar World Magazine hadde av 49 forskjellige kabler (det var etter dette jeg ble obs. på dem). Har siden kun brukt disse selv. De har kun solgt direkte fra sine hjemmesider i alle de år, men nå la jeg merke til at de hadde åpnet for forhandlere - så jeg tok kontakt med dem. Og nå er det klart - PowerGuitar.no blir forhandler av disse Postet bilde
Dette er jeg veldig glad for - da jeg har ønsket å kunne selge disse i mange år nå (siden PowerGuitars spede start). Jeg bestiller inn første lagerbeholdning uka som kommer. Ta kontakt (powerguitar@me.com) om noen er interesert i å bestille/reservere noen spesielle lengder. Se nettsidene deres for spesifikasjoner.

Postet bilde

Postet bilde

Postet bilde

Dette innlegget har blitt endret av PowerGuitar.no: 20.02.2012 - 15:46

PowerGuitar.no
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Mayones gitarer // DBZ gitarer // Buddy Blaze gitarer // Laboga forsterkere // Diamond forsterkere
Pro Tone pedaler // Mad Professor pedaler // Aurora fargerike strenger // Bare Knuckle Pickups
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Send PM til rocktrond brukeren min - da jeg sjelden er logget på med denne forhandlerkontoen

#2 rocktrond

Gitarsjappe og greier

• *Støttemedlem
  • 3785 Innlegg:

Skrevet 02.08.2011 - 10:59

"... it's a very high quality cable!" Du vet hva de sier - en god ting kan ikke gjentas for ofte :lol:

#3 fuzz-mullah

Gitarrocker

• Medlemmer
  • 397 Innlegg:

Skrevet 02.08.2011 - 12:06

Trond, er disse kablene økologiske..? Ser for meg at yttermaterialet ikke helt tilfredsstiller kravene til veganere og økopater :lol:
Silence is the new loud...

Gitarer: Flaxwood Liekki, Fender Strat (mex), MJT telecaster, Squier Classic Vibe 60's Telecaster, Epi LP100, Egenherpa fretless-gitar, Taylor 114CE
Forsterkere: Egnater Rebel-20, Vox DA-5, Fender Champion 600
Alt for mange pedaler, samt diverse annet stæsj...

#4 rocktrond

Gitarsjappe og greier

• *Støttemedlem
  • 3785 Innlegg:

Skrevet 02.08.2011 - 12:24

Vis innleggfuzz-mullah, 02.08.2011 - 12:06, skrev:

Trond, er disse kablene økologiske..? Ser for meg at yttermaterialet ikke helt tilfredsstiller kravene til veganere og økopater :lol:
Finnes det noen som helst kabler som er økologiske? :huh: Må tilstå at jeg aldri har hørt snakk om denne problemstillingen når det gjelder kabler. :rolleyes:
Men siden de varer herfra og til evigheten, så bidrar de til mindre avfall og mindre forbruk, og er miljøvennlige på den måte i alle fall :lol:

#5 fuzz-mullah

Gitarrocker

• Medlemmer
  • 397 Innlegg:

Skrevet 02.08.2011 - 12:50

De eneste kablene som er økologiske er vel de som bruker hamp-clothing, men det er kun aktuelt hvis man har tenkt å røyke kablene :lol:

Fra spøk til alvor: Jeg må vel se å få bestilt meg en slik kabel, så kan jeg ta en shootout der jeg sammenligner dem med Evidence Audio Melody og Evidence Audio Lyric HG. Skal også ta en alvorsprat med bikkja - hun er nok behjelpelig med å teste om kablene virkelig er "virtually indestructable"... Ingenting som slår tyggetesten til en liten terrierfrøken ;)

Gitarer: Flaxwood Liekki, Fender Strat (mex), MJT telecaster, Squier Classic Vibe 60's Telecaster, Epi LP100, Egenherpa fretless-gitar, Taylor 114CE

#6 rocktrond

Gitarsjappe og greier

• *Støttemedlem
  • 3785 Innlegg:

Skrevet 02.08.2011 - 13:05

Vis innleggfuzz-mullah, 02.08.2011 - 12:50, skrev:

Skal også ta en alvorsprat med bikkja - hun er nok behjelpelig med å teste om kablene virkelig er "virtually indestructable"... Ingenting som slår tyggetesten til en liten terrierfrøken ;)
Det må gjøres som en videotest :D

#7 xshorteyx

Suhr(e)hue

• Medlemmer
  • 2956 Innlegg:

Skrevet 14.09.2011 - 21:05

Hmm. Fikk lyst på en.
Suhr Pro S3 Bengal-Burst. An ultimate strat.
Fractal Audio Axe FX Standard + MFC-101
Marshall Valvestate 8008 poweramp + gammalt halvrusje Marshallcab av en sort

Ibanez Thinline Telecaster '73

#8 orsvend

Bruktselger

• Medlemmer
  • 1778 Innlegg:

Skrevet 14.09.2011 - 21:12

Ikke verst pris heller gitt. Må nok ha noen sånne når det renner litt penger inn på kontoen! Når får du neste ladning? Kunne tenke meg 2stk 6m instrument, en rett/rett og en rett/vinklet, og 1stk 1,2m instrumentkabel.
Gibson R6, Bob Logan tele & Fargen Olde 800

#9 rocktrond

Gitarsjappe og greier

• *Støttemedlem
  • 3785 Innlegg:

Skrevet 16.09.2011 - 19:33

Da er kabler på vei ut til det ganske land. Brukte tid på postkontoret til å prøve å finne billigste måte å sende de forskjellige antall og størelser på :)

#10 basstom

#&"%€&#

• Medlemmer
  • 946 Innlegg:

Skrevet 16.09.2011 - 22:15

Supert...håper ene pakka var til meg :)

#11 denyeverything

Psychojazz

• *Støttemedlem
  • 1581 Innlegg:

Skrevet 16.09.2011 - 22:59

Samme her, men ble plutselig litt usikker på om jeg bestilte... :|

#12 rocktrond

Gitarsjappe og greier

• *Støttemedlem
  • 3785 Innlegg:

Skrevet 20.09.2011 - 17:33

Tror de fleste som har bestillt skal ha mottatt dem i posten nå - og i alle fall ha fått en epost med faktura :)

Fortell gjerne hva dere synes - selv om noen av kvalitetene ikke beviser seg selv annet en ved bruk over tid.

Postet bilde

#13 Hallstein

Så jævlig biased

• Medlemmer
  • 1406 Innlegg:

Skrevet 20.09.2011 - 19:07

Jeg vil bare legge til det at Mayones sine kabler faktisk er kjempebra. Har hatt gitaren og kabelen jeg fikk med, i snart ett år, og kabelen har tatt en god del beatings, men er enda i perfekt stand !
Gear :
'90 Gibson Les Paul Classic
'05 Fender Custom Shop Stratocaster 1959 Reissue "Closet Classic"
'11 Taylor 214e (Grand Auditorium)
Armor Gold Kabler !

Fractal Audio Axe FX ULTRA, Fractal Audio Atomic Reactor FRFR (Powered Cab)

#14 PowerGuitar.no

Forhandler

• Kommersielle aktører
  • 101 Innlegg:

Skrevet 22.10.2011 - 10:23

Hva synes gutta som har mottatt og testet litt?

Og dere andre - vi har flere igjen ;)
PowerGuitar.no
Mayones gitarer // DBZ gitarer // Buddy Blaze gitarer // Laboga forsterkere // Diamond forsterkere
Pro Tone pedaler // Mad Professor pedaler // Aurora fargerike strenger // Bare Knuckle Pickups
Send PM til rocktrond brukeren min - da jeg sjelden er logget på med denne forhandlerkontoen

#15 Hallstein

Så jævlig biased

• Medlemmer
  • 1406 Innlegg:

Skrevet 22.10.2011 - 14:45

Godt fornøyd, skikkelig solid kabel ! Har egentlig ingenting å utsette.... Største problemet nå blir vel ødelagte jacks i hver ende, ikke ødelagt kabel :P
Gear :
'90 Gibson Les Paul Classic
'05 Fender Custom Shop Stratocaster 1959 Reissue "Closet Classic"
'11 Taylor 214e (Grand Auditorium)
Armor Gold Kabler !

Fractal Audio Axe FX ULTRA, Fractal Audio Atomic Reactor FRFR (Powered Cab)

#16 basstom

#&"%€&#

• Medlemmer
  • 946 Innlegg:

Skrevet 22.10.2011 - 23:07

Lydmessig opplevde jeg en liten økning i bassen i forhold til mine gamle noname kabler. Har ikke testa opp i mot mange forskjellige kabler, så dette er vel egentlig ikke en holdbar test :)
Med økning i bassen så mener jeg mellombassområdet. På bassgitar hørte både gitaristen vår og jeg at det var mer trøkk i øvre bassområdet og flatere igjen i bunnen. På gitar vil dette si mer i bunn generelt, da bassgitar går mye dypere og man kan høre at det flater ut igjen langt nede i frekvens.

Ellers virker kablene rimelig solide, har ikke fått brukt dem nok/løpt nok rundt med dem til å komme med noe uttalelse ennå :)

#17 fuzz-mullah

Gitarrocker

• Medlemmer
  • 397 Innlegg:

Skrevet 23.10.2011 - 13:14

Når jeg sammenligner Armor Gold kabelen med Evidence Audio Lyric HG og Evidence Audio Melody, sitter jeg igjen med et inntrykk av at Armor Gold kabelen taper litt i bunnen av frekvensspekteret. Det er som om jeg mister litt av bunnen i signalet, men toppen er fint til stede. Hvis jeg ikke hadde sammenlignet med disse andre, relativt dyre kablene, ville jeg sagt at det var en svært god kabel. Etter sammenligningen sier jeg fremdeles at Armor Gold er en svært god kabel, men den låter ørlite annerledes enn de andre kablene. Ikke nødvendigvis bedre, men i det minste annerledes.

Nå skal det også sies at forskjellene i lyd er hørbare når jeg kobler meg rett på en vellydende forsterker og kun hører på gitarlyden, men at dette er nyanser som forsvinner i en miks med andre instrumenter.

Det jeg ser som den største fordelen med Armor Gold kabelen er at den virker solid, samtidig som den er fleksibel. I forhold til prisen er disse kablene etter min mening et svært godt kjøp!

#18 PowerGuitar.no

Forhandler

• Kommersielle aktører
  • 101 Innlegg:

Skrevet 20.02.2012 - 15:47

De gikk ganske kjapt, men nå har jeg en ny ladning på lager.
PowerGuitar.no

#19 rocktrond

Gitarsjappe og greier

• *Støttemedlem
  • 3785 Innlegg:

Skrevet 28.02.2012 - 09:53

Bumpetibump :)

#20 Concker

Gitarrocker

• *Støttemedlem
  • 513 Innlegg:

Skrevet 03.03.2012 - 20:14

Ser jo ut som en skikkelig barsking av en kabel det der.
Prisen var slettes ikke ille heller!

Men for min del så blir det DIY kabler siden det koster meg nesten ingenting å produsere (med samme type plugg som denne kabelen)
Men for all del, for de som ikke orker/har kunnskaper til å lage noe selv virker jo disse som et godt alternativ!

Kreds til Powergitar for å prøve litt nytt :)
Gitarer:
Squier Classic Vibe Telecaster Custom
Hagstrøm Super Swede
Epiphone SG Special (Koreansk version)

Amps:
Tweed Champ DIY
Fender Mustang III
Roland Cube 60