Hopp til innhold

ØL!

252 replies to this topic

#1 Byljer

Gitarrocker

• Medlemmer
  • 762 Innlegg:

Skrevet 18.07.2011 - 23:37

Siden jeg kan betegne meg selv som en skikkelig "ølhund" tenkte jeg at en tråd for ølelskere var på sin plass. Jeg snakker ikke om "ølbøtting", men om rein og skjær nytelse av forskjellige typer øl fra alle verdensdeler.

Vel, akkurat nå har jeg blitt "hekta" (i anførselstegn så det ikke blir misforstått :lol: ) på Frydenlund. De har en vanlig pilsner, en fatøl og en bayer som alle tre er utrolig gode på smak, og forleden kveld fulgte jeg et godt råd fra en arbeidskollega (selv om han brukte Dahls pils i sitt råd). Jeg blandet halvt om halvt med Frydenlund pils og Frydenlund bayer, og snakk om nytelse!!!! Anbefales!!!

Noen flere her på forumet som setter pris på en god "bjørnunge"?
-Edwards Les Paul Custom Black, E-LP98-LTC, Gibson Burstbucker 1 & 2 (mod), MiJ 2011
-Fender Telecaster '52ri, TL52-TX/VNT, Natural Ash body, Maple neck, Maple fretboard, MiJ 2007/2008
-Xotic and Boss Keeley fx
-Fender Bassman '59 LTD

#2 død

Psychofunkadelic

• Medlemmer
  • 2421 Innlegg:

Skrevet 18.07.2011 - 23:41

Var på Sverigetur forrige uke, og fisket med meg noen godsaker, deriblant IPAen til Sierra Nevada. God rakker på 7,2 %. Smakte veldig fruktig og godt. Ellers er jeg veldig glad i mye av ølet til Nøgne Ø, IPAen, Tiger Triple, 100, juleølet, Mikkeller Beer Geek Breakfast, etc.
‎____━━____┓━╭━━━━━╮

____━━____┗┓|::::::^━━━^

____━━____━┗|:::::|。◕‿‿­­­­◕。|

____━━____━━╰O--O-O--O ╯

#3 Byljer

Gitarrocker

• Medlemmer
  • 762 Innlegg:

Skrevet 18.07.2011 - 23:46

Snaddertur til Søta Bror med andre ord :lol: Fornuftig!
-Edwards Les Paul Custom Black, E-LP98-LTC, Gibson Burstbucker 1 & 2 (mod), MiJ 2011
-Fender Telecaster '52ri, TL52-TX/VNT, Natural Ash body, Maple neck, Maple fretboard, MiJ 2007/2008
-Fender Bassman '59 LTD

#4 davidsen

Corporal Clegg

• *Støttemedlem
  • 2747 Innlegg:

Skrevet 18.07.2011 - 23:48

Av alkohol er det utelukkende øl jeg drikker. Kan ikke fordra vin. Jeg derimot elsker øl. Jeg vil helst ha overgjæret øl som bitter, porter, stout eller hveteøl, men har null problemer med å nyte et glass lager i ny og ne :)

Har dere foresten smakt Innis & Gunn? Jævlig godt øl. Fåes på polet!

#5 basstom

#&"%€&#

• Medlemmer
  • 946 Innlegg:

Skrevet 19.07.2011 - 00:11

Aass for oss!

:D

#6 Byljer

Gitarrocker

• Medlemmer
  • 762 Innlegg:

Guess I'm easy to please.... :lol: Har satt til livs en Frydenlund pilsner og en fatøl i kveld, og avsluttet enkelt og greit med en Tuborg :) Synes egentlig at Tuborg er et greit "bruksøl" da det er lett og lyst, og smaker helt OK egentlig. Dens argeste danske konkurrent Carlsberg synes jeg smaker litt for mye "gammel fyll", så den holder jeg meg glatt unna....selv om "i nøden...." :)

Fint at det er flere enn meg som liker å nyte en kald en her ^_^
-Fender Bassman '59 LTD

#7 død

Psychofunkadelic

• Medlemmer
  • 2421 Innlegg:

Drakk en Innis & Gunn Rum Cask på lørdag, faktisk. Godt, men var allerede så påseilet at jeg ikke kan si noe annet enn at jeg likte det :lol:
http://www.innisandg...newproducts.htm
‎____━━____┓━╭━━━━━╮

____━━____┗┓|::::::^━━━^

____━━____━┗|:::::|。◕‿‿­­­­◕。|

____━━____━━╰O--O-O--O ╯

#8 basstom

#&"%€&#

• Medlemmer
  • 946 Innlegg:

Skrevet 19.07.2011 - 01:44

Vis innleggdød, 19.07.2011 - 00:11, skrev:

Drakk en Innis & Gunn Rum Cask på lørdag, faktisk. Godt, men var allerede så påseilet at jeg ikke kan si noe annet enn at jeg likte det :lol:
http://www.innisandg...newproducts.htm
...og der leste jeg Innis & Gunn Rask Cum :D

#9 Duckling

Pilk

• Medlemmer
  • 6067 Innlegg:

Skrevet 19.07.2011 - 02:31

Er veldig glad i øl, helt klart.

Som bruksøl synes jeg Bayer er det desidert beste. Mørk Hansa fra fat på den lokale pub'en er vel min klare favoritt, men også vanlig Hansa-, Ringnes-, Frydenlund- og Aass Bayer smaker meget bra. Aass må være på flaske dog. Aass bayer på boks smaker helvete og svette sokker.

Ellers er jeg også glad i mørkere øl, som Newcastle Brown Ale, Kilkenny eller Guinness, men da skal jeg ha lyst på det. Lagerøl kan drikkes nårsomhelst :)

Selvsagt er det aldri feil med en pilsner iblandt heller, men om jeg drikker det hjemme skal det helst være Aass eller Ringnes på flaske, men frydenlund og Lundetangen går også greit. Hansa prøver jeg å unngå i dette segmentet. Dansk pils, og slik eksotisk pils som San Miguel og Corona som man driver å dytter masse frukt oppi klarer jeg å styre min begeistring for. Skal helst smake øl av ølet.

Må også nevne at jeg fikk meg en gledelig overraskelse når jeg var på Slottsfjellfestivalen i helga. Har noen ganger prøvd Heineken fra butikk, på boks og flaske, og ikke akkurat blitt imponert. Egentlig har jeg blitt veldig skuffet, da det ikke smaker noen verdens ting. Det smaker rett og slett "ingenting, med et hint av øl". Var derfor meget skeptisk når jeg kom på festival og fikk se at alt de hadde i krana var Heineken. I midlertid ble det nok en gang bevist at alt blir bedre på fat, og festivalen ble veldig bra. Ølet smakte faktisk øl, og til å være en pils smakte det også faktisk ganske mye. Jeg kommer fortsatt ikke til å kjøpe Heineken i butikk, men jeg trenger ikke lenger være redd om jeg finner det i en kran på byen! :)

If you want love, buy a dog

Plastic Paddies

#10 Thunder Fingers

No more mr. nice guy.

• *Støttemedlem
  • 2146 Innlegg:

Skrevet 19.07.2011 - 02:58

heh, jo er godt med øl :D

"bruksøl" som det så fint kalles, er i min verden enkelt og greit Heineken og Frydenlund Fat eller Pilsner grunnet tilgjenglighet og pris, men om pris ikke hadde vært en faktor så teller jeg nok meg selv som en Murphys fantast, både Irish Red og Irish Stout. Har prøvdå like Nagne Ø, men jeg kjenner fremdeles zalo-smaken antar jeg må drepe mer av smaksløkene før jeg kan bli så fin på det..

Newcastle Brown ale må jo og selvfølgelig nevnes.

Skulle prøve Innis & Gunn på mitt "stammsted", men bardama bare sa at "Nei, du vil virkelig ikke ha det" og ga meg en Murphys til :lol: Klar melding, og jeg var forsåvidt fornøyd med det :P

Av en eller annen grunn så har jeg fått Dreher fra Ungarn som et av mine favoritt øl, men har ikke drukket det siden jeg var i Budapest for 1.5 år siden, så mulig jeg husker feil og at det bare var fordi det kostet meg 5kr halvliteren.

Meg på myspace

Spiller med:
Chain Collector

Last Cliff (kommer snart!)

#11 Debris

Psychofunkadelic

• Medlemmer
  • 3025 Innlegg:

Skrevet 19.07.2011 - 03:04

Aas Fatøl!

I gamlejobben min kjørte jeg blandt annet ut tappetårn og øl til forskjellige tilstelninger.
Av og til når når vi hentet inn igjen halvfulle fat, ble det noen øl på slutten av dagen på jobben og da smakte Aas fantastisk.
Får desverre ikke samme feelingen av Ass fatøl på boks men det er OK det og.

Nå om dagen går det i Frydenlund Fatøl på boks og Tuborg pils på flaske for det er ganske billig på nærbutikken min :P

Dette innlegget har blitt endret av Debris: 19.07.2011 - 03:05

http://www.myspace.com/sonicdebris

Gitarer:
http://forum.gitarno...hrsog-en-tyler/

"weaseling your way out of things is what separates us from the animals, except for the weasel"
Homer J. Simpson

#12 Duckling

Pilk

• Medlemmer
  • 6067 Innlegg:

Skrevet 19.07.2011 - 03:42

Aass fatøl når det faktisk kommer på fat er noe av det bedre, jeg har bare ikke sett noe til det på en lang stund nå. Aass fatøl på boks var helt kurant inntil sist torsdag. Tror jeg må gi det noen uker før det kan nytes igjen :P

If you want love, buy a dog

Plastic Paddies

#13 Tell

Riff-o-mania

• Medlemmer
  • 1144 Innlegg:

Skrevet 19.07.2011 - 08:52

Ah, øl! Jeg elsker virkelig øl! :D Min desiderte favoritt er en pint med Guinness, knalløl. Dog er den desidert best på tapp i Dublin. Ellers er jeg stor fan av flere typer stout og en og annen IPA.

For tia er jeg særs glad i Murphy's red og irish stout og Brew Dog Punk IPA.

Øl :wub:
Teh gear:
Gitarer: ESP LTD JD-600, Ibanez RGR465M, Jackson JRR-94
Amp: Blackstar HT-40 Club
Pedaler etc: TC PolyTune, MXR Carbon Copy, Boss EQ, Maxon OD808

#14 Pilean

Gitarrocker

• Medlemmer
  • 264 Innlegg:

Skrevet 19.07.2011 - 09:41

Av bruksøl går det mest i Hansa Premium eller Frydenlund fat, og Calsberg en gang i blandt.

Ellers er Newcastle Brown, diverse IPA og hveteøl bra saker :D
Og Dreher er absolutt drikkanes Thunder, selv om varmen og omgivelser kan ha spillt inn ;)

#15 Byljer

Gitarrocker

• Medlemmer
  • 762 Innlegg:

Skrevet 19.07.2011 - 10:03

Var i London igjen i fjor høst, og ble....kremt...litt hekta på Fosters. Med sine 4% kan det vel kanskje betegnes som litt "dameøl", men det var nå engang godt på smak, og som tørstedrikk i en solvarm storby var det helt fantastisk :)

Artig å se at så mange her har peiling på mer enn musikk :lol:
-Fender Bassman '59 LTD

#16 Thunder Fingers

No more mr. nice guy.

• *Støttemedlem
  • 2146 Innlegg:

Skrevet 19.07.2011 - 12:12

Vis innleggPilean, 19.07.2011 - 09:41, skrev:

Av bruksøl går det mest i Hansa Premium eller Frydenlund fat, og Calsberg en gang i blandt.

Ellers er Newcastle Brown, diverse IPA og hveteøl bra saker :D
Og Dreher er absolutt drikkanes Thunder, selv om varmen og omgivelser kan ha spillt inn ;)

Det var i februar, det var ikke alt for varmt :P Bra å vite, da kan jeg med trygghet dra til Budapest igjen :P

Meg på myspace

Spiller med:
Chain Collector

#17 Telemann

Psychofunkadelic

• Medlemmer
  • 1867 Innlegg:

Skrevet 19.07.2011 - 21:50

I kjøleskapet står det som regel alltid ein seksar med Hansa pils på glass. Ut på tur vert det sjeldan fleire av same type, men ein gjengangar i det siste er Rallar frå Ægir.

#18 Kossoff

Psychofunkadelic

• Medlemmer
  • 1413 Innlegg:

Skrevet 20.07.2011 - 04:06

Elsker øl!

Favoritten blandt bruksøl er Frydenlund Bayer.
Ellers liker jeg veldig godt overgjeret øl: En god stout er aldri å forrakte!

Skal jeg krone kongen av øl (for min del) må jeg si: Erdinger Dunkel (skrevet rett?).
Torture Device

Sitat fra en forumitt:
Akkurat trommiser ser jeg på mye mindre upersonlige enn f eks gitarister.
Feks. ingen spiller trommer med feel.

#19 Aphelion

Stasminister og autotune-konge

• Moderators
  • 14806 Innlegg:

Skrevet 20.07.2011 - 09:15

Sier bare BrewDog.
Hr. Smiths Venner - en hyllest til Jokke!

Peavey 5150 vurderes solgt!

'89 Gibson Les Paul Custom
'03 Gretsch 6120 Chet Atkins hollowbody
'94 Fender MIJ Stratocaster med EMG-SA + SPC
'88 Charvel Model 3

Xotic AC Booster, basstom DIY-boost, PB 3.14 Fuzz, Dunlop Crybaby 535Q, Boss RE-20
Peavey 5150 topp, Fender Bassman 70 silverface topp, Orange PPC212OB kabinett

#20 Thunder Fingers

No more mr. nice guy.

• *Støttemedlem
  • 2146 Innlegg:

Skrevet 20.07.2011 - 15:54

...Og jeg vet at folk hater CB, men ettersom øl-drikkeren i meg har vokst opp i Kristiansand så er det ingenting som slår en kald CB :D

Meg på myspace

Spiller med:
Chain Collector