Gitarnorge gitaren.
Skrevet 24.04.2012 - 09:21
Skrevet 25.04.2012 - 15:01
Sitat fra en forumitt:
Akkurat trommiser ser jeg på mye mindre upersonlige enn f eks gitarister.
Feks. ingen spiller trommer med feel.
Skrevet 25.04.2012 - 16:34
Skrevet 25.04.2012 - 18:27
Skrevet 09.05.2012 - 15:23
Sitat fra en forumitt:
Skrevet 10.05.2012 - 17:18
Da har jeg hatt GN-gitaren noen få dager og fått spilt litt godt på den først idag. Det er nå tid for å gjøre seg opp noen meninger.
Først av alt må det nevnes at GN-gitaren er en god gitar, når hensikten er at du får den ferdig til 3000kr. Absolutt mye gitar for pengene. Kvaliteten er bedre en Squier ol og alt virker som å være godt skrudd sammen. Jeg har også ikke stemt den mer en en gang siden jeg fikk den. Det er et kjempepluss! Halsen er også godt tilpasset og ingen bånd stikker ut og skader spillegleden (noe som er tilfelle på mange andre billiggitarer). Den ser fin ut, damen vil helst at jeg bytter noen andre gitarer inn i denne
Men, det er noen minus ved gitaren, de er kanskje ikke så viktige for andre, men for meg er det ganske viktig.
- Gitaren er blytung. Den desidert tyngste bolt-on gitaren jeg har vært borti.
- Gitaren er veldig skarp i lyden. Det rett og slett skjærer i ørene ved "normale" innstillinger. Og ja, jeg har skrudd mye. Jeg har prøvd det meste for å temme den, men det funker heller ikke å skru vekk all treble da dette ødelegger en god del av godlyden (for min del).
- Vibsystemet er klart svakeste punkt på gitaren. Det er rett og slett for skranglete. Jeg er veldig glad i vibarmbruk og synes dette er veldig dumt.
- Det er dårlig tilgang til tuss rod.
Alt i alt velger jeg å oppsummere det slik at dette er en knall nybegynnergitar. Jeg tror også de som ønsker å ha en safe backup eller billig moddegitar kommer til å ha stor glede av denne gitaren. Selv håper jeg muligheten til å plukke en med seg hjem er tilstede for meg, når den tiden kommer. Ikke bare har jeg lyst å ha en billig backupgitar og en moddeplanke, men det er noe med at dette er vår gitar som kun vi på forumet har!
Sitat fra en forumitt:
Skrevet 10.05.2012 - 19:21
----
Breedlove Passport DMM/e // Cort AD810
Jiwestone Les Paul Custom (Black w/ Gold HW) // BC Rich Warlock Bronze (Black) // Squier Classic Vibe Stratocaster '50s (Olympic White)
iMac 24 // Line6 POD UX2 // Behringer MS40 // SE Electronics sEX1
Skrevet 10.05.2012 - 20:51
Heilage, 10.05.2012 - 19:21, skrev:
For all del!
Sitat fra en forumitt:
Skrevet 10.05.2012 - 22:41
Det verste etter min mening i tilbakemeldingen din er at truss rod er vanskelig tilgjengelig og at vibsystemet er skranglete. Ny bru og annen hardware er ofte dyrt som deler og det er heller ikke gitt at det er så enkelt å bytte dersom skruehull og slikt i billigmekanikken ikke samsvarer hundre prosent med tilsvarende kvalitetsmekanikk. Dette er jo tatt opp før, og jeg regner med at det blir tatt opp som et forbedringspunkt med produsenten ved bestilling.
Skrevet 11.05.2012 - 20:51
Tilgi mine mange skrivefeil, jeg bruker iPhone...
Feedback for kjøp/salg
www.eanalog.com
Skrevet 11.05.2012 - 20:54
kristoffereide, 11.05.2012 - 20:51, skrev:
Yeah
blir en helt annen kvalitets følelse med en tung lp kontra en tele..
selv om begge er knall gitarer, med sine egne særheter
Squier Classic Vibe Telecaster Custom
Hagstrøm Super Swede
Epiphone SG Special (Koreansk version)
Amps:
Tweed Champ DIY
Fender Mustang III
Roland Cube 60
Skrevet 12.05.2012 - 09:46
Concker, 11.05.2012 - 20:54, skrev:
blir en helt annen kvalitets følelse med en tung lp kontra en tele..
+1 Føler selv at lette gitarer "skvetter" unna når man spiller på de. Blir lettere å spille når gitaren ligger stabilt, og ikke løfter seg når man bender f.eks
Skrevet 12.05.2012 - 10:06
Keith: "There's no way you're coming anywhere near my track!"
Audun på ReverbNation
Audun på Myspace
Skrevet 12.05.2012 - 10:07
Sitat fra en forumitt:
Skrevet 12.05.2012 - 16:08
Mills Kaviar, 12.05.2012 - 10:33, skrev:
Det var bare det at det ble nevnt "kvalitetsfølelse" i samme åndedrag som vekt. De to egenskapene har vel ikke alltid noe med hverandre å gjøre.
Jeg har ellers både en Strat og en Tele som er relativt tung til Fender å være uten at det gjør meg mye, men en av de tingene jeg også umiddelbart bet meg merke i ved GN gitaren, var at den var tung. Faktisk var den vel omtrent like tung som mine LP'er, og da blir det en litt feil "følelse" ifht. at det er en Stratish sak.
Keith: "There's no way you're coming anywhere near my track!"
Audun på ReverbNation
Audun på Myspace