Den forrige tråden ang. temaet ble fjernet pga. at den balanserte på grensa for hva man kan tillate ifht. personvern. Det er likevel slik at vi føler at det er grunn til å være på vakt.
En mann fra Andøy svindler på finn.no og liknende plasser, særlig ved ønskes kjøpt annonser.
Hvis noen tar kontakt ang. salg av instrumenter o.l og sier han jobber på Andøya Flystasjon, hevder å kunne sende gratis med flyfrakt internt i forsvaret osv er dette en varsellampe.
Mannen har, i følge et medlem på forumet her, nå 5 anmeldelser på seg i løpet av den siste måneden på liknende saker.
Flere på forumet her har opplevd svindelforsøk fra denne mannen, så vær obs!
Hvis du kanskje tror du har kommet i kontakt med vedkommende, kan du sende en PM til forumbruker "Music Man" eller kontakte en moderator (bruk rapporter knappen i denne tråden) for å få verifisert navn, telefonnummer osv.
Aktiv svindler på finn.no
Started by Audun, 13.05.2011 - 15:32
7 replies to this topic
Skrevet 13.05.2011 - 15:32
Slash: "I can hear some really cool bluesy licks at the end here, so if you just let me get my Les Paul...."
Keith: "There's no way you're coming anywhere near my track!"
Audun på ReverbNation
Audun på Myspace
Keith: "There's no way you're coming anywhere near my track!"
Audun på ReverbNation
Audun på Myspace
Skrevet 13.05.2011 - 16:35
På vegne av sikkert alle på forumet:
Takk for at folk er på vakt!
Takk for at folk er på vakt!
Skrevet 14.07.2011 - 22:27
Hvordan går det med denne karen? Har han gitt seg? Det er ingen grunn til at den skal ligge som sticky til evig tid.
Gjør deg og meg en tjeneste! Skaff deg ekstra stor Dropbox (genialt program) ved å klikke på linken! Jeg får også større box.
Dropbox er kort sagt gratis lagringsplass på nettet. Funker på smarttelefoner også. 2GB er gratis. Bruker du linken, får du 2,3 GB.
http://db.tt/8bNRgeY
Tusen takk for hjelpen! Det setter jeg stor pris på. Send meg en PM hvis du slår til!
Dropbox er kort sagt gratis lagringsplass på nettet. Funker på smarttelefoner også. 2GB er gratis. Bruker du linken, får du 2,3 GB.
Tusen takk for hjelpen! Det setter jeg stor pris på. Send meg en PM hvis du slår til!
Skrevet 04.01.2012 - 22:46
Kanskje litt i seinseste laget, men: Jeg ble svindlet ved salg av to effektpedaler rundt Juni 2011. Eileen Fleming var navnet personen utga seg med, og påtrykte at vi måtte bruket Paypal. Jeg lot meg lure, og endte med ( Høres jævlig tåpelig ut!) å sende to pedaler til Nigeria.... ja, du gjetter riktig, nigeria. Jeg fikk forskuddsbetaling, men 3000 for mye. pengene fikk jeg ikke før jeg hadde betalt tilbake 3000 gjennom Western Union, siden pengene var låst i Paypal. Jeg kjente ingen regler, dum som jeg var, og skylder nå min far til evigheten 3000kr
Pass på for slike hendvendelser: Hello, i will like to know if your item is still out for sale etc! Jeg ble lurt trill rundt!
Gitarer: Hagstrøm HJ500 Jazz, Squier Strat
Amp: Vox AC30CCH med ACC 412
Skrevet 04.01.2012 - 23:02
Sendte du 2 pedaler Å 3000kr avgårde??
Skrevet 05.01.2012 - 08:04
Nei, jeg solgte to pedaler til en verdi av 900kr, og 600kr til frakt, siden de skulle sendes så langt. Endte opp med en melding hvor jeg ble informert om at jeg hadde mottatt 4500kr, altså 3000 for mye. Blablabla, endte med å betale tilbake 3000, for å få tilbake mine 1500, om du skjønner? historien er latterlig, ikke le...
ble lurt trill rundt...
Gitarer: Hagstrøm HJ500 Jazz, Squier Strat
Skrevet 28.02.2012 - 22:24
Fikk melding på telefonen (på engelsk) angående et CAE kabinett jeg la ut på finn.no. I meldinga ba han meg svare på denne mailadr: crl398@gmail.com. Jeg googla adressen og den dukka opp på en side som heter www.scamwarners.com
Skrevet 21.05.2012 - 00:48
Drar denne fram igjen. Hvordan står det til på Andøya nå?
Gjør deg og meg en tjeneste! Skaff deg ekstra stor Dropbox (genialt program) ved å klikke på linken! Jeg får også større box.