Hopp til innhold

Aktiv svindler på finn.no

6 replies to this topic

#1 Audun

"Smartass"

• Moderators
  • 8604 Innlegg:

Skrevet 13.05.2011 - 15:31

Den forrige tråden ang. temaet ble fjernet pga. at den balanserte på grensa for hva man kan tillate ifht. personvern. Det er likevel slik at vi føler at det er grunn til å være på vakt.

En mann fra Andøy svindler på finn.no og liknende plasser, særlig ved ønskes kjøpt annonser.
Hvis noen tar kontakt ang. salg av instrumenter o.l og sier han jobber på Andøya Flystasjon, hevder å kunne sende gratis med flyfrakt internt i forsvaret osv er dette en varsellampe.

Mannen har, i følge et medlem på forumet her, nå 5 anmeldelser på seg i løpet av den siste måneden på liknende saker.
Flere på forumet her har opplevd svindelforsøk fra denne mannen, så vær obs!

Hvis du kanskje tror du har kommet i kontakt med vedkommende, kan du sende en PM til forumbruker "Music Man" eller kontakte en moderator (bruk rapporter knappen i denne tråden) for å få verifisert navn, telefonnummer osv.

Dette innlegget har blitt endret av Greener: 13.05.2011 - 16:24

Slash: "I can hear some really cool bluesy licks at the end here, so if you just let me get my Les Paul...."
Keith: "There's no way you're coming anywhere near my track!"

Audun på ReverbNation
Audun på Myspace

#2 CastorFiber

Forumbudeie

• Administrators
  • 11770 Innlegg:

Skrevet 22.08.2011 - 22:21

Noen som har noe mer info om dette? Hvis ikke fjerner vi prioriteringen.
Gjør deg og meg en tjeneste! Skaff deg ekstra stor Dropbox (genialt program) ved å klikke på linken! Jeg får også større box.
Dropbox er kort sagt gratis lagringsplass på nettet. Funker på smarttelefoner også. 2GB er gratis. Bruker du linken, får du 2,3 GB.

http://db.tt/8bNRgeY

Tusen takk for hjelpen! Det setter jeg stor pris på. Send meg en PM hvis du slår til!

#3 Artbrigade

Nybegynner

• Medlemmer
  • 10 Innlegg:

Skrevet 23.08.2011 - 07:46

Jeg ble kontaktet av han i går og jeg kan takke trådstarter for at jeg ikke gikk i fella.

#4 Music Man

Nybegynner

• Medlemmer
  • 5 Innlegg:

Skrevet 23.08.2011 - 13:20

driver fortsatt med svindling, mannen er ikke tatt, og er etterlyst av interpol for øyeblikket...
befinner seg i sverige sist jeg sjekket.

#5 mrwarensemble

Nybegynner

• Medlemmer
  • 46 Innlegg:

Skrevet 24.12.2011 - 14:31

Hadde kontakt med samme mann ang annonse på finn under ønskes kjøpt.
Ønsket å kjøpe en prs 513 og han kunne skilte med å sitte inne med 3 stk....dette synes jeg var ekstremt merkelig ettersom dette er en spesiell gitar og ikke minst en dyr gitar.
Han ville jeg skulle overføre 18000 kroner for gitaren og da kunne jeg hente den på flesland i bergen noen timer etterpå :D
Stolte ikke ett sekund på han og heldigvis for det etter jeg leste denne tråden.
You cant compare Jimmy Page with God. I mean he's cool and all, but he's no Jimmy Page!!

#6 Troll

Strange Deja Vu

• *Støttemedlem
  • 10560 Innlegg:

Skrevet 05.02.2012 - 13:19

Som mange her vet, så er det en del svindlere fra utlandet på finn.
Fikk to SMS midt på natten med et engelsk nummer . Den første SMSen var litt dårlig norsk, men brukeren kalte seg for "Lars"
Andre gangen, samme nummer, men en annen unnskyldning og annet navn.

Så hvis dere blirkontaktet via rare SMS, så er det bare å ignorere dem eller rapportere tlf-nummer og Ep-t til finn :)
'09 Schecter Blackjack ATX C-1
'08 Schecter Hellraiser C-7 NT
'05 Epiphone LPC m/ EMG 60/81
'XX Taylor BB akkustisk
Marshall JVM, Madamp AM15MkII > Framus 212V30 > custom 1x12 V30 >> PODXT ms, UX1

#7 Epiphone LPSP 75

Nybegynner

• Medlemmer
  • 16 Innlegg:

Skrevet 25.03.2012 - 22:01

Stefaren min har settet noen biler på finn.no for salg. Og da har han fått flere sms`er på engelsk og dårlig norsk som "Troll" nevner.
Og enten i fjor eller for i fjor så skulle jeg kjøpe en iphone, fra en i sverige for 2 lapper og var så dum og overførte 2,5 svenske ( Eller noe lignende) til kontonummeret hans men mobilen kom aldri. Han sa han hadde sendt den, men da jeg begynnte å spørre så svarte han ikke...

Da jeg gikk til banken for å overføre så stemte adressen,navnet OSv. med kontonummeret hans. Mulig dette er samme kar? Dette ble politianmeldt og jeg har fortsatt ikke hørt noe om saken :|

Er det forresten lov å nevne navn her? For jeg fant alle mailene vi hadde sendt til hverandre samt hans adresse,navn/Etternavn Og kontonummer

Dette innlegget har blitt endret av Epiphone LPSP 75: 25.03.2012 - 22:17