Hopp til innhold

[Annonse] Suhr Rasmus Modern

35 replies to this topic

#21 AndreasS

Nybegynner

• Medlemmer
  • 56 Innlegg:

Skrevet 27.04.2011 - 01:41

Vis innleggEarfalas, 24.01.2011 - 17:07, skrev:

Kjøper ikke før de får Rasmus classic og classic t.

Mer info eller bilder av disse?
Mayones Setius Pro 6
Guitar workshop oslo 80's øks
Furch Durango D40-CM

Line 6 POD HD 500
Marshall hybrid av no slag..

#22 Yngtchie Blacksteen

Mannen som elsket Yngwie

• *Støttemedlem
  • 4386 Innlegg:

Skrevet 27.04.2011 - 08:16

Guthrie bruker Rasmus på den nye platen han spiller inn med Bryan Beller og Marco Minnemann.

Postet bilde
Jeg spiller med feeling, ikke teknikk.

#23 AndreasS

Nybegynner

• Medlemmer
  • 56 Innlegg:

Skrevet 27.04.2011 - 15:13

Blir vell noe sånn som 1500 dollar inkl. frakt x 5,5kr = 8250 + moms = 10312,50kr - om man kjøper denne på ebay.

Er jo litt penger å betale for en kinaprodusert gitar men vil absolutt vurdere den om ikke Classic eller Classic t serien frister mer. Modern ser mindre bra ut pent sagt. Kjekt å ha en gitar som ser noen lunde pen ut også..
Mayones Setius Pro 6
Furch Durango D40-CM

Line 6 POD HD 500

#24 shv

shv

• Medlemmer
  • 974 Innlegg:

Skrevet 27.04.2011 - 17:20

En vanlig Rasmus koster $999, ca. $1150 inkl. frakt, det blir 6150 kr med dagens kurs. Blir ca. 7700 inkl. moms. Eller kr. 8900 om man kjøper fra Godlyd og da får norske reklamasjonsrettigheter/support etc. Er meget bra gitar for prisen, da får det bare være med litt kjedelig utseende! :)

Dette innlegget har blitt endret av shv: 27.04.2011 - 17:23

#25 xshorteyx

Suhr(e)hue

• Medlemmer
  • 2956 Innlegg:

Skrevet 27.04.2011 - 18:54

Synest de såg rimelig lovende ut, lyst å prøve en :)
Bruker Guthrie en til innspilling, så er det vell egentlig garanti nok? (Selv om den mannen kunne fått en knirkende dør til å låte bra)
Suhr Pro S3 Bengal-Burst. An ultimate strat.
Fractal Audio Axe FX Standard + MFC-101
Marshall Valvestate 8008 poweramp + gammalt halvrusje Marshallcab av en sort

Ibanez Thinline Telecaster '73

#26 AndreasS

Nybegynner

• Medlemmer
  • 56 Innlegg:

Skrevet 27.04.2011 - 20:37

Vis innleggxshorteyx, 27.04.2011 - 18:54, skrev:

Synest de såg rimelig lovende ut, lyst å prøve en :)
Bruker Guthrie en til innspilling, så er det vell egentlig garanti nok? (Selv om den mannen kunne fått en knirkende dør til å låte bra)

Guthrie en inhabil. Jeg innbiller meg at Zakk Wylde hadde brukt sin Epiphone signaturmodell på turne om han hadde vært like kommersiell som Govan. Guthrie er vell ikke den musikeren i verden med størst lommebok, og om han får godt betalt så er han sikkert den rette mannen til å få en knirkende dør til å låte bra. Når det er sagt, så tviler jeg ikke på at dette er en god gitar, men man får jo pluselig mye annet gøy når man kommer opp i den prisen.

Vis innleggshv, 27.04.2011 - 17:20, skrev:

En vanlig Rasmus koster $999, ca. $1150 inkl. frakt, det blir 6150 kr med dagens kurs. Blir ca. 7700 inkl. moms. Eller kr. 8900 om man kjøper fra Godlyd og da får norske reklamasjonsrettigheter/support etc. Er meget bra gitar for prisen, da får det bare være med litt kjedelig utseende! :)

2500kr ekstra er vell ingen upris å betale for noe ekstra snacks + at gitaren kan henge som utsmykking på stua når den ikke er ibruk, men som sagt, man får pluselig ganske mye annet fett når man kommer opp i den prisen.

Dette innlegget har blitt endret av AndreasS: 27.04.2011 - 20:37

Mayones Setius Pro 6
Furch Durango D40-CM

Line 6 POD HD 500

#27 Amund Blix Aaeng

Gitarrocker

• Medlemmer
  • 457 Innlegg:

Skrevet 27.04.2011 - 20:42

Guthrie er kanskje inhabil, men Suhr legger MASSE sjel i disse gitarene, og det er ikke noe kinaræl på noen måte.
Suhr sender treverk til fabrikken, gitarene blir satt opp med nøyaktig samme hardware som USA-modellene, så blir de sendt tilbake til Suhr for oppsett og båndjobb/PLEK. Ingen Rasums forlater Suhr uten at de spiller like bra som hvilken som helst annen gitar det står Suhr på.
Suhr er også ekstra strenge på kvalitetskontroll, og det er ikke mange de sender ut pr. måned.

#28 AndreasS

Nybegynner

• Medlemmer
  • 56 Innlegg:

Skrevet 27.04.2011 - 21:15

Vis innleggAmund Blix Aaeng, 27.04.2011 - 20:42, skrev:

Guthrie er kanskje inhabil, men Suhr legger MASSE sjel i disse gitarene, og det er ikke noe kinaræl på noen måte.
Suhr sender treverk til fabrikken, gitarene blir satt opp med nøyaktig samme hardware som USA-modellene, så blir de sendt tilbake til Suhr for oppsett og båndjobb/PLEK. Ingen Rasums forlater Suhr uten at de spiller like bra som hvilken som helst annen gitar det står Suhr på.
Suhr er også ekstra strenge på kvalitetskontroll, og det er ikke mange de sender ut pr. måned.

Ja fabrikkbildene og alt sammen ser jo veldig lovende ut utifra hva man leser på andre forum. Eneste ankepunktet er vell at ingen tøffinger vil bli avbildet på en scene med noen andres signaturmodell og at den ikke har ss frets.
Mayones Setius Pro 6
Furch Durango D40-CM

Line 6 POD HD 500

#29 Hallstein

Så jævlig biased

• Medlemmer
  • 1406 Innlegg:

Skrevet 28.04.2011 - 20:30

Det er ikke uten grunn at disse gitarene har så "stygge" pickuper, enkel wiring, enkelt/småbillig treverk (i forhold til det som blir brukt på high-end suhrs... Flammelønn, birdseye maple osv) og lakk, ikke en burst av noe slag.

Det er jo spart inn penger noen steder, det må man vel forstå.
Gear :
'90 Gibson Les Paul Classic
'05 Fender Custom Shop Stratocaster 1959 Reissue "Closet Classic"
'11 Taylor 214e (Grand Auditorium)
Armor Gold Kabler !

Fractal Audio Axe FX ULTRA, Fractal Audio Atomic Reactor FRFR (Powered Cab)

#30 Aphelion

Stasminister og autotune-konge

• Moderators
  • 14806 Innlegg:

Skrevet 29.04.2011 - 21:05

Vis innleggAndreasS, 27.04.2011 - 21:15, skrev:

Ja fabrikkbildene og alt sammen ser jo veldig lovende ut utifra hva man leser på andre forum. Eneste ankepunktet er vell at ingen tøffinger vil bli avbildet på en scene med noen andres signaturmodell og at den ikke har ss frets.
Postet bilde

:rolleyes:
Hr. Smiths Venner - en hyllest til Jokke!

Peavey 5150 vurderes solgt!

'89 Gibson Les Paul Custom
'03 Gretsch 6120 Chet Atkins hollowbody
'94 Fender MIJ Stratocaster med EMG-SA + SPC
'88 Charvel Model 3

Xotic AC Booster, basstom DIY-boost, PB 3.14 Fuzz, Dunlop Crybaby 535Q, Boss RE-20
Peavey 5150 topp, Fender Bassman 70 silverface topp, Orange PPC212OB kabinett

#31 Amund Blix Aaeng

Gitarrocker

• Medlemmer
  • 457 Innlegg:

Skrevet 29.04.2011 - 21:11

Hva er "stygge" pickuper? :blink:

#32 Hallstein

Så jævlig biased

• Medlemmer
  • 1406 Innlegg:

Skrevet 29.04.2011 - 22:43

Min personlige mening, det varierer fra gitar til gitar. En 7-strenger med pickups som har krom cover, blir HELT crash f.eks... Samme med suhren her, er det at de ser rett og slett litt billige ut.
Gear :
'90 Gibson Les Paul Classic
'05 Fender Custom Shop Stratocaster 1959 Reissue "Closet Classic"
'11 Taylor 214e (Grand Auditorium)
Armor Gold Kabler !

Fractal Audio Axe FX ULTRA, Fractal Audio Atomic Reactor FRFR (Powered Cab)

#33 Amund Blix Aaeng

Gitarrocker

• Medlemmer
  • 457 Innlegg:

Skrevet 29.04.2011 - 22:49

Vis innleggHallstein, 29.04.2011 - 22:43, skrev:

Min personlige mening, det varierer fra gitar til gitar. En 7-strenger med pickups som har krom cover, blir HELT crash f.eks... Samme med suhren her, er det at de ser rett og slett litt billige ut.

Raring! :) Ser jo ut som hvilke som helst svarte pickuper. Og det er ingen billigpickuper heller, standard Surhmikker som de bruker på USA-modellene.

#34 xshorteyx

Suhr(e)hue

• Medlemmer
  • 2956 Innlegg:

Skrevet 04.05.2011 - 16:10

Vis innleggAmund Blix Aaeng, 29.04.2011 - 22:49, skrev:

Raring! :) Ser jo ut som hvilke som helst svarte pickuper. Og det er ingen billigpickuper heller, standard Surhmikker som de bruker på USA-modellene.
+1

Er ikke noe problem om gitaren ser veldig lett og enkel ut?
Synest den ser riktig flott ut, kanskje de kunne solgt noen med hvit lakk, det er enkelt men svært pent. (Siden mange obviously går etter gitarens looks)

*edit*
Noen modeller ser da utrolig flotte ut foresten:
Postet bilde

Dette innlegget har blitt endret av xshorteyx: 04.05.2011 - 16:26

Suhr Pro S3 Bengal-Burst. An ultimate strat.
Fractal Audio Axe FX Standard + MFC-101
Marshall Valvestate 8008 poweramp + gammalt halvrusje Marshallcab av en sort

Ibanez Thinline Telecaster '73

#35 fuzz-mullah

Gitarrocker

• Medlemmer
  • 397 Innlegg:

Skrevet 10.05.2011 - 18:26

Jeg har prøvd en Rasmus-gitar, og i forhold til prisen er det bare å løpe og kjøpe (spesielt i disse dager, når Godlyd har 20% rabatt ifm 17.mai ^_^ ).
Overraskende god strengedefinisjon selv med humbuckere (jeg kan nesten ikke tro at jeg nettopp skrev det, ettersom jeg synes humbuckere = graut, nesten uansett...). 5-veisbryteren gir rimelig stor variasjon i lyden, og hals og mekanikk er tipp topp.

Hvis jeg skal si noe negativt må det være at gitaren ga et litt mer veldressert inntrykk enn det jeg foretrekker (ja, jeg foretrekker en ustemt Telecaster framfor en velstemt Les Paul... :blush: ). Kan på ingen måte si at den var kjedelig å spille på, men ikke helt i min gate. Uansett er dette gitarer som fortjener gode forsterkere.

Må forøvrig legge til at Rasmus-gitarene ser bedre ut i virkeligheten enn på bilder.
Silence is the new loud...

Gitarer: Flaxwood Liekki, Fender Strat (mex), MJT telecaster, Squier Classic Vibe 60's Telecaster, Epi LP100, Egenherpa fretless-gitar, Taylor 114CE
Forsterkere: Egnater Rebel-20, Vox DA-5, Fender Champion 600
Alt for mange pedaler, samt diverse annet stæsj...

#36 Yngtchie Blacksteen

Mannen som elsket Yngwie

• *Støttemedlem
  • 4386 Innlegg:

Skrevet 10.05.2011 - 19:30

Bilder av nye Rasmus-siggen til GG:

http://gallery.me.co...rguitars#101639
Jeg spiller med feeling, ikke teknikk.