Audun, 07.04.2011 - 19:18, skrev:
Uten at det har noe med tråden å gjøre, vil jeg også si at servicen hos Tre'45 er helt upåklagelig, men etter at de ble en kjedebutikk, er det om Byljer sier, ikke alltid de har det du er på jakt etter der og da. Paradokset er at det kan ha litt med nettbutikker som f.eks. gitarist.no å gjøre. Men slik har det blitt, og for meg som bor en del mil utafor Trondheim, er det jo virkelig greit å få deler og div. i postkassa. Nå er jeg i den situasjonen at jeg har holdt på såpass lenge at jeg stort sett vet nøyaktig hva jeg skal ha. I yngre dager, var det veldig greit å få hjelpen av ekspertisen de satt inne med på Tre'45, face to face, noe jeg fortsatt mener de sitter inne med på tross av "kjedebegrensningen". Jeg håper og tror at det er plass til begge.

Joda, servicen er til tider bra, men det er veldig personavhengig (hvem er på jobb). En annen ting er at kunnskapsnivået ikke er så veldig høyt blandt enkelte ansatte (de mangler interesse, og det er jeg ikke den eneste i by'n som mener har jeg fått hørt...), og som eksempel kan jeg nevne at de ikke visste mye av forskjellen på Fender Classic Series og Fender Classic Player serien (hvilke pups, stol o.l.) før jeg fortalte litt om dem den gangen de ble lansert. De visste heller ikke at en del av Gretsch sine gitarer blir bygd i Japan. Jeg viste dem min (nå x) Epiphone Elitist Les Paul med Txxxxx serienr, hvor T står for Terada, og sammenlignet med en Gretsch White Falcon de hadde inne med T serienr. Gitarene var til deres store overraskelse begge bygd hos Terada (de trodde det var en US Custom Shop eller lign.)
Akkurat nå har de 2 MiJ Fender Telecastere inne, 2 stk TL62B. Vet de hvilke pups som står i dem? Vet de hva de bør se etter for å finne ut hvilke pups som står i? (Til de som måtte være interessert så er det 2 standard '62 Custom Telecastere med japanprod. pups, altså den billigste varianten....selv om utsalgsprisen i butikken ikke kan betegnes som billig.) Det jeg mener er.... Tre '45 har mistet litt av "guts'n" de hadde tidligere. Interessen for "hva har vi i butikken" har dalt etter at de ble med i kjede, og jeg tror det kommer av at de ikke får være med å bestemme hva som skal inn til butikken. Og de tar heller ikke inn innbytteting- kjedepolicy! Tre '45 var en gang det Vintagegitar er i dag.
Edit: Dette gjelder ikke gitarverkstedet til Falck. Han har "solgt seg ut" av butikken, og driver et rent gitarverskted i 2. etg. i "god, gammel Tre '45 stil"
PS. Beklager å gå litt off-topic, så..... BACK TO TOPIC
Dette innlegget har blitt endret av Byljer: 11.04.2011 - 14:03
-Edwards Les Paul Custom Black, E-LP98-LTC, Gibson Burstbucker 1 & 2 (mod), MiJ 2011
-Fender Telecaster '52ri, TL52-TX/VNT, Natural Ash body, Maple neck, Maple fretboard, MiJ 2007/2008
-Xotic and Boss Keeley fx
-Fender Bassman '59 LTD