Hopp til innhold

[Annonse] Hjelp oss å bli bedre

37 replies to this topic

#21 Gitarist.no

Forhandler

• Kommersielle aktører
  • 21 Innlegg:

Skrevet 03.03.2011 - 13:30

Den du har linket til er en kopi, og det følger ikke med festebrakett.

Prousentens spesifikasjon:
Please note that this pickguard will only fit genuine Gibson® ES-335. 1961-present. '58-'60 "long" guard is available but tracing required. This pickguard will not fit Epiphone® ES-335.

Mvh gitarist.no
Martin

Vis innleggdavidsen, 03.03.2011 - 11:34, skrev:

Blir kanskje feil å spørre her, men tar sjansen. Er dette ekte Gibson ES plekterbrett, eller er det en kopi? http://gitarist.no/g...gs_svart/P_1028

Gjør ikke noe om det er kopi så lenge den ser bra ut, men ut i fra bildene, så ligner den ikke spesielt mye på en orginal i kantene :
Postet bilde

Edit : Og følger det med en slik metallholder med skruhjul?

#22 Carlsenth

Psychofunkadelic

• Medlemmer
  • 1089 Innlegg:

Skrevet 04.03.2011 - 22:35

Skal komme med et "forslag" som jeg allerede vet er uaktuelt.

Dere har masse fine deler, og egentlig et fantastisk utvalg. Det blir for meg et problem at mange av varene deres er latterlig overpriset. Handlet mye hos dere før, helt til jeg begynte å kontrollere priser opp mot å bestille direkte fra leverandør. Har funnet enkelte varer fra 1500-2000 kroner på nettsiden deres, som jeg har kontrollert opp mot direktebestilling fra leverandøren. Ser da at mange av varene ligger på mellom 5-800 kroner, og for meg blir det da et enkelt valg.

Er klar over at bedrifter trenger en fortjeneste på salgene sine, Men når man kan bestille samme produkt for halv pris med raskere levering... eh...

dere har sikkert fått høre akkurat det her før, selv kjenner jeg mange som unngår nettsiden deres, og på andre forum omtales ofte Gitarist.no som en "felle"

jaja... Det er da ikke snakk om alle varene deres, dere har en del små dipedutter som man helst bestiller fra dere.

#23 Gitarist.no

Forhandler

• Kommersielle aktører
  • 21 Innlegg:

Skrevet 04.03.2011 - 23:03

Takk for innspill,

Vi har svært få deler i den prisklassen du nevner, og for de produktene vi har forhandlerpriser på legger vi oss opp mot prisen i amerikanske nettbutikker eller MAP priser fra produsenten som vi ikke kan gå under. Dette gjeler bl.a. Bartolini, Floyd Rose, Stetsbar, SuperVee, Sperzel, J-Retro, Bigsby, Faber. Du har sikkert rett mht til StewMac produkter - for de betaler vi mer for enn en privatperson pga høyere fortollingskostnader, og endel andre produkt tar vi inn på grunn av at de blir etterspurt uten at vi nødvendigvis har funnet leverandøren med lavest pris. Vi har selvsagt et forbedringspotenial, og leter stadig etter rimeligere leverandører. Dette vil materialisere seg prisjusteringer nedover denne våren :D

Send meg gjerne en PM på de produktene du mener er latterlig overpriset :)

Mvh gitarist.no
Martin

Vis innleggCarlsenth, 04.03.2011 - 22:35, skrev:

Skal komme med et "forslag" som jeg allerede vet er uaktuelt.

Dere har masse fine deler, og egentlig et fantastisk utvalg. Det blir for meg et problem at mange av varene deres er latterlig overpriset. Handlet mye hos dere før, helt til jeg begynte å kontrollere priser opp mot å bestille direkte fra leverandør. Har funnet enkelte varer fra 1500-2000 kroner på nettsiden deres, som jeg har kontrollert opp mot direktebestilling fra leverandøren. Ser da at mange av varene ligger på mellom 5-800 kroner, og for meg blir det da et enkelt valg.

Er klar over at bedrifter trenger en fortjeneste på salgene sine, Men når man kan bestille samme produkt for halv pris med raskere levering... eh...

dere har sikkert fått høre akkurat det her før, selv kjenner jeg mange som unngår nettsiden deres, og på andre forum omtales ofte Gitarist.no som en "felle"

jaja... Det er da ikke snakk om alle varene deres, dere har en del små dipedutter som man helst bestiller fra dere.

#24 shv

shv

• Medlemmer
  • 974 Innlegg:

Skrevet 04.03.2011 - 23:19

Overrasket over en del av tilbakemeldingene her. Har handlet litt fra gitarist.no, og har fått greie priser og rask levering. Avhenger kanskje av hva man bestiller?

#25 GunnarpåMo

Vintage kæll

• *Støttemedlem
  • 3506 Innlegg:

Skrevet 04.03.2011 - 23:28

Jeg er i grunnen førnøyd med alt, unntatt fraktpris.
Tror jeg i et tilfelle betalte dobbelt så mye som verdien på varen i frakt.
Da er det en mager trøst at posten erstatter tapt sending.
Ellers har jeg fått varer både fra USA og England i brev
for ca. halv fraktpris av det Gitarist.no tar.

#26 Gitarist.no

Forhandler

• Kommersielle aktører
  • 21 Innlegg:

Skrevet 04.03.2011 - 23:30

Jeg synes all kritikk er konstruktiv, og vi har jo bedt om forslag til hvordan vi kan bli bedre :rolleyes: Jeg er ikke kjent med produkter vi har i prisklassen 1500-2000 som kan skaffes direkte fra produsent for mellom 500-800 kroner. Vi har jo ikke så store påslag - så da må det kanskje handle om at vi bruker feil leverandør i USA? Kjenner meg heller ikke igjen i at gitarist.no blir omtalt som en felle i andre forum - selv ikke i forum som driftes av konkurrenter som selger samme produkt som oss :unsure:

Mvh gitarist.no
Martin

#27 Gitarist.no

Forhandler

• Kommersielle aktører
  • 21 Innlegg:

Skrevet 04.03.2011 - 23:34

Etter innspill fra gitarnorgeforumet startet vi denne uken med fraktalternativet "Brevpost på eget ansvar" for små bestillinger. Skjønner jo at det blir helt feil når frakten koster mer enn varen :)

Mvh gitarist.no
Martin

Vis innleggGunnarpåMo, 04.03.2011 - 23:28, skrev:

Jeg er i grunnen førnøyd med alt, unntatt fraktpris.
Tror jeg i et tilfelle betalte dobbelt så mye som verdien på varen i frakt.
Da er det en mager trøst at posten erstatter tapt sending.
Ellers har jeg fått varer både fra USA og England i brev
for ca. halv fraktpris av det Gitarist.no tar.

#28 CastorFiber

Forumbudeie

• Administrators
  • 11768 Innlegg:

Skrevet 05.03.2011 - 00:29

Uten å legge meg mer opp i postens rutiner uten å si noe om at de gjerne kan forbedre seg, vil jeg gjerne berømme Gitarist.no for at de tilbyr rimelig frakt. Det blir mye mer fristende å bestille varer fra dere med alternativet "Brevpost på eget ansvar". Bra jobba!
Gjør deg og meg en tjeneste! Skaff deg ekstra stor Dropbox (genialt program) ved å klikke på linken! Jeg får også større box.
Dropbox er kort sagt gratis lagringsplass på nettet. Funker på smarttelefoner også. 2GB er gratis. Bruker du linken, får du 2,3 GB.

http://db.tt/8bNRgeY

Tusen takk for hjelpen! Det setter jeg stor pris på. Send meg en PM hvis du slår til!

#29 kristoffereide

Kønig

• Moderators
  • 2996 Innlegg:

Skrevet 05.03.2011 - 01:46

Ja det må jeg si meg enig i! Bra at dere hører på tilbakemeldinger!
*Relativt fantastisk*
Tilgi mine mange skrivefeil, jeg bruker iPhone...

Feedback for kjøp/salg
www.eanalog.com

#30 Audun

"Smartass"

• Moderators
  • 8603 Innlegg:

Skrevet 05.03.2011 - 01:53

Se der ja! Veldig bra!
Slash: "I can hear some really cool bluesy licks at the end here, so if you just let me get my Les Paul...."
Keith: "There's no way you're coming anywhere near my track!"

Audun på ReverbNation
Audun på Myspace

#31 Byljer

Gitarrocker

• Medlemmer
  • 762 Innlegg:

Skrevet 07.04.2011 - 18:38

Vis innleggGitarist.no, 04.03.2011 - 23:34, skrev:

Etter innspill fra gitarnorgeforumet startet vi denne uken med fraktalternativet "Brevpost på eget ansvar" for små bestillinger. Skjønner jo at det blir helt feil når frakten koster mer enn varen :)

Mvh gitarist.no
Martin

Veldig bra Martin :) Da er jeg tilbake som kunde jeg også. Hender seg at jeg trenger litt småtteri til div. modding, og da er Gitarist kjekt å ha. Min lokale butikk har blitt en jæ..a drittbutikk etter at den ble med i 4Sound kjeden, og de har stort sett aldri det en etterspør. Synd at kvaliteten til ærverdige Tre '45 har sunket så drastisk... :huh: Egentlig en skam!!!
-Edwards Les Paul Custom Black, E-LP98-LTC, Gibson Burstbucker 1 & 2 (mod), MiJ 2011
-Fender Telecaster '52ri, TL52-TX/VNT, Natural Ash body, Maple neck, Maple fretboard, MiJ 2007/2008
-Xotic and Boss Keeley fx
-Fender Bassman '59 LTD

#32 Gitarist.no

Forhandler

• Kommersielle aktører
  • 21 Innlegg:

Skrevet 07.04.2011 - 19:04

Vis innleggByljer, 07.04.2011 - 18:38, skrev:

Veldig bra Martin :) Da er jeg tilbake som kunde jeg også. Hender seg at jeg trenger litt småtteri til div. modding, og da er Gitarist kjekt å ha. Min lokale butikk har blitt en jæ..a drittbutikk etter at den ble med i 4Sound kjeden, og de har stort sett aldri det en etterspør. Synd at kvaliteten til ærverdige Tre '45 har sunket så drastisk... :huh: Egentlig en skam!!!
Takk for at du synes vi blir bedre! Vi ser at brevpostordningen fungerer og at den benyttes av de som bare skal ha noe småtteri. ^_^

Jeg husker Tre '45 som en superservicebutikk; Jeg var i Trondheim i et annet ærend og fikk tid til overs og stakk innom. De hadde nettopp fått inn en Modulus Flea 4 bass som jeg syntes var knallbra, men jeg var på jakt etter en bra 5 strengs. Han som ekspederte meg fortalte at han hadde en slik hjemme, og kjørte hjem og hentet den slik at jeg fikk testet 5 strengs varianten! Snakk om superservice!! :D Jeg ble så imponert over både service og instrumentet at jeg knuste sparegrisen og bestilte Flea 5 hos Tre '45. Den bassen er fortsatt all-round favorittinstrumentet B)

#33 Audun

"Smartass"

• Moderators
  • 8603 Innlegg:

Skrevet 07.04.2011 - 19:18

Uten at det har noe med tråden å gjøre, vil jeg også si at servicen hos Tre'45 er helt upåklagelig, men etter at de ble en kjedebutikk, er det om Byljer sier, ikke alltid de har det du er på jakt etter der og da. Paradokset er at det kan ha litt med nettbutikker som f.eks. gitarist.no å gjøre. Men slik har det blitt, og for meg som bor en del mil utafor Trondheim, er det jo virkelig greit å få deler og div. i postkassa. Nå er jeg i den situasjonen at jeg har holdt på såpass lenge at jeg stort sett vet nøyaktig hva jeg skal ha. I yngre dager, var det veldig greit å få hjelpen av ekspertisen de satt inne med på Tre'45, face to face, noe jeg fortsatt mener de sitter inne med på tross av "kjedebegrensningen". Jeg håper og tror at det er plass til begge. :)
Slash: "I can hear some really cool bluesy licks at the end here, so if you just let me get my Les Paul...."

Audun på ReverbNation
Audun på Myspace

#34 Gitarist.no

Forhandler

• Kommersielle aktører
  • 21 Innlegg:

Skrevet 07.04.2011 - 19:34

Vis innleggAudun, 07.04.2011 - 19:18, skrev:

Uten at det har noe med tråden å gjøre, vil jeg også si at servicen hos Tre'45 er helt upåklagelig, men etter at de ble en kjedebutikk, er det om Byljer sier, ikke alltid de har det du er på jakt etter der og da. Paradokset er at det kan ha litt med nettbutikker som f.eks. gitarist.no å gjøre. Men slik har det blitt, og for meg som bor en del mil utafor Trondheim, er det jo virkelig greit å få deler og div. i postkassa. Nå er jeg i den situasjonen at jeg har holdt på såpass lenge at jeg stort sett vet nøyaktig hva jeg skal ha. I yngre dager, var det veldig greit å få hjelpen av ekspertisen de satt inne med på Tre'45, face to face, noe jeg fortsatt mener de sitter inne med på tross av "kjedebegrensningen". Jeg håper og tror at det er plass til begge. :)

Det tror vi også. Gitarist.no er en nettbutikk som har en svært smal nisje, dvs. deler til gitar & bass, og vi har ingen planer om å utvide sortimentet til å gjelde instrument eller amper. Slik vi vurderer det er vi et supplement til faghandlene, og de er nok mer bekymret over Thomann.de enn knøttefirmaet gitarist.no ;)

#35 Håvard E

Nybegynner

• Medlemmer
  • 74 Innlegg:

Skrevet 08.04.2011 - 01:47

Benyttet meg av "brevpost på eget ansvar" denne uken, vare for snaue 150kr (jack input) med 17kr i frakt.
Ankom to dager senere med mutter og tilbehør. Godt fornøyd.

Er enkelte ting jeg heller bestiller fra andre steder, men dette har grunn i at Gitarist ikke har det jeg ser etter, f.eks min type strenger.

#36 Byljer

Gitarrocker

• Medlemmer
  • 762 Innlegg:

Skrevet 11.04.2011 - 13:21

Vis innleggAudun, 07.04.2011 - 19:18, skrev:

Joda, servicen er til tider bra, men det er veldig personavhengig (hvem er på jobb). En annen ting er at kunnskapsnivået ikke er så veldig høyt blandt enkelte ansatte (de mangler interesse, og det er jeg ikke den eneste i by'n som mener har jeg fått hørt...), og som eksempel kan jeg nevne at de ikke visste mye av forskjellen på Fender Classic Series og Fender Classic Player serien (hvilke pups, stol o.l.) før jeg fortalte litt om dem den gangen de ble lansert. De visste heller ikke at en del av Gretsch sine gitarer blir bygd i Japan. Jeg viste dem min (nå x) Epiphone Elitist Les Paul med Txxxxx serienr, hvor T står for Terada, og sammenlignet med en Gretsch White Falcon de hadde inne med T serienr. Gitarene var til deres store overraskelse begge bygd hos Terada (de trodde det var en US Custom Shop eller lign.)

Akkurat nå har de 2 MiJ Fender Telecastere inne, 2 stk TL62B. Vet de hvilke pups som står i dem? Vet de hva de bør se etter for å finne ut hvilke pups som står i? (Til de som måtte være interessert så er det 2 standard '62 Custom Telecastere med japanprod. pups, altså den billigste varianten....selv om utsalgsprisen i butikken ikke kan betegnes som billig.) Det jeg mener er.... Tre '45 har mistet litt av "guts'n" de hadde tidligere. Interessen for "hva har vi i butikken" har dalt etter at de ble med i kjede, og jeg tror det kommer av at de ikke får være med å bestemme hva som skal inn til butikken. Og de tar heller ikke inn innbytteting- kjedepolicy! Tre '45 var en gang det Vintagegitar er i dag.

Edit: Dette gjelder ikke gitarverkstedet til Falck. Han har "solgt seg ut" av butikken, og driver et rent gitarverskted i 2. etg. i "god, gammel Tre '45 stil"

PS. Beklager å gå litt off-topic, så..... BACK TO TOPIC :)

Dette innlegget har blitt endret av Byljer: 11.04.2011 - 14:03

-Edwards Les Paul Custom Black, E-LP98-LTC, Gibson Burstbucker 1 & 2 (mod), MiJ 2011
-Fender Telecaster '52ri, TL52-TX/VNT, Natural Ash body, Maple neck, Maple fretboard, MiJ 2007/2008
-Xotic and Boss Keeley fx
-Fender Bassman '59 LTD

#37 Audun

"Smartass"

• Moderators
  • 8603 Innlegg:

Skrevet 11.04.2011 - 13:37

Vis innleggByljer, 11.04.2011 - 13:21, skrev:

Det jeg mener er.... Tre '45 har mistet litt av "guts'n" de hadde tidligere. Interessen for "hva har vi i butikken" har dalt etter at de ble med i kjede, og jeg tror det kommer av at de ikke får være med å bestemme hva som skal inn til butikken. Og de tar heller ikke inn innbytteting- kjedepolicy! Tre '45 var en gang det Vintagegitar er i dag.

Du har sikkert rett. Jeg er jo ikke der veldig ofte heller.

Audun på ReverbNation
Audun på Myspace

#38 Brekkvasselven

Gitarrocker

• Medlemmer
  • 688 Innlegg:

Skrevet 05.06.2011 - 09:02

Har bare gode erfaringer med gitarist.no.
Prismessig foretrekker jeg å handle fra statene da det i flere tilfeller kan bli under halv pris, men er jeg usikker på hva jeg skal ha av del foretrekker jeg gitarist.no da de har gode beskrivelser av hva som passer til hva. Kommer til å fortsette å handle fra Gitarist.no.