Hopp til innhold

[Annonse] Hjelp oss å bli bedre

37 replies to this topic

#1 Gitarist.no

Forhandler

• Kommersielle aktører
  • 21 Innlegg:

Skrevet 05.01.2011 - 13:31

Vil du ha 15% rabatt og har 3 minutt til overs?

På forsiden hos gitarist.no har vi en lenke til en brukerundersøkelse (anonym selvsagt) hvor vi ønsker svar på noen spørsmål som vil bidra til å gjøre nettsidene og utvalget vårt bedre. Som takk for hjelpen får de som går gjennom spørreskjemaet en rabattkode som gir 15% rabatt.

På forhånd takk for hjelpen ^_^

#2 hkurt

Psychofunkadelic

• *Støttemedlem
  • 1211 Innlegg:

Skrevet 05.01.2011 - 13:43

Rabattkoden må benyttes innen 16 januar 2010
Fillern, da var jeg for sein :P

Jeg kan si det her også, selv om det fremkom sånn noenlunde på spørreundersøkelsen. Jeg har desverre valg bort Gitarist ved kjøp av smådeler siden frakten har blitt altfor høy i forhold til prisen på det jeg har ønsket å kjøpe.
Er kjipt å betale nesten en hundrelapp i frakt bare for en håndfull skruer. :(
Wee...

#3 Hallstein

Så jævlig biased

• Medlemmer
  • 1406 Innlegg:

Skrevet 05.01.2011 - 13:56

kanskje en ide for gitarist å begynne å sende småtterier som brev om slikt er ett problem?

Stikker.no sender småtterier som strenger osv med brev, sånn at portoet ikke blir overdrevent.
Gear :
'90 Gibson Les Paul Classic
'05 Fender Custom Shop Stratocaster 1959 Reissue "Closet Classic"
'11 Taylor 214e (Grand Auditorium)
Armor Gold Kabler !

Fractal Audio Axe FX ULTRA, Fractal Audio Atomic Reactor FRFR (Powered Cab)

#4 Ace Frehley

Gitarrocker

• Medlemmer
  • 306 Innlegg:

Skrevet 05.01.2011 - 15:42

Vis innleggHallstein, 05.01.2011 - 13:56, skrev:

kanskje en ide for gitarist å begynne å sende småtterier som brev om slikt er ett problem?
De gjør da det? Jeg har handlet flere ganger på gitarist.no, og jeg mener å huske at jeg fikk den siste bestillingen som brev. "Ulempen" var at den hadde sporingsnummer, så da måtte jeg hente den på posten likevel.

#5 rocktrond

Gitarsjappe og greier

• *Støttemedlem
  • 3785 Innlegg:

Skrevet 05.01.2011 - 15:54

Vis innleggAce Frehley, 05.01.2011 - 15:42, skrev:

De gjør da det? Jeg har handlet flere ganger på gitarist.no, og jeg mener å huske at jeg fikk den siste bestillingen som brev. "Ulempen" var at den hadde sporingsnummer, så da måtte jeg hente den på posten likevel.
Brev har vel ikke sporingsnummer med mindre de sendes rekomanderte - og da havner man oppe på pakkepris uansett. Selv har jeg sendt strenger i vanlig brev, men noe særlig dyrere ting en det synes jeg det bør være sporing på, både for min og kundens trygghet.

#6 Byljer

Gitarrocker

• Medlemmer
  • 762 Innlegg:

Skrevet 05.01.2011 - 16:18

Sluttet å bruke Gitarist etter å ha måttet betale fraktpriser på småting som har vært helt hinsides all fornuft, samt at jeg bestilte aged knotter/ plekterbrett til Strat som langt fra var aged. Derimot var de mer eller mindre lys rosa. Når det gjelder fraktprisene fikk jeg beskjed fra dem om at de måtte sende med så dyr frakt pga. at de hadde brevvarer som hadde forsvunnet i posten. Nuvel! Det er noe som heter brevoppkrav, og det koster laaaangt under det fraktbeløpet jeg måtte betale. Billigere å handre originaldeler på ebay global!!!
-Edwards Les Paul Custom Black, E-LP98-LTC, Gibson Burstbucker 1 & 2 (mod), MiJ 2011
-Fender Telecaster '52ri, TL52-TX/VNT, Natural Ash body, Maple neck, Maple fretboard, MiJ 2007/2008
-Xotic and Boss Keeley fx
-Fender Bassman '59 LTD

#7 Gitarist.no

Forhandler

• Kommersielle aktører
  • 21 Innlegg:

Skrevet 06.01.2011 - 17:06

Litt om frakt:
Vi forstår at noen synes at det blir idiotisk dyrt å sende tre skruer og en jackinngang med Servicepakke. For de fleste i vil en sporbar Sevicepakke koste kr.95,- Brevoppkrav for et brev på 100g koster 88,- så det er ikke den helt store forskjellen.

Posten dekker ikke verdien på innholdet i A-post brev som forsvinner, og det ville være helt urimelig om vi heiste på skuldrene og sa at forsvunnede varer var kundens problem. Sinden hele 94% av våre kunder synes det er greit å få sin bestilling tilsendt som en sporbar Servicepakke kommer vi til å fortsette med det, selv om vi gjerne skulle hatt et tilbud til de som synes frakten blir for drøy.

Om Byljers "rosa" knotter:
Alle kunder får med angrerettskjema som kan brukes dersom det man mottar ikke svarer til forventningene. Gitarist.no ønsker å ha en topp kundeservice, og det ville ikke være noe problem å heve kjøpet og få betalingen tilbake. Jeg regner med at du benyttet deg av denne muligheten, for vi er ganske lette å få fatt i. Av de hittil 617 som har svart på brukerundersøkelsen vår oppgir 100% at det er ganske enkelt, enkelt eller svært enkelt å oppå kontakt med kundeservice, og det synes vi er en god attest :D

Mvh Martin

Dette innlegget har blitt endret av Gitarist.no: 06.01.2011 - 18:02

#8 Audun

"Smartass"

• Moderators
  • 8603 Innlegg:

Skrevet 06.01.2011 - 20:02

Har handlet en del småtteri fra Gitarist.no opp gjennom, og har ingenting å utsette. Rask levering og prisene på frakt i Norge er det jo posten som bestemmer. Hadde sikkert valgt brevpost på noe av småtteriet hvis det hadde vært en opsjon, men skjønner godt problemet som oppstår hvis brevet kommer bort i posten. Evt. kunne det stått med stor skrift ved betaling at VI TAR IKKE ANSVAR FOR BREV SOM KOMMER BORT I POSTEN, MEN DU STÅR FRITT TIL Å VELGE ET ANNET FRAKTALTERNATIV! :)
Slash: "I can hear some really cool bluesy licks at the end here, so if you just let me get my Les Paul...."
Keith: "There's no way you're coming anywhere near my track!"

Audun på ReverbNation
Audun på Myspace

#9 Hallstein

Så jævlig biased

• Medlemmer
  • 1406 Innlegg:

Skrevet 06.01.2011 - 21:46

Helt enig. Om delene koster 4-50 kroner, og jeg betaler 15 kroner for brevet, gjør det meg ikke mye at brevet kommer bort. Kan jo kjøpe delene enda en gang, og likevel spare penger i forhold til om frakten er 80kr.
Gear :
'90 Gibson Les Paul Classic
'05 Fender Custom Shop Stratocaster 1959 Reissue "Closet Classic"
'11 Taylor 214e (Grand Auditorium)
Armor Gold Kabler !

Fractal Audio Axe FX ULTRA, Fractal Audio Atomic Reactor FRFR (Powered Cab)

#10 GreenMan

Gitarrocker

• *Støttemedlem
  • 758 Innlegg:

Skrevet 06.01.2011 - 23:10

Synes gitarist.no er et godt alternativ. Ja prisene er kanskje litt stivere enn endel butikker i det store utlandet, men fordelen er norsk angrerett. Bestilte en gang en tremolo til en strat hvor det manglet skruer og fjærer. En mail og to dager etterpå var de manglende delene i postkassen.
"You reached for the secret to soon..."
Any Colour You Like - A Pink Floyd Tribute

#11 Gitarist.no

Forhandler

• Kommersielle aktører
  • 21 Innlegg:

Skrevet 07.01.2011 - 12:57

Vis innleggAudun, 06.01.2011 - 20:02, skrev:

Har handlet en del småtteri fra Gitarist.no opp gjennom, og har ingenting å utsette. Rask levering og prisene på frakt i Norge er det jo posten som bestemmer. Hadde sikkert valgt brevpost på noe av småtteriet hvis det hadde vært en opsjon, men skjønner godt problemet som oppstår hvis brevet kommer bort i posten. Evt. kunne det stått med stor skrift ved betaling at VI TAR IKKE ANSVAR FOR BREV SOM KOMMER BORT I POSTEN, MEN DU STÅR FRITT TIL Å VELGE ET ANNET FRAKTALTERNATIV! :)

Takk for konstruktivt forslag! Dette skal vi vurdere seriøst. Som også Hallstein skriver kan A-post brev være et greit fraktalternativ når man bare trenger noe småtteri med lav verdi som man har råd til å "miste".

Mvh Kundeservice
Martin

#12 Byljer

Gitarrocker

• Medlemmer
  • 762 Innlegg:

Skrevet 16.01.2011 - 22:53

Postoppkrav brev, inntil 2 kg., kr. 71,- Inkluderer sporingsnr.

Hvis du sender uten sporingsnr. og med en advarsel om at du som selger ikke står ansvarlig hvis forsendelsen kommer bort i posten, kan du sende som Smartpost brev. Jeg har sendt en del gitarpedaler på den måten, og har aldri hatt noe problemer i den forbindelse.
-Edwards Les Paul Custom Black, E-LP98-LTC, Gibson Burstbucker 1 & 2 (mod), MiJ 2011
-Fender Telecaster '52ri, TL52-TX/VNT, Natural Ash body, Maple neck, Maple fretboard, MiJ 2007/2008
-Xotic and Boss Keeley fx
-Fender Bassman '59 LTD

#13 askret

Psychofunkadelic

• *Støttemedlem
  • 2066 Innlegg:

Skrevet 27.02.2011 - 17:27

Bestillte noen småting forrige søndag.
Tirsdag fikk jeg Mail med sporingsnumme, men Posten sier kun varsel mottatt, ingen pakke mottatt.
Nå viser det seg at pakken ble levert til postkontoret lørdag ettermiddag, etter fristen. Det betyr at pakken ikke blir sendt før mandag, og jeg regner med å få den onsdag, altså halvannen uke etter bestilling.

Jeg burde ha bestilt fra USA ser jeg nå. Billigere og raskere. Ingen mva på så billige ting heller. Dyr sending også fra Gitarist.no

Ikke fornøyd med denne bestillingen....
Amper: Mesa/Boogie Roadster, Ibanez TSA15H, Madamp G2 (2watt rør) og en Roland MicroCube
Kabinett: Marshall 1922, med 2xV30, Harley Benton 2x12, . Ibanez TSA112C og 2 stk hjemmelagde 1x12 V30 kabinetter
Gitarer: Fender VG Strat, Gibson Les Paul Gothic, Gibson Explorer, LTD Snakebyte og flere andre..
Annet: Boss GT-100 og et hav av pedaler, stadig noe til salgs!

#14 Gitarist.no

Forhandler

• Kommersielle aktører
  • 21 Innlegg:

Skrevet 03.03.2011 - 08:44

Om du bestilte på søndag og fikk sporingsnummer tirsdag ble sendingen til deg hentet av Posten tirsdag. Vi sliter med budene fra Posten som henter sendingene i forhold til at de skal skanne alle sendinger når de hentes hos oss. Når budene ikke skanner opplever vi at pakkene blir forsinket og at kunden kanskje ikke får beskjed om pakken ligger klar til henting på Postkontoret før etter flere dager. Vi er i dialog med Posten i forhold til en bedring av disse rutinene.

Etter ønske fra gitarnorges forummedlemmer tilbyr vi nå brevpost som fraktmetode på små ordrer med verdi inntil kr.300,- Portoen blir da kr.17,- noe som vil hjelpe på prisen i forhold til våre konkurrenter i USA.

Mvh gitarist.no
Martin

Vis innleggaskret, 27.02.2011 - 17:27, skrev:

Bestillte noen småting forrige søndag.
Tirsdag fikk jeg Mail med sporingsnumme, men Posten sier kun varsel mottatt, ingen pakke mottatt.
Nå viser det seg at pakken ble levert til postkontoret lørdag ettermiddag, etter fristen. Det betyr at pakken ikke blir sendt før mandag, og jeg regner med å få den onsdag, altså halvannen uke etter bestilling.

Jeg burde ha bestilt fra USA ser jeg nå. Billigere og raskere. Ingen mva på så billige ting heller. Dyr sending også fra Gitarist.no

Ikke fornøyd med denne bestillingen....

#15 askret

Psychofunkadelic

• *Støttemedlem
  • 2066 Innlegg:

Skrevet 03.03.2011 - 09:00

Er på postkontoret nå, torsdag.. Det tok altså 11 dager!! Helt uholdbart mener jeg.
Må faktisk bestille noen smådeler til, så jeg velger å prøve en gang til fra dere! Utrolig nok egentlig..
Det bør gå bedre denne gangen!

Dette innlegget har blitt endret av askret: 03.03.2011 - 09:02

Amper: Mesa/Boogie Roadster, Ibanez TSA15H, Madamp G2 (2watt rør) og en Roland MicroCube
Kabinett: Marshall 1922, med 2xV30, Harley Benton 2x12, . Ibanez TSA112C og 2 stk hjemmelagde 1x12 V30 kabinetter
Gitarer: Fender VG Strat, Gibson Les Paul Gothic, Gibson Explorer, LTD Snakebyte og flere andre..

#16 Gitarist.no

Forhandler

• Kommersielle aktører
  • 21 Innlegg:

Skrevet 03.03.2011 - 10:20

Helt utrolig! :o Fint om du gidder å sende meg en PM med ordrenummeret slik at vi kan ta saken som et eksempel i samtalene med Posten. Det er helt ubegripelig dyrt å sende pakker meds Posten i Norge sammenlignet med pris/fremsendingstid fra utlandet, men vi ser ingen reelle konkurrenter i Norge som kan tilby samme dekning.

Hyggelig at du gir oss en sjanse til :)

Mvh gitarist.no
Martin

Vis innleggaskret, 03.03.2011 - 09:00, skrev:

Er på postkontoret nå, torsdag.. Det tok altså 11 dager!! Helt uholdbart mener jeg.
Må faktisk bestille noen smådeler til, så jeg velger å prøve en gang til fra dere! Utrolig nok egentlig..
Det bør gå bedre denne gangen!

#17 askret

Psychofunkadelic

• *Støttemedlem
  • 2066 Innlegg:

Skrevet 03.03.2011 - 10:22

Har akkurat sendt dere en mail om dette, til kundeservice mailen....
Men vil gjerne ha et svar på mailen før jeg trykker på betal på neste bestilling!

Dette innlegget har blitt endret av askret: 03.03.2011 - 10:45

#18 askret

Psychofunkadelic

• *Støttemedlem
  • 2066 Innlegg:

Skrevet 03.03.2011 - 10:53

Da ble konklusjonen at jeg ikke kommer til å handle mer på denne butikken.

#19 Gitarist.no

Forhandler

• Kommersielle aktører
  • 21 Innlegg:

Skrevet 03.03.2011 - 11:23

Som sagt: Det er beklagelig at det kan ta unormalt lang tid fra sendinger hentes av bud hos oss til kunde får varen levert, men det skyldes forhold som ligger utenfor vår kontroll. :mellow:

Mvh gitarist.no
Martin

Vis innleggaskret, 03.03.2011 - 10:53, skrev:

Da ble konklusjonen at jeg ikke kommer til å handle mer på denne butikken.

#20 davidsen

Corporal Clegg

• *Støttemedlem
  • 2745 Innlegg:

Skrevet 03.03.2011 - 11:34

Blir kanskje feil å spørre her, men tar sjansen. Er dette ekte Gibson ES plekterbrett, eller er det en kopi? http://gitarist.no/g...gs_svart/P_1028

Gjør ikke noe om det er kopi så lenge den ser bra ut, men ut i fra bildene, så ligner den ikke spesielt mye på en orginal i kantene :
Postet bilde

Edit : Og følger det med en slik metallholder med skruhjul?

Dette innlegget har blitt endret av davidsen: 03.03.2011 - 11:34