Hopp til innhold

Guitar Scratch Remover

24 replies to this topic

#21 Audun

"Smartass"

• Moderators
  • 8603 Innlegg:

Skrevet 05.03.2011 - 01:00

Vis innleggarnen, 05.03.2011 - 00:28, skrev:

Jo, men det var vel før "Mr. Turtle" kom på banen? :)

Niks. Turtle Wax har sitt utspring så tidlig som på 40 tallet.
Slash: "I can hear some really cool bluesy licks at the end here, so if you just let me get my Les Paul...."
Keith: "There's no way you're coming anywhere near my track!"

Audun på ReverbNation
Audun på Myspace

#22 CastorFiber

Forumbudeie

• Administrators
  • 11768 Innlegg:

Skrevet 05.03.2011 - 01:17

Godt poeng. Jeg kan ikke helt se at man kan anta at moderne bilkjemiprodukter funker bra på nitrolakk. En brukbar kilde til informasjon kan være forum for veteranbilentusiaster.
Gjør deg og meg en tjeneste! Skaff deg ekstra stor Dropbox (genialt program) ved å klikke på linken! Jeg får også større box.
Dropbox er kort sagt gratis lagringsplass på nettet. Funker på smarttelefoner også. 2GB er gratis. Bruker du linken, får du 2,3 GB.

http://db.tt/8bNRgeY

Tusen takk for hjelpen! Det setter jeg stor pris på. Send meg en PM hvis du slår til!

#23 arnen

Nybegynner

• Medlemmer
  • 30 Innlegg:

Skrevet 06.03.2011 - 10:22

Vis innleggAudun, 05.03.2011 - 01:00, skrev:

Niks. Turtle Wax har sitt utspring så tidlig som på 40 tallet.

Det har du rett i, men det var vel voksen og ikke lakkfornyeren fra Turtle som fungerer fint på gitarer med moderne lakk :unsure:

#24 AndreasS

Nybegynner

• Medlemmer
  • 56 Innlegg:

Skrevet 15.04.2011 - 13:07

På generelt grunnlag: Ingen av disse vidunderproduktene fungerer med mindre de inneholder slipestoffer som sliper ned lakken til ripen forsvinner eller at man sliper ned kantene på ripene slik at de knapt synes.

De fleste vanlige polisher både til gitar og bil er det man kaller fyllere. Disse fyller igjen ripene slik at de ikke syns, men produktet forsvinner etterhvert og ripene blir igjen synlige. Så er det jo selvføelig forskjell på varigheten på disse produktene. Enkelte forsvinner fort, andre kan ta månedsvis.

Skal man fjerne riper helt må man bruke poleringsprodukter med slipestoffer, gode pads og varme, dvs. polermasking evt. iherdig gnikking for hånd, men det vil ta mange timer på en gitar.

Dette innlegget har blitt endret av AndreasS: 15.04.2011 - 13:08

Mayones Setius Pro 6
Guitar workshop oslo 80's øks
Furch Durango D40-CM

Line 6 POD HD 500
Marshall hybrid av no slag..

#25 AVH Guitar Repair

Nybegynner

• Medlemmer
  • 63 Innlegg:

Skrevet 23.11.2011 - 12:06

The price you pay for that stuff is a flat-out ripoff. As others were saying, many luthiers and techs (myself included) for decades have used pro-quality car buffing compounds, and for almost all guitar finishes the best regarded is made by Meguiar's - either Scratch X, or my favorite Ultimate Compound.

Seriously, even Fender was marketing re-bottled Meguiars and reselling it for more - it's the same stuff. Works amazing, and way cheaper.

Dette innlegget har blitt endret av AVH Guitar Repair: 23.11.2011 - 12:06