Hopp til innhold

Guitar Scratch Remover

24 replies to this topic

#1 Borge

Gitarrocker

• Medlemmer
  • 322 Innlegg:

Skrevet 09.11.2010 - 20:29

Dato: 09.11.2010
Anmeldelse av: Guitar Scratch Remover (Player's Kit) fra http://www.guitarscratchremover.com/

Jeg har en Gibson USA Slash Les Paul Signature '08. Som dere muligens vet, så har denne Antique Vintage Burst topp, og er av typen "darkback". Dette innebærer at den har en del sorte felter foran, og at den er relativt mørk på baksiden og på halsen.

Sort og mørk gitar med nitro finish = riper som er veldig lett å se, selv om man er forsiktig med gitaren. Selv mikrofiberkluter lager "swirls" på de sorte partiene på fronten av gitaren som blir lett å se, spesielt under riktig lys (det får de sorte feltene til å nesten se grå ut).

Jeg liker å ta vare på gitaren min, og ser på det litt som jeg ser på biler og andre ting jeg er redd for. Brukte ofte mikrofiberklut og diverse rensemidler (The Cleaner, uten noen tilsetningsmidler), og gitaren så meget bra ut - men det ble bare mer og mer "swirls" (småriper etter kluter og lignende). I tillegg så blir jo baksiden av gitaren litt ripere etter å ha gnidd seg mot klær og diverse.

Jeg kom så over en tråd på MyLesPaul forumene der noen hadde samme "problemet" og var på jakt etter produkter for å få unna disse ripene. Denne personen hadde prøvd det meste av produkter uten særlig hell. ScratchX funka visstnok, helt til man "vasket" gitaren igjen. Han hadde så prøvd Player's Kit fra GuitarScratchRemover og ga dette produktet en full femstjerners.

Tenkte derfor at jeg skulle bestille det samme, da et Player's Kit koster $29 USD, og det kom seg på akkurat under 200 NOK inkl. frakt.
Fikk produktene i dag, etter rundt 8-10 dagers ventetid, og har nettopp hatt en runde med disse produktene på gitaren.

For å si det kort: Gitaren min er nå SVART der den skal være svart. Alle småriper er BORTE! Gitaren ser flunka ny ut, akkurat slik den så ut når jeg tok den ut av kofferten for første gang. Skulle gjerne ha tatt noen før og etter bilder, men det tenkte jeg ikke på når jeg begynte med det, da jeg ikke hadde de alt for store forhåpningene til produktet.

Men om du har en gitar med mange småriper (som ikke går i dybden, disse kan naturligvis ikke fjernes så lett), og spesielt en mørk gitar med masse småriper etter kluter og klær, så bør du virkelig prøve dette produktet. Det fungerer! Og et Player's Kit holder til ca. 20 gitarer - eller 20 påføringer, og det til den nette sum av under 200kr inkludert frakt. Det følger også med en gratis mikrofiber klut!

Det finnes en del videoer på hjemmesiden til de som lager og selger produktet, samt bilder, og omtaler. Og tro meg, dette er ekte varer. Resultatene som vises på de videoene stemmer fullstendig!

Det skader ikke lakken, er er trygt for nitro lakk. Man bør selvsagt ikke ha noe sånt på eldre instrumenter som skal se brukt/vintage ut... Disse kan jo faktisk tape verdi av en slik operasjon.

Anbefales!!!

EDIT: Her er en anmeldelse på Ultimate-Guitar med før og etter bilder: http://www.ultimate-...d.php?t=1305233
En anmeldelse på MyLesPaul forumet: http://www.mylespaul...over-com-2.html

Før og etter bilder (lånt fra en annen anmeldelse på UG):
Klikk på bildene for større versjon.

FØR: Vedlagt fil  for.jpg   101.06K   184 Antall nedlasningerVedlagt fil  for2.jpg   100.58K   207 Antall nedlasninger
ETTER: Vedlagt fil  etter.jpg   104.5K   205 Antall nedlasningerVedlagt fil  etter2.jpg   91.35K   178 Antall nedlasninger

Dette innlegget har blitt endret av Borge: 09.11.2010 - 20:51

My Blog - DeviantART - Flickr - Twitter - Last.fm
Guitar: Gibson Slash Les Paul Standard '08
Amp: Vox Night Train NT15H
Cab: Vox V112NT Greenback

#2 ErlendB

Kjøp- og salgsmoderator

• Medlemmer
  • 4191 Innlegg:

Skrevet 09.11.2010 - 20:58

Dæven, dette så jo riktig bra ut!
Music Man Petrucci BFR
ESP Horizon NT-II Custom
Fender Stratocaster Japan

#3 Borge

Gitarrocker

• Medlemmer
  • 322 Innlegg:

Skrevet 09.11.2010 - 21:11

Vis innleggErlendB, 09.11.2010 - 20:58, skrev:

Dæven, dette så jo riktig bra ut!

Det funka som bare det :) Storfornøyd! Angrer meg litt for at jeg tok det på halsen da, siden den ble veldig "smooth" igjen (dvs. mye motstand/friksjon). Men fronten og baksiden av gitarkroppen ser flunka ny ut nå. Null riper, null merker, null "slitasjepunkter" osv. Headstocken ser også flunka ny ut, alle merker etter bytte av strenger er poff-borte!

It's a kind of magic!

Dette innlegget har blitt endret av Borge: 09.11.2010 - 21:13

#4 Guns N' Roses

Über Psychofunkadelic

• Medlemmer
  • 3546 Innlegg:

Skrevet 09.11.2010 - 21:52

Har sett dette produktet før, må nesten få prøvd det ut!

Hærlig at du tar deg tiden til å skrive en anmeldelse! :)
Slash:
"I remember one time I was running from one side of the stage to the other, and I suddenly noticed Axl was running from the opposite direction and that I wasn`t going to be able to get out of his way. Immediately went into a tuck and roll, and he jumped over the top of me. And I didn`t miss a note! It was cool."
The game

#5 Greener

Slacker

• Administrators
  • 6164 Innlegg:

Skrevet 09.11.2010 - 22:45

Skikkelige mikrofiberkluter lager IKKE swirls! Jeg pleier å teste de på cd plater for å sjekke kvaliteten på slikt, kan du gni en cd-plate uten striper, riper ikke kluten opp noe annet uansett hvor mye du gnir.
Hesitation is a hole in the head, and contradiction buys you time..

#6 Praiser

Gitarrocker

• Medlemmer
  • 643 Innlegg:

Skrevet 09.11.2010 - 23:18

Noen her til lands som selger det?
Jesus is the rock that makes me roll. ROCK N ROLL!
Støtt opp om bjørner med lars monsen skrekk

#7 Amund Blix Aaeng

Gitarrocker

• Medlemmer
  • 457 Innlegg:

Skrevet 09.11.2010 - 23:27

Så ut som et flott produkt, som virkelig gjør susen. Og noe jeg aldri kommer til å få bruk for :P

#8 Borge

Gitarrocker

• Medlemmer
  • 322 Innlegg:

Skrevet 10.11.2010 - 00:15

Vis innleggPraiser, 09.11.2010 - 23:18, skrev:

Noen her til lands som selger det?

Neppe. Det selges kun via produsentens hjemmeside, men de sender jo verden over, frakt er billig og du havner under 200kr grensa, ergo ingen moms og tull.

#9 Aphelion

Stasminister og autotune-konge

• Moderators
  • 14806 Innlegg:

Skrevet 10.11.2010 - 03:45

Oh noes. En gitar som ikke er ny, som ikke ser ny ut? Sånt kan man ikke leve med! :o

Postet bilde
Hr. Smiths Venner - en hyllest til Jokke!

Peavey 5150 vurderes solgt!

'89 Gibson Les Paul Custom
'03 Gretsch 6120 Chet Atkins hollowbody
'94 Fender MIJ Stratocaster med EMG-SA + SPC
'88 Charvel Model 3

Xotic AC Booster, basstom DIY-boost, PB 3.14 Fuzz, Dunlop Crybaby 535Q, Boss RE-20
Peavey 5150 topp, Fender Bassman 70 silverface topp, Orange PPC212OB kabinett

#10 Borge

Gitarrocker

• Medlemmer
  • 322 Innlegg:

Skrevet 10.11.2010 - 11:16

Vis innleggAphelion, 10.11.2010 - 03:45, skrev:

Oh noes. En gitar som ikke er ny, som ikke ser ny ut? Sånt kan man ikke leve med! :o

Oh noes, enn at folk liker å ta vare på tingene sine! Det er ikke til å leve med. Her må alle kjøre rockestilen fullt ut, og hive gitarer i bakken og rundt seg, se fillete og fæl ut, og i det hele tatt - for at man skal være kul!

Use & Abuse! YEAH deeewd! U mah HRO.

#11 Aphelion

Stasminister og autotune-konge

• Moderators
  • 14806 Innlegg:

Skrevet 10.11.2010 - 14:31

Hvis du liker å ta vare på tingene dine så bør jo ikke de ripene oppstå i utgangspunktet? :ninja:
Hr. Smiths Venner - en hyllest til Jokke!

Peavey 5150 vurderes solgt!

'89 Gibson Les Paul Custom
'03 Gretsch 6120 Chet Atkins hollowbody
'94 Fender MIJ Stratocaster med EMG-SA + SPC
'88 Charvel Model 3

Xotic AC Booster, basstom DIY-boost, PB 3.14 Fuzz, Dunlop Crybaby 535Q, Boss RE-20
Peavey 5150 topp, Fender Bassman 70 silverface topp, Orange PPC212OB kabinett

#12 Borge

Gitarrocker

• Medlemmer
  • 322 Innlegg:

Skrevet 10.11.2010 - 14:35

Vis innleggAphelion, 10.11.2010 - 14:31, skrev:

Hvis du liker å ta vare på tingene dine så bør jo ikke de ripene oppstå i utgangspunktet? :ninja:

Riper får man jo av ingenting på en Nitro finish. Selv klær lager masse swirls og småriper. Negler, plekter, kabler, strenger (ved bytte) osv.. :)
Spesielt på sorte og mørke gitarer er dette veldig synlig. Noen bryr seg, andre ikke. Jeg er glad i gitaren min, og vil at den skal se sitt beste ut til en hver tid.

#13 Yo9

Nybegynner

• Medlemmer
  • 69 Innlegg:

Skrevet 10.11.2010 - 23:25

takk for tipset :) siden jeg og har custom slash med store svarte felt så tar jeg deg på ordet å har allerede bestilt ..

jeg har jo den gleden av at min er "skitten" og svett siden jeg kjøpte den ifra 2008 :) jeg kan jo ligge ut før og etter bilder når jeg får produktet ;)
25$ i frakt til norge btw

btw konge forum !!. har fått masse tips på disse 3-4 dagene istedenfor å plage di på hagstrøm hehe
LP Custom slash/yamaha apx 700/fender / squier/Ibanez EX 360bk
Bortheim 17W combo/roland cube30/JCA20H /yamahaB212

#14 Skoggy

Gitarrocker

• Medlemmer
  • 368 Innlegg:

Skrevet 09.02.2011 - 21:23

Jeg har bestilt meg en polish fra Virtuoso, skal si ifra hvordan den er når jeg får prøvd den ut; kan jo ikke skade å ha alternativer! ;) Ellers er opplegget det samme, base i USA som sender verden rundt.

Hvordan er konsistensen på GSR'en?

#15 arnen

Nybegynner

• Medlemmer
  • 30 Innlegg:

Skrevet 03.03.2011 - 23:14

Den fins jo å få i Norge. Litt dyrere da - men allikevel: Guitar Scratch Remover

Vis innleggBorge, 10.11.2010 - 00:15, skrev:

Neppe. Det selges kun via produsentens hjemmeside, men de sender jo verden over, frakt er billig og du havner under 200kr grensa, ergo ingen moms og tull.

#16 Audun

"Smartass"

• Moderators
  • 8603 Innlegg:

Skrevet 03.03.2011 - 23:25

Uten at jeg vet helt hva den scratch removeren inneholder, vil jeg tippe at helt vanlig Turtle Wax bilpolish e.l. gjør jobben like bra. Evt. med en rubbing først hvis det er mye riper. Er nok også en god del billigere pr. liter i tillegg til at man uansett trenger det til bilen! :P
Selv er det lenge siden jeg har brukt polish på gitarene mine pga. at jeg liker den naturlige "aginga" og slitasjen en gitar får etter en del bruk. Rengjøring med mikrofiber tar jeg dog relativt ofte.
Slash: "I can hear some really cool bluesy licks at the end here, so if you just let me get my Les Paul...."
Keith: "There's no way you're coming anywhere near my track!"

Audun på ReverbNation
Audun på Myspace

#17 CastorFiber

Forumbudeie

• Administrators
  • 11768 Innlegg:

Skrevet 03.03.2011 - 23:52

Kjøper man noe som IKKE har "guitar" i navnet, vil man trolig få veldig mye mer for pengene. Siden de aller fleste gitarer lakkeres med klin lik lakk som biler, vil bilpleieprodukter fungere aldeles utmerket.

Ønsker man av en eller annen utrendy grunn å bevare finishen på gitaren sin, i stedet for å slite den maksimalt, er en mikrofiberklut i kofferten eller gigbagen en smart dings. Tørker man da av gitaren etter hver gang man han har brukt den, vil den framstå som blank og fin i mange år. Jeg har en bass fra 1974 som ser ny ut, fordi jeg har/hadde for vane å dra over den med en bommulsklut etter hver gang jeg brukte den.

Så dum jeg var, tenk om jeg hadde latt syren fra svetten få gjøre jobben sin. Da hadde det vært en relic nå, og verdien hadde sikkert doblet seg.

Lurer på om jeg skal forsøke det der med bilen. Hmm :)
Gjør deg og meg en tjeneste! Skaff deg ekstra stor Dropbox (genialt program) ved å klikke på linken! Jeg får også større box.
Dropbox er kort sagt gratis lagringsplass på nettet. Funker på smarttelefoner også. 2GB er gratis. Bruker du linken, får du 2,3 GB.

http://db.tt/8bNRgeY

Tusen takk for hjelpen! Det setter jeg stor pris på. Send meg en PM hvis du slår til!

#18 arnen

Nybegynner

• Medlemmer
  • 30 Innlegg:

Skrevet 04.03.2011 - 11:29

Liker Nitrolakken Turtlewax da?

#19 Audun

"Smartass"

• Moderators
  • 8603 Innlegg:

Skrevet 04.03.2011 - 20:52

Biler ble også lakkert med nitrolakk før.
Slash: "I can hear some really cool bluesy licks at the end here, so if you just let me get my Les Paul...."
Keith: "There's no way you're coming anywhere near my track!"

Audun på ReverbNation
Audun på Myspace

#20 arnen

Nybegynner

• Medlemmer
  • 30 Innlegg:

Skrevet 05.03.2011 - 00:28

Jo, men det var vel før "Mr. Turtle" kom på banen? :)

Vis innleggAudun, 04.03.2011 - 20:52, skrev:

Biler ble også lakkert med nitrolakk før.