Hopp til innhold

Endre størrelser på bilder

7 replies to this topic

#1 CastorFiber

Forumbudeie

• Administrators
  • 11768 Innlegg:

Skrevet 27.09.2010 - 22:42

Noen brukere poster veldig store bilder på forumet. Det er rett og slett plagsomt.

Jeg sitter her med en 24" skjerm, og må til stadighet scrolle for å få sett hele bildet.
Bilder på størrelse med la oss si 1024x768 er omrent passe for tiden, tror jeg.

Vi kan ikke forvente at alle er rågode på bildebehandling, men her kommer et tips-

Last ned dette lille programmet, og legg det på skrivebordet. Rename det til "1024" i stedet for "400", og dra bildene dine inn på ikonet, det funker aldeles glimrende med mapper, også. Da vil bildene dine bli skalert ned til passe størrelse. Enkelt og greit. Det bare fungerer.

http://www.rw-design.../picture-resize
Gjør deg og meg en tjeneste! Skaff deg ekstra stor Dropbox (genialt program) ved å klikke på linken! Jeg får også større box.
Dropbox er kort sagt gratis lagringsplass på nettet. Funker på smarttelefoner også. 2GB er gratis. Bruker du linken, får du 2,3 GB.

http://db.tt/8bNRgeY

Tusen takk for hjelpen! Det setter jeg stor pris på. Send meg en PM hvis du slår til!

#2 Arachno

Gitarrocker

• Medlemmer
  • 278 Innlegg:

Skrevet 28.09.2010 - 00:14

Amen to that! Til og med en gammel data-kløne som MEG greier nå å få bildene til å bli mindre: Fikk nå plass til ALLE bildene jeg ville legge ut(mer enn 20 stykker)istedet for kun ETT kornete, og VELDIG utydelig bilde av strat'en til King Kong..

#3 Carlsenth

Psychofunkadelic

• Medlemmer
  • 1089 Innlegg:

Skrevet 28.09.2010 - 05:54

Praktisk, tok meg aldrig tid til å google etter noe slikt. Digg å ikke bruke paint mere til resizing : D

Da er vell EM i store bilder over da.. litt trist

#4 askret

Psychofunkadelic

• *Støttemedlem
  • 2066 Innlegg:

Skrevet 27.11.2010 - 17:19

Føler det er på tide å trekke denne frem igjen!!

http://www.rw-design.../picture-resize

Kryr av bilder i 3 ganger naturlig størrelse her i dag.....

Går det ikke an å få forumet til å automatisk skalere ned bilder, tror det er eneste løsning på dette...
Amper: Mesa/Boogie Roadster, Ibanez TSA15H, Madamp G2 (2watt rør) og en Roland MicroCube
Kabinett: Marshall 1922, med 2xV30, Harley Benton 2x12, . Ibanez TSA112C og 2 stk hjemmelagde 1x12 V30 kabinetter
Gitarer: Fender VG Strat, Gibson Les Paul Gothic, Gibson Explorer, LTD Snakebyte og flere andre..
Annet: Boss GT-100 og et hav av pedaler, stadig noe til salgs!

#5 CastorFiber

Forumbudeie

• Administrators
  • 11768 Innlegg:

Skrevet 27.11.2010 - 17:35

Hjertelig velkommen med å poste linke til denne i slike tråder, også.
Gjør deg og meg en tjeneste! Skaff deg ekstra stor Dropbox (genialt program) ved å klikke på linken! Jeg får også større box.
Dropbox er kort sagt gratis lagringsplass på nettet. Funker på smarttelefoner også. 2GB er gratis. Bruker du linken, får du 2,3 GB.

Tusen takk for hjelpen! Det setter jeg stor pris på. Send meg en PM hvis du slår til!

#6 askret

Psychofunkadelic

• *Støttemedlem
  • 2066 Innlegg:

Skrevet 27.11.2010 - 18:11

Tok meg den frihet å sende pm til et par stykker her......
Amper: Mesa/Boogie Roadster, Ibanez TSA15H, Madamp G2 (2watt rør) og en Roland MicroCube
Kabinett: Marshall 1922, med 2xV30, Harley Benton 2x12, . Ibanez TSA112C og 2 stk hjemmelagde 1x12 V30 kabinetter
Gitarer: Fender VG Strat, Gibson Les Paul Gothic, Gibson Explorer, LTD Snakebyte og flere andre..

#7 askret

Psychofunkadelic

• *Støttemedlem
  • 2066 Innlegg:

Skrevet 14.05.2011 - 00:15

Jeg leser stort sett forumet kun fra iPaden min nå, og har oppdaget at den skalerer bildene til 'riktig' (fullskjerm på iPad) størrelse automatisk!
Hipp hurra, så slipper jeg å se 1% av bildet om gangen på pc'en.

Men det er jo lettere å skrive på pc'en da....

#8 CastorFiber

Forumbudeie

• Administrators
  • 11768 Innlegg:

Skrevet 14.05.2011 - 17:17

Minner også om vår nye eminente billedtjeneste på media.gitarnorge.no, som skalerer automatisk og gir deg kode du enkelt limer inn i innlegget.

Stor takk til Davidsen for koden!